Szukaj

Informacje o Toyota Corolla X Sedan Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli oczekujecie od samochodu tego, żeby jeździł tak jak wygląda – czyli spokojnie i bez emocji, to najmniejsze motory benzynowe 1.33l oraz 1.4l o mocy około 100KM będą w sam raz. Jeżeli jednak ma to być wilk w owczej skórze to gorzej, bo takich jednostek po prostu nie ma. Jest za to kompromis - 1.6l z kilkoma wariantami mocy. Najsłabszy, 110-konny trafił pod maskę Corolli Verso, czyli bardziej rodzinnego wydania sedana. W zwykłej Corolli najrozsądniejszy jest ten 125-konny wariant. Niby sporo, ale jego moment obrotowy ma dość dziwny przebieg, dlatego czuć w nim wigor dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. W razie czego jest też jego mocniejsza o parę koni wersja. Różnice w osiągach są jednak minimalne, ale w cenie niestety już nie. Diesle są dwa – 1.4l ma 90KM. Można by się spodziewać znacznie gorszych osiągów patrząc na jego moc, ale wbrew pozorom nie jest źle. Trzeba tylko utrzymywać wyższe obroty – turbodziura jest duża i poniżej 2000 obr./min. auto woła o pomoc. Większy motor ma 2.0l i 126KM – tu do oszczędności dochodzą osiągi na poziome mocniejszych motorów benzynowych. Prawdziwa, wysokoprężna perełka, 2.2 D-4D o mocy 136 i 177KM trafiła do Corolli Verso – trochę szkoda, że nie ma jej w sedanie.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1800-2800 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 73 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi
Dodatkowe informacje Napęd łańcuchowy
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~DwadzieściaSześćLatZaKółkiem
Toyota Corolla X
Sedan Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Wcześniej użytkowałem 4 samochody. Każdy średnio po ok. 5 lat. Ten jest moim piątym autem. Kupiłem jako 7-letnie z przebiegiem 150 tys.km. Poza regularną wymianą płynów, wymiana przednich tarcz hamulcowych. A jeśli chodzi o awarie/usterki - 0 (słownie: zero awarii, czy usterek przez cały dotychczasowy okres mojego użytkowania. Wsiadasz, odpalasz, jedziesz. Niezależnie, czy masz do przejechania 10, 20 czy 1500 kilometrów. Nie musisz się zastanawiać, czy może sprawdzić samochód przed dłuższą trasą, Wsiadasz, odpalasz, jedziesz. Jedyne o czym musisz pamiętać, to okresowa wymiana oleju i dolewanie płynu do spryskiwaczy (ze dwa razy musiałem dolać trochę płynu do chłodnicy). To największy. najdroższy w zakupie samochód, jaki miałem, a jednocześnie najtańszy w utrzymaniu. Spalanie oleju niższe, niż w "maluchu", od którego rozpoczynałem motoryzacyjną przygodę. Biorąc pod uwagę totalną bezawaryjność, do tego wysoki komfort jazdy, aż zaskakuje, czemu do wykończenia deski rozdzielczej Toyota użyła tandetnych, skrzypiących pod byle dotknięciem plastików. Golf IV z 2002 roku pod tym względem wyprzedza Corollę o lata świetlne. Gdyby Toyota użyła podobnych materiałów wykończenia wnętrza, mogłaby rozbić bank aut z linii premium, a pod względem awaryjności, a raczej bezawaryjności konkurować z najlepszymi z najlepszych. Szczerze aż żal d*pę ściska, że do tak perfekcyjnie zrobionego auta dali tak mierne materiały wykończenia wnętrza. Kompletnie bezsensowna oszczędność Toyoty. Na chwilę obecną jestem przekonany, że jeśli kiedyś będę zmieniał samochód, to będzie to kolejna... Toyota! Oczywiście nie żałuję zakupu. Zdecydowanie kupiłbym ponownie Corollę z silnikiem Diesla.
4,4
~fiorella
Toyota Corolla X
Sedan Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Całkiem fajne auto. Wygląd taki sobie, środek dość plastikowy - brzydkie szare (srebrne) elementy.
3,9
~nie chcÄ™ VW
Toyota Corolla X
Sedan Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
wszystko co potrzeba jest pod ręką, oprócz przełączników do komputera pokładowego (przydałyby się w kierownicy - jak w Auris) Kiepska jakość plastików deski rozdzielczej - trzeszczą i brzęczą. W serwisie utykają gąbkami, ale to nic nie daje. (Ergonomia)
Toyota Corolla X Sedan Facelifting