Szukaj

Informacje o Toyota Corolla X Sedan 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli oczekujecie od samochodu tego, żeby jeździł tak jak wygląda – czyli spokojnie i bez emocji, to najmniejsze motory benzynowe 1.33l oraz 1.4l o mocy około 100KM będą w sam raz. Jeżeli jednak ma to być wilk w owczej skórze to gorzej, bo takich jednostek po prostu nie ma. Jest za to kompromis - 1.6l z kilkoma wariantami mocy. Najsłabszy, 110-konny trafił pod maskę Corolli Verso, czyli bardziej rodzinnego wydania sedana. W zwykłej Corolli najrozsądniejszy jest ten 125-konny wariant. Niby sporo, ale jego moment obrotowy ma dość dziwny przebieg, dlatego czuć w nim wigor dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. W razie czego jest też jego mocniejsza o parę koni wersja. Różnice w osiągach są jednak minimalne, ale w cenie niestety już nie. Diesle są dwa – 1.4l ma 90KM. Można by się spodziewać znacznie gorszych osiągów patrząc na jego moc, ale wbrew pozorom nie jest źle. Trzeba tylko utrzymywać wyższe obroty – turbodziura jest duża i poniżej 2000 obr./min. auto woła o pomoc. Większy motor ma 2.0l i 126KM – tu do oszczędności dochodzą osiągi na poziome mocniejszych motorów benzynowych. Prawdziwa, wysokoprężna perełka, 2.2 D-4D o mocy 136 i 177KM trafiła do Corolli Verso – trochę szkoda, że nie ma jej w sedanie.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1329 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Mosberg
Toyota Corolla X
Sedan 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW
Użytkuję Corollkę już rok czasu i mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że jest to dobre i solidne auto, lecz nie pozbawione wad. Przed zakupem bardzo balem się silnika 1,33 Vvt-i z uwagi na bardzo małą pojemność i moc, ale w praktyce okazało się że wcale nie jest tak źle. Auto bardzo ładnie wkręca się na obroty, a przyspieszenie prezentuje się lepiej niż w poprzednim aucie tj. Mondeo Mk3 1,8 16v. Oczywiście to nie jest i nigdy nie miał być demon prędkości, ale jeśli trzeba coś wyprzedzić, to spokojnie można kręcić go do 5000-6000 obr/min i wtedy naprawdę daje radę (te silniki lubią wysokie obroty). Przy spokojnej jeździe, to prawdziwy dziadkowóz, ale wtedy odwdzięcza się nam dość niskim spalaniem (mi wychodzi w trasie ok 5,6 a w mieście ok. 6,4 przy spokojnej jeździe). Warto dodać, że nie bierze oleju. Miejsca wewnątrz jest dość sporo z przodu, z tyłu trochę gorzej ale nie ma dramatu. Wykończenie wnętrza bez wodotrysków, nuda, plastik imitujący aluminium, plastikowe klamki. Plus taki że plastiki są dobrze spasowane i pomimo przebiegu nie skrzypią. W komentarzach dużo osób narzeka na jakość i tandetę wykończenia, ale pamiętajmy że to klasa średnia niższa i w konkurencji np. VAG jest podobnie. Jeśli oczekujecie luksusu i wysokiej jakości wykończenia to niestety trzeba się rozejrzeć za jakimś Lexusem a nie Corollą. Dużym minusem tego auta jest bardzo słaba blacha i cienka powłoka lakiernicza, najlepiej też od razu zabezpieczyć podwozie przed rdzą. Wyciszenie auta jest na średnim poziomie, do 120 km/h dość przyzwoicie, a powyżej już głośno. Póki co przez rok czasu nie miałem żadnych poważnych awarii. Z drobnych jedynie pompa wody, koszt ok 150-170 PLN z firmy Aisin, czyli dość wysoka półka. Skrzynia biegów mi nie bardzo odpowiada. Czasami pojawiają się problemy przy wrzuceniu "jedynki" i "wstecznego", z tego co czytałem to typowa bolączka tego modelu. Skrzynia jest 6-biegowa, co jest za to dużym plusem. Co do układu jezdnego to jest bardzo przeciętnie. Corolla prowadzi się dużo słabiej w zakrętach niż moje poprzednie Mondeo Mk3, co wynika zapewne z tego że tylne zawieszenie jest na belce, a nie na wielowahaczu. To rozwiązanie ma też swój plus, bo jest ono prawie niezniszczalne, a w przypadku konieczności napraw, koszty są bardzo niskie w porównaniu do wielowahacza. Wentylacja jest ok, widoczność też może być. Denerwują mnie za to nieprzemyślane schowki np. ten na okulary do którego żadne się nie mieszczą, albo ten przy popielniczce do którego wejdzie chyba jedynie pudełko zapałek. Minusem są też strasznie słabe czujniki cofania, które bardziej przeszkadzają niż pomagają. Nie podoba mi się też umieszczenie przycisku komputera przy zegarach, co wymusza oderwanie rąk od kierownicy i podczas jazdy dość ciężko go obsługiwać (a w sumie po to jest żeby go używać podczas jazdy). Inżynierowie Toyoty powinni się wstydzić za to co zrobili z klapą bagażnika. Zawiasy klapy są wielkie i czegoś takiego nie widziałem od lat 90-tych. Do tego bagażnik można otworzyć jedynie kluczykiem lub z wewnątrz auta, a nie ma żadnej klamki jak w prawie każdym normalnym samochodzie. Brakuje też jakiegoś uchwytu od strony wewnętrznej żeby zamknąć bagażnik bez brudzenia się i dotykania klapy. Ogólnie Corolla jest dość udana i jeśli ktoś potrzebuje sedana to można ją spokojnie polecić, ale warto też wziąć pod uwagę jej wady, bo nie każdemu będzie pasować. Z tym silnikiem jest to auto dla spokojnego kierowcy.
4,0
~PR
Toyota Corolla X
Sedan 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW
Ładny design, pojemny bagażnik (przewaga nad Aurisem), zaletą jest 6 biegowa skrzynia. Elastyczny silnik wystarcza do ciągnięcia sporego auta i całkiem dynamicznej jazdy. na plus niskie spalanie, (przy tych cenach ON nie widzę sensu diesla chyba że ktoś robi po 100tys). Minus: brak ESP w standardzie, brak klamki od zewnątrz i uchwytu od wewnątrz bagażnika!!! slaba wentylacja przedniej szyby
3,7
~grześ
Toyota Corolla X
Sedan 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW
Autko bardzo fajne dla "normalnych" ludzi , nie dla rozpieszczonych gnojków, lubiących palić kapcia.
Toyota Corolla X Sedan