Szukaj

Informacje o Toyota Corolla X Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli oczekujecie od samochodu tego, żeby jeździł tak jak wygląda – czyli spokojnie i bez emocji, to najmniejsze motory benzynowe 1.33l oraz 1.4l o mocy około 100KM będą w sam raz. Jeżeli jednak ma to być wilk w owczej skórze to gorzej, bo takich jednostek po prostu nie ma. Jest za to kompromis - 1.6l z kilkoma wariantami mocy. Najsłabszy, 110-konny trafił pod maskę Corolli Verso, czyli bardziej rodzinnego wydania sedana. W zwykłej Corolli najrozsądniejszy jest ten 125-konny wariant. Niby sporo, ale jego moment obrotowy ma dość dziwny przebieg, dlatego czuć w nim wigor dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. W razie czego jest też jego mocniejsza o parę koni wersja. Różnice w osiągach są jednak minimalne, ale w cenie niestety już nie. Diesle są dwa – 1.4l ma 90KM. Można by się spodziewać znacznie gorszych osiągów patrząc na jego moc, ale wbrew pozorom nie jest źle. Trzeba tylko utrzymywać wyższe obroty – turbodziura jest duża i poniżej 2000 obr./min. auto woła o pomoc. Większy motor ma 2.0l i 126KM – tu do oszczędności dochodzą osiągi na poziome mocniejszych motorów benzynowych. Prawdziwa, wysokoprężna perełka, 2.2 D-4D o mocy 136 i 177KM trafiła do Corolli Verso – trochę szkoda, że nie ma jej w sedanie.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 124 KM (91 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm przy 5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Grzesiek
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Opinię dodaję po 16 miesiącach użytkowania i przejechaniu ok. 15 tys. km. Z auta jestem zadowolony pomimo początkowych problemów po zakupie. Jest pojemne, przestronne, wystarczająco dynamiczne a przy tym nie spala dużo paliwa. Wygląd zarówno na zewnątrz jak i w środku nie wzbudza żadnych emocji, ale tez nie takie jest zadanie tego auta. Ma ono skutecznie i bezpiecznie dowieźć do celu. Jest ono w sam raz dla 4-osobowej rodziny lub na wakacyjny wyjazd. Autem poruszam się głównie po mieście i jego okolicach plus okazyjne weekendowe i wakacyjne wypady.
2,5
~Adam
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Niestety autko trochę mnie zawiodło. Kupiłem je jako używane, bezwypadkowe, serwisowane, a w dodatku salonie toyoty z przebiegiem 130 tys. km. Po 6 miesiącach i przejechaniu około 30 tys. km auto przeszło remont silnika, który serwis wycenił na 8,7 tys zł,a został przeprowadzony w ramach rękojmi. Po kolejnym roku w aucie posypała się automatyczna skrzynia biegów (mmt) przy przebiegu poniżej 200 tys. km. Serwis wycenił naprawę na 11 tys (sama skrzynia kosztuje 2,4 tys zł, a wszelkie sprawy "dookoła" to pozostały koszt), naprawiłem u fachowca z Wrocławia za 4,1 tys. (swoją drogą jedyny spec od mmt w tym kraju). Obecnie auto wydaje dziwne dźwięki jakby "uzbrajania", które przenoszą pewne wibracje na pedał hamulca (auto ma 209 tys km) i nikt nie ma pojęcia co to jest, ponieważ dzieje się to co jakiś czas i ciężko określić w jakich warunkach. Ogólnie auto kupiłem dla niezawodności, wcześniej miałem peugeota 406 2.0 hdi, którym przejeździłem w ciagu 3 lat od przebiegu 187 tys do 317 tys km bezawaryjnie (wymiany olejów, rozrzadów, klocków, tarcz, filtrów i płynów, klimatyzacji nawet nie ruszałem) i sprzedałem "bo już duży przebieg i zaraz coś padnie". prawda jest taka, że peugeotem jeździ po mieście człowiek i już przekroczył 400 tys (robił zawieszenie i dwumasę) a ja nie wiem kto mi naprawi toyotę (bo takiej nikt nie kupi). Absurd
4,2
~x-man
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Po blisko trzech latach użytkowania, uważam że to bardzo solidne auto, w którym mam pewność że dojadę do celu. Jest drogi w zakupie, ale trzyma cenę. Ma sporo miejsca dla rodziny 2+2, dobre wyposażenie (każda wersja miała podgrzewane fotele, spryskiwacze i klimę w standardzie, bo na polski rynek była specyfikacja skandynawska dla wersji przed liftingiem), czuję się w nim bezpiecznie. Powoli przyzwyczajam się do bezobsługowości auta, nie wykluczam kolejnej Corolli w przyszłości. W sumie powoli przestaję się dziwić lojalności klientom Toyoty.
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla X Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW 2007-2010
7,4
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Biorąc po uwagę brak awarii i wymiany rozrządu, to super. Opony całoroczne Michelin 1350 zł, ujdzie. Olej ciut droższy, leję amsoil. Czasami żarówki się palą jakieś, ale samemu można je wymienić. Wadą jest to, że przednich żarówek HB3 i HB4 (w kształcie litery L) nie mam w marketach, mam awaryjnie w zapasie w schowku. Ich ceny normalne. Wymiana tylnych tarcz i klocków w Wawie na ferodo to 400 pln. Pompa wody też 400. Zwykły przegląd ze swoim olejem 200 zł (filtry itp.). Poprzednie VW-ny kosztowały mnie więcej.
7,6
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Świetne. Tylko olej jest droższy niż standardowy 5W30, ale nie warto oszczędzać. Wymieniam co 10k. Olej w skrzyni biegów zaleca się po 60k. Jest łańcuch rozrządu, więc obniża koszty. W VW płaciłem więcej, bo sam przegląd z dużym rozrządem kosztował 1400 zł. Tutaj niecałe 500 zł, wraz ze sprawdzeniem zbieżności kół. Ceny klocków, filtrów i tarcz są bardzo przystępne. Pali różnie, 8 w mieście średnio, na trasie rekord to 6, ale przy bardzo delikatnej jeździe. Generalnie lubi wypić, ale jakoś nigdy się tym nie przejmowałem.
9,0
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Spalanie bardzo zależy od miejsca użytkowania samochodu. Spokojna trasa po drogach krajowych to bardzo małe spalanie, komputer pokazuje 5,5 l/100 km (zawsze przekłamuje o ok. 0,5 litra w dół). Praca silnika na LPG nie różni się niczym od pracy na PB, po za wymierną oszczędnością w portfelu.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,5
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Największa zaobserwowana różnica to wysokość kwoty jaką trzeba zostawić na stacji paliw. Średnie spalanie PB utrzymywało się na poziomie 8,2 l/100 km. (średnia ze wszystkich tankowań z 1,5 roku). Średnie spalanie LPG to 9,4 l/100 km (średnie też z około 1,5 roku. Oczywiście w każdym przypadku mamy jakieś maksimum i minimum. Dla PB w tym samochodzie minimum jakie udało mi...
4,5
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
W Toyocie mam założoną instalację gazową BRC SQ32. Instalacja wytrzymała i bezawaryjna. Przejeździłem na niej 90 tys km bez żadnych usterek. Do tego poziom spalania utrzymuje się na stałym poziomie. Instalacja przynosi mi spore korzyści dzięki temu. Polecam dla osób szukających oszczędności.
4,5
Toyota Corolla X
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Jestem bardzo zadowolony z instalacji. Auto po odbiorze pracuje identycznie nie odczuwam żadnych zmian. Płynnie przełącza się na lpg nie szarpie, nie rozłącza jest wszystko jak należy. Myślę, że instalacja warta swojej ceny.
Toyota Corolla X Sedan