Szukaj

Informacje o Toyota Corolla X Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli oczekujecie od samochodu tego, żeby jeździł tak jak wygląda – czyli spokojnie i bez emocji, to najmniejsze motory benzynowe 1.33l oraz 1.4l o mocy około 100KM będą w sam raz. Jeżeli jednak ma to być wilk w owczej skórze to gorzej, bo takich jednostek po prostu nie ma. Jest za to kompromis - 1.6l z kilkoma wariantami mocy. Najsłabszy, 110-konny trafił pod maskę Corolli Verso, czyli bardziej rodzinnego wydania sedana. W zwykłej Corolli najrozsądniejszy jest ten 125-konny wariant. Niby sporo, ale jego moment obrotowy ma dość dziwny przebieg, dlatego czuć w nim wigor dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. W razie czego jest też jego mocniejsza o parę koni wersja. Różnice w osiągach są jednak minimalne, ale w cenie niestety już nie. Diesle są dwa – 1.4l ma 90KM. Można by się spodziewać znacznie gorszych osiągów patrząc na jego moc, ale wbrew pozorom nie jest źle. Trzeba tylko utrzymywać wyższe obroty – turbodziura jest duża i poniżej 2000 obr./min. auto woła o pomoc. Większy motor ma 2.0l i 126KM – tu do oszczędności dochodzą osiągi na poziome mocniejszych motorów benzynowych. Prawdziwa, wysokoprężna perełka, 2.2 D-4D o mocy 136 i 177KM trafiła do Corolli Verso – trochę szkoda, że nie ma jej w sedanie.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1800-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Kamil
Toyota Corolla X
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Samochodem przejechałem 70 tys km i ogólnie jestem zadowolony. Duzo miejsca w środku, niskie spalanie jednak ze względu na zmienną geometrie nie wskazane jest zeby jeździć cały czas ekonomicznie należy go czasami przycisnąć. Kłopotliwe jest diagnozowanie usterek ponieważ jak sie okazuje nie każdy mirek mechanik potrafi celnie określić usterke. Jak już trzeba coś wymienić to okazuje się ze nie jest tanio. Jednak biorąc pod uwage łańcuch na rozrządzie ,brak dpfa, dwumasy czy tanie wtryskiwacze to eksploatacja nie była tak kosztowna
3,9
~marcin
Toyota Corolla X
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Generalnie wszystko w porządku poza jakością wykończenia wewnątrz auta, słabej jakości skrzypiące plastiki na desce rozdzielczej i drzwiach. Wszystkie nowe Toyoty posiadają tatkie tandetne plastiki nawet Avensis. Samochód dobrze trzyma się drogi, jest bardzo ekonomiczny. Zaskoczłem sie pozytywnie elastycznością i mocą silnika. Po zakupie auta używanego w salonie Toyoty z roczną gwarancją dowiedziałem się że jest objęty kampanią serwisową i wymienili całkowicie za darmo turbosprężarkę, pompę podciśnienia, intercooler oraz olej silnikowy. To niesamowity prezent od Toyoty :)
4,9
~Wiet
Toyota Corolla X
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Montowana w Japonii daje istotną różnicę - jakość części i precyzja montażu decyduje o niezawodnośći działania podzespołów w stosunku do montowanych w Europie. Kupiłem to auto ze względu na rewelacyjny silnik. To najbardziej udana konstrukcja małego diesla. Stosunkowo duża moc (90 KM) z małej pojemności (1,4) i rewelacyjnie niskie spalanie oraz zaskakująco dobre przyśpieszenia w zupełności wystarczające na bezpieczną jazdę. Nie ma koła dwumasowego i kłopotliwego filtra cząstek stałych (późniejsze egzemplaże już niestety mają). Posiada b. trwały łańcuszek rozrządu. Egz. z 2007 mają trwałe i tanie wtryski elektromagnetyczne(późniejsze egz. wyposażone są niestety w drogie wtryski piezoelektryczne). Miałem Corollę E12 Sport z tym właśnie silnikiem (1,4 D4D) ale sprzedałem bo była 3 drzwiowa. Kupiłem BMW E46 330d i ...bardzo szybko zapragnąłem powrotu do silnika 1,4 D4D ale już w 4 drzwiowej Corolli E15. Skrzynia ma b. dobrze dobrane przełożenia i doskonale współpracuje z silnikiem. Zawieszenie spisuje się doskonale na zakrętach ale na falistych nierównościach trochę kołysze - to efekt twardych stabilizatorów poprzecznych(coś za coś). Dośc dużo miejsca w kabinie i bagażniku. Z wad, wymieniłbym brak klamki pokrywy bagażnika, ślady korozji podwozia oraz zbyt delikatna pokrywę koła zapasowego w bagażniku - kupiłem gumowaną matę i jest OK!. Wizualnie prezentuje się doskonale, choć nie rewelacyjnie ale to rzecz gustu. Poza drobnymi niedociągnięciami, auto doskonałe i choć jeździlem b. wieloma ( VW, Audi, Honda, BMW)to muszę powiedzieć, że tym jeździ mi się najlepiej i nie zamieniłbym na żaden inny w tej klasie.!
Średnie spalanie dla Toyota Corolla X Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW 2007-2010
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Toyota Corolla X
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
To jest gigantyczne nieporozumienie.Dla mnie brak kompletny profesjonalizmu w serwisie Radom.Jedyna metoda odesłac klijenta, który kupił samochód w salonie od nowości i niech się sam martwi.Jedno wielkie oszustwo.Wielki błąd kupując Toyotę.Ta marka kojarzy mi się z ukrywaniem wad w samochodach.Głośno i wyraźnie będę to powtarzał wszystkim napotkanym ludziom do momenyu aż serwis i salon zrozumieją ,że takie traktowanie klienta szkodzi firmie .Napewno następny samochód to Hunday albo BMW choć na salonowe nowości mnie nie stać.
6,7
Toyota Corolla X
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Nooo, mogłoby być lepiej :P Jeżeli chodzi o trasy to jest rewelacja, przy jeździe z prędkością ok 120-130km/h z częstym wyprzedzaniem spalanie do 6,5l/100km a przy jeździe ok 100-110km/h spokojnie, bez częstego wyprzedzania, np. po ekspresówce rewelacja- 4.7-5.0 Zrobiłem trasę ok 500km (z klimą) za raz i średnie spalanie wyszło 5.1 przy czym w kilka godzin spędziłem w korkach. Oleju nie bierze, nie dolewam, po prostu wymieniam co 15tyś km. Gorzej ze spalaniem jest w mieście. Latem z włączoną klimą w samym mieście ok 6,5-7l/100km, zimą różnie 7,5 do nawet 9 gdy włącza się webasto i na krótkich odcinkach. Jeżeli chodzi o serwis w ASO to jest dość drogo. Chociaż niektóre części oryginalne kosztują prawie tyle samo co zamienniki. Sam serwis jest dość drogi, osobiście nie serwisuję swojego auta w ASO. Dostępność części jest w miarę przyzwoita, gdy tylko samochód wszedł na rynek był problem np. z klockami itp.- mówię o częściach zamiennych, bowiem nie figurował ten model jeszcze w bazach. Jeżeli chodzi o podstawowe rzeczy jak klocki np. to cena w granicach 300-350zł za komplet.
5,1
Toyota Corolla X
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Jeżdżę Corollą od lipca 2007. Miałem małe problemy z tarczami (klocki się zacisnęły i tarcze poszły więc mi wymienili w serwisie-oczywiście na gwarancji). Być może to była wina zbyt ostrej jazdy na świeżym aucie. Z samego auta jest bardzo zadowolony. Wnętrze baardzooo ergonomiczne. Wygodnie i dobrze się prowadzi. Jak na silnik 1.4 D nie ma tragedii przy wyprzedzaniu, chociaż (nie jeździłem) polecałbym 2.0 D. Ze spalania jestem bardzo zadowolony. Nie ważne czy jadę 100 czy 140 km/h to praktycznie tyle samo pali (mam na myśli stabilną prędkość a nie dynamikę). Sama jazda autem to przyjemność. Przejechałem 16 500 km.
Toyota Corolla X Sedan