Szukaj

Informacje o Toyota Corolla X Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli oczekujecie od samochodu tego, żeby jeździł tak jak wygląda – czyli spokojnie i bez emocji, to najmniejsze motory benzynowe 1.33l oraz 1.4l o mocy około 100KM będą w sam raz. Jeżeli jednak ma to być wilk w owczej skórze to gorzej, bo takich jednostek po prostu nie ma. Jest za to kompromis - 1.6l z kilkoma wariantami mocy. Najsłabszy, 110-konny trafił pod maskę Corolli Verso, czyli bardziej rodzinnego wydania sedana. W zwykłej Corolli najrozsądniejszy jest ten 125-konny wariant. Niby sporo, ale jego moment obrotowy ma dość dziwny przebieg, dlatego czuć w nim wigor dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. W razie czego jest też jego mocniejsza o parę koni wersja. Różnice w osiągach są jednak minimalne, ale w cenie niestety już nie. Diesle są dwa – 1.4l ma 90KM. Można by się spodziewać znacznie gorszych osiągów patrząc na jego moc, ale wbrew pozorom nie jest źle. Trzeba tylko utrzymywać wyższe obroty – turbodziura jest duża i poniżej 2000 obr./min. auto woła o pomoc. Większy motor ma 2.0l i 126KM – tu do oszczędności dochodzą osiągi na poziome mocniejszych motorów benzynowych. Prawdziwa, wysokoprężna perełka, 2.2 D-4D o mocy 136 i 177KM trafiła do Corolli Verso – trochę szkoda, że nie ma jej w sedanie.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~Jacek
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Obecna Corolla E15 jest 4 Corollą jaką posiadam ( po E11 benz, E12 benz, E12 d4d). W przypadku tego modelu, Japończycy zastosowali swoją metodę, czyli zostawili to co jest sprawdzone i bezawaryjne, a zmienili/ulepszyli to co psuło się we wcześniejszych modelach. Zmieniła się oczywiście bryła nadwozia, Zmienił się kształt świateł. Samochód dostał boczne poduszki, kurtyny, poduszkę kolanową. W światłach mijania pojawiły się żarówki HB4, zamiast wiecznie przepalających się H7. Powiększyły się tarcze hamulcowe, ale niestety ( moim zdaniem) zrezygnowano z tarczobębnów z tyłu i hamulce ręczny działa teraz na klocki hamulcowe z pomocą dźwigienek w zaciskach, zamiast na szczęki hamulcowe. Jest to faktycznie teraz nowocześniejszy samochód, jednak, możliwe że w celu obniżenia kosztów produkcji pozbawiono go przykładowo wyciszenia maski. Stosunkowo wysoka cena jest spowodowana jedynie legendą tego modelu. Ale moim zdaniem i tak warto.
4,2
~karolcia20
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Pierwszy raz mam auto z mocniejszym silnikiem, po przesiadce z Corolli E 11 z silnikiem Diesla 72 KM, odczuwam znaczny przyrost mocy i doceniam to co oferuje silnik benzynowy. Należy zauważyć że przy podobnym stylu jazdy auto pali 1,5 l więcej na setkę. Przy spokojnej jeździe silnika prawie nie słychać. Nie zmienia to faktu, że Diesel lepiej sprawował się w mieście, dawał komfort ruszania spod świateł i poruszania się w korku, coś typowego dla aut miejskich, w przypadku Corolli z silnikiem 132 KM ruszanie spod świateł, lub w korku to kręcenie silnika do 2000 obr/min, lub duszenie go, no chyba że ktoś nie liczy się z trąbieniem za nim to można ruszyć w miarę płynnie, ale tamując ruch.. Może nie przyzwyczaiłem się jeszcze do charakterystyki auta. Auto jak dla mnie ciężko wyczuć jeżeli chodzi o parkowanie, z tyłu mam czujniki i trochę pomagają, ale i tak łatwiej było zaparkować E11 kombi bez czujników. Hamulce lepsze i zawieszenie twardsze, ale również słychać jego pracę, może nawet bardziej niż w E11. Auto po przeglądzie w ASO i po badaniach technicznych, bez zastrzeżeń. Na razie nie jestem rozczarowany, nauczyłem się jeździć słabszymi autami i robiłem prawie co chciałem, teraz mogę robić jeszcze więcej i wyprzedzać delikwentów którym wydaje się że mają wypasione fury.
3,3
~Mateusz
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Samochód dobrze wykonany, z rewelacyjnym silnikiem. Jest cichutki, sprawny i nie brak mu mocy, w trasie zaskakuje spalaniem. Beznadziejne fotele (są za krótkie i za małe - dla osoby o wzroście max 180cm, wyższe osoby mogą zapomnieć o jakimkolwiek i lepiej poszukać czegoś innego.)
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla X Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2010
7,4
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Corolle kupiłem 1,5 roku temu z przebiegiem 209 tys km, auto było zadbane i miało historię serwisową która sprawdziłem - wiec zaryzykowałem. Zaraz po zakupie wstawiłem instalacje lpg (koszt 3000 zł), dziś auto ma przejechane 240 tys (głównie trasa Lublin - Warszawa) i sprawuje sie idealnie. Poza wymianą oleju i serwisem lpg (co 15 tys km) nie odwiedzam warsztatu. Spalanie sprawdzam zerując licznik km po każdym tankowaniu, do butli "wchodzi" max 38l gazu co pozwala mi przejechać miedzy 450-550 km - w zależności czy trasa, czy tryb mieszany. Jeżdżę spokojnie, na trasie zwykle około 90-100 km/h, na ekspresówce 120 km/h. Przy wyższych prędkościach (>130) spalanie znacznie wzrasta.
7,6
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Ekonomiczność to kolejny dyskusyjny punkt. Na trasie podmiejskiej auto pali około 6,2 l /100 km, przy w miarę normalnej ( przepisowej )jeździe. Po mieście, na krótkim odcinku kiedy silnik nie zdąży się dobrze rozgrzać, a i stoimy w korku przez 1 km na 8 kilometrowym odcinku, korzystając głównie z 1 lub maksymalnie przez chwilę z 2 biegu należy liczyć się ze spalaniem w okolicach 8,5 – 9 l. Być może w normalnej jeździe miejskiej na rozgrzanym silniku z wykorzystaniem wyższych biegów da się zejść do 7,5 l. Na autostradzie z przepisowymi prędkościami spalanie szacuję na jakieś 7,5 – 9 l.
6,2
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Średnie minimalne z przewagą cyklu miejskiego. Duże miasto, jazda płynna, radio + klimatyzacja. Średnie maksymalne w cyklu miejskim oraz dynamiczna jazda w cyklu pozamiejskim (częste wyprzedzanie - obroty 5-6 tys). Minimalne spalanie na trasie 540 km, 4 osoby (2+2 dzieci) + bagaż ok 55 kg + pełen zbiornik paliwa na starcie. Na IV biegu najekonomiczniej 50 km/h na V - 80 km/h, na 6 - 100-110 km/h. Mity Eco Drivingu (z ciekawości lubię sobie sprawdzać różne teorie): Niektórzy ECO piszą, że lepiej szybko przyspieszać do docelowej prędkości... w tym modelu odbywa się to kosztem zwiększonego zużycia paliwa :) Niektórzy ECO odradzają jazdę na "luzie", bo podczas zwalniania na biegu paliwo jest całkowicie odcinane... tymczasem: zwalniając z 80 do ok 40 km/h na "luzie" przejedzie się ok 600 m na biegu tylko ok 250 m. Pozostałe 350m przejeżdża się na przeciętnym zużyciu 6l/100. Wynik jest taki: 600 m na "luzie" (zużycie paliwa 1,1 l/100km) - 0,007 litra 250 m na biegu (zużycie paliwa 0,0 l/100km) - 0,000 litra 350 m trzeba jechać normalnie (zużycie paliwa 6 l/100km) - 0,021 litra czyli 3 x więcej.
Toyota Corolla X Sedan