Szukaj

Informacje o Toyota Corolla X Sedan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli oczekujecie od samochodu tego, żeby jeździł tak jak wygląda – czyli spokojnie i bez emocji, to najmniejsze motory benzynowe 1.33l oraz 1.4l o mocy około 100KM będą w sam raz. Jeżeli jednak ma to być wilk w owczej skórze to gorzej, bo takich jednostek po prostu nie ma. Jest za to kompromis - 1.6l z kilkoma wariantami mocy. Najsłabszy, 110-konny trafił pod maskę Corolli Verso, czyli bardziej rodzinnego wydania sedana. W zwykłej Corolli najrozsądniejszy jest ten 125-konny wariant. Niby sporo, ale jego moment obrotowy ma dość dziwny przebieg, dlatego czuć w nim wigor dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. W razie czego jest też jego mocniejsza o parę koni wersja. Różnice w osiągach są jednak minimalne, ale w cenie niestety już nie. Diesle są dwa – 1.4l ma 90KM. Można by się spodziewać znacznie gorszych osiągów patrząc na jego moc, ale wbrew pozorom nie jest źle. Trzeba tylko utrzymywać wyższe obroty – turbodziura jest duża i poniżej 2000 obr./min. auto woła o pomoc. Większy motor ma 2.0l i 126KM – tu do oszczędności dochodzą osiągi na poziome mocniejszych motorów benzynowych. Prawdziwa, wysokoprężna perełka, 2.2 D-4D o mocy 136 i 177KM trafiła do Corolli Verso – trochę szkoda, że nie ma jej w sedanie.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Dodatkowe informacje Valvematic, napęd łańcuchowy
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Krakowski Kierowca
Toyota Corolla X
Sedan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Generalnie auto bardzo niezawodne, udane, nie sprawia problemów, jadąc w daleką podróż nie trzeba się obawiać, że coś się zepsuje. Dużo miejsca w środku, pojemny bagażnik, przyjemne do jazdy na dłuższe dystanse. Silnik mógłby być bardziej dynamiczny, ale to tylko preferencja, w mieście i tak to nie ma znaczenia, a w takim wydaniu na pewno jest tańszy w eksploatacji, bo nie trzeba wymieniać turbiny, której nie ma, ani filtra DPF. Ja osobiście polecam LPG, wtedy spalanie wygląda już zupełnie inaczej w portfelu :)
4,1
~Bartek
Toyota Corolla X
Sedan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
E15 (premium) to chyba najlepsza wersja jak dotychczas miałem. E16 którą dostałem z salonu z przebiegiem 5tyś km (był klaps w pupe) nie posiadała tego czegoś co ma e15. Od dwóch lat jedyne co należało wymienić to końcówki drążka i sprzęgło (jakby nie było elementy eksploatacyjne). Gdadajcie co chcecie ale 1zr-fae jest naprawdę udanym silnikiem i potrafi się zebrać w miarę przyzwoicie i uzyskać te 185 na czwartym biegu, a i skrzynia biegów jest naprawdę udana należy tylko wymieniać olej przekładniowy (syntrans fe) i biegi wchodzą małym palcem słysząc charakterystyczny klik. Mały minus to słyszalne wycie na biegach 1,3,5 przynajmniej na 3 corrolle i 2 aurisy jakimi miałem okazje jezdzić. Wnętrze auta bardzo komfortowe i co najważniejsze bardzo dobrze wyciszone. Klapa bagażnika mogła by mieć inaczej rozwiązane zawiasy ponieważ może być problem z upchnięciem bagażu po bokach. Na dzień dzisiejszy nie zamienił bym na żadne inne auto
3,8
~Sylwek
Toyota Corolla X
Sedan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Witam, sam nie raz poszukiwałem na tym forum informacji nt. użytkowania i spalania różnych samochodów ... i nie raz z rozczarowaniem stwierdzałem, że dużo tu ocen gości którzy przejechali się na jeździe próbnej lub "u sąsiada" (i już wszystko wiedzą o modelu i jego spalaniu) albo kupili i oceniają po dniu/tygodniu czy miesiącu a potem cisza ... :( Dla tego postanowiłem dodać ten komentarz. Aktualnie posiadam 2 Corolki (opisywaną 1.6 sedan - 2011 i 1.4 D4D kombi - 2006, wcześniej użytkowałem już 2 Corolki 1.4 benz. 1993 i '97 każdą po kilka lat). Różnica w komforcie jazdy pomiędzy (zawieszenie) tą nową a tą z 2006 jest duża ale może to być kwestia tylko wytłuczenia już zawieszenia w tej starszej. Natomiast różnica w spalaniu w pierwszych dniach mnie przeraziła. Tu na forum spalanie 1.6 nie wygląda tak źle, w salonie w tym zakresie Pan obiecywał w ogóle gruszki na wierzbie (choć miałem tego częściowo świadomość) - w realu po kilku pierwszych dniach przy jeździe dom-praca-dom + weekendowe odwiedzenie rodziców (czyli 3/4 kilometrów zrobione w korkach Warszawskich i 1/4 przelotu również po Wawie ale już bez korków - weekend) spalanie 10,5 l/100km (w tych samych warunkach 1.4 D4D rzeczywiste spalanie ? 7,5/100) - teraz oscyluje w granicach 9 l/100 km. Zawieszenie sztywne ale komfortowe. Przy panelu konsoli środkowej są takie ?piękne? niby aluminiowe listwy z góry na dół, które b.spodobały się mojej małżonce - ładne są, ale ta od strony kierowcy skutecznie i wyraźnie uwiera mnie w nogę ! Kto ją tak zaprojektował! Nie miałem takiego problemu w żadnym wcześniej samochodzie - w żadnej Corollce. A i jeszcze podłokietnik na drzwiach przednich! Kto go projektował ? ładnie opada w dół ku tyłowi ale dzięki temu nie da się na nim wygodnie oprzeć łokcia podczas jazdy, bez sensu w starszej tej z 2006 jest podobny ale wyprofilowany poziomo i idealnie podtrzymuje rękę ! a w nowszej to spartolili.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla X Sedan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2010-2014
7,8
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Toyota Corolla X
Sedan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Auto mam od stycznia 2017, zakupilem go od drugiego wlasciciela przy przebiegu okolo 125k km, obecny przebieg to okolo 170k km. Auto do mojego zakupu bylo serwisowane w ASO. Z wad które sa popularne i ktore warto sprawdzic przed zakupem: - uzywalem rozdzielacza gniazda zapalniczki - doszło najwidoczniej do zwarcia i popsul mi sie akumulator, rozrusznik i alternator, koszt nowego akumulatora i regeneracji pozostalych czesci i roboty mechanika - 500 zł, akumulator Boscha, najwidoczniej te auta są czułe na tego typu rzeczy bo kuzynka miała identyczna awarie w Aurisie 1.4 D4-D z podobnego rocznika, - sprzeglo wymienial poprzedni własciciel przy przebiegu 120k km (podobno lubi sie popsuc w zakresie 100-170k km ale nie u wszystkich) - koszt rzedu 2000 w ASO, 1200-2500 robiac uzywajac innych czesci, - podobno na potege sypie sie blacharka w podwoziu a zwlaszcza tyl, u mnie na poprzednim przegladzie zwracal mi na to uwage diagnosta, ale jeszcze z braku kasy nic z tym nie robilem, - lubia sie psuc czujniki zamkniecia drzwi - problem z wlaczaniem lampek wewnetrznych/problem z domykaniem centralnego zamka o tym moze swiadczyc, uzywke mozna kupic za 10 zł, - spalanie mnie nie zaskakuje, jak na ta moc i wielkosc auta oraz to ze jest to silnik wolnossacy to spalanie rzedu kolo 7,5 srednio jest akceptowalne, wybieralem pomiedzy honda a toyota, nie wybralem hondy ze wzgledu na wysokie spalanie - poza tym incydentami, wymieniam tylko klocki, tarcze, oleje, serwisuje klime, auto jest praktycznie bezobslugowe, raz na jakis czas cos stuknie w zawieszeniu ale to na prawde po sporych przebiegach i ze wzgledu na to, ze wybralem bardzo niski profil kol (moj blad) Podsumowując, auto moze demonem predkosci nie jest ale do spokojnej bezawaryjnej jazdy jest w sam raz. Ciężko mi się z nim rozstać ze względu na to, że praktycznie mnie nic nie kosztuje poza paliwem.
8,6
Toyota Corolla X
Sedan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Na razie tylko tankowania ale ekonomiczność do kitu ! Wbrew zapewnieniom Toyoty i jej sprzedawców, a nawet tegoż forum, spalanie przy normalnej jeździe w mieście (Warszawa) masakryczne jak na silnik poniżej 2 litrów :( Z własnych obserwacji/wyliczeń oraz z rozmów z innymi użytkownikami średnie spalanie tych silników w miesicie to 9-10 l/100. Uważam że to dużo jak na 1.6 ! (niemiłe rozczarowanie po zasugerowaniu się danymi z tego portalu). Podawane śr. spalanie 7,5 to chyba miasto + trasy w proporcjach 50/50 % :( jeżdżąc normalnie po Wawie mam 9.0-9.5, jak się mocno "spinam" to czasem udaje mi się zejść w Wawie na 8 ale wówczas to nie jazda tylko blokowanie ruchu i udręka dla mnie jako kierowcy :(( Wyniki typu 7.5 miasto (czy mniej) to albo bezczelna ściema albo jazda "w miesicie" ale pomiędzy 2 a 4 w nocy - bez ruchu innych pojazdów i przy wyłączonej sygnalizacji świetlnej :>
6,2
Liczba komentarzy: 1
Toyota Corolla X
Sedan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Auto jest dość ekonomiczne, przy czym ekonomiczna jazda wymaga jednak od kierowcy zaangażowania. Zbyt częste i gwałtowne ruchy gazem trzeba będzie okupić wyższym zużyciem paliwa, przy czym też nie będą to jakieś makabryczne wartości. W długiej i nie za szybkiej trasie z lekkim wiatrem (zazwyczaj w plecy) udało mi się zejść ze średnim spalaniem do 5,5 l/100. Przy dynamicznej jeździe i swobodnym traktowaniu ograniczeń prędkości,komputer wyświetlił średnie spalanie 8,3 l/100. Update z 7. maja 2012 r. - po przekroczeniu 10 tys. przebiegu, samochód pali ewidentnie mniej benzyny. Średnie zużycie z włączoną klimatyzacją w trybie 70% autostrada (120-140 km/h) + 30% Berlin w godzinach szczytu - 6,6 - 6,7 l/100 km. Wcześniej ta sama trasa w dobrych warunkach atmosferycznych rzadko dawała wynik lepszy niż 7,2 - 7,4.
Toyota Corolla X Sedan Facelifting