Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VIII Kombi 2.0 D 72KM 53kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1997-2002, ósma generacja modelu. Toyota Corolla VIII zapisała się na kartach historii jako niezawodne, aczkolwiek kontrowersyjne auto ze względu na swój niespotykany design. Krytyce poddawano przede wszystkim przednią część samochodu i owalne, duże lampy. Japoński koncern podjął decyzję o kompletnym przebudowaniu przodu modelu po ledwie 30 miesiącach. Pomimo niedoskonałości stylistycznych Toyota Corolla cały czas bardzo dobrze się sprzedawała. To podczas produkcji tej generacji modelu przekroczono próg 25 milionów wyprodukowanych egzemplarzy Corolli. Właśnie w tym czasie Toyota Corolla została najchętniej kupowanym samochodem w dziejach motoryzacji.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1975 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 72 KM (53 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 131 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Toyota Corolla VIII Kombi 2.0 D 72KM 53kW 1997-2002
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Toyota Corolla VIII
Kombi 2.0 D 72KM 53kW
Nie jest to mistrz oszczędności. Auto przeciętnie spala latem 7l/100km (w mieście)a zimą 8. Na wolnossącego diesla o mocy 72 koni to sporo. Wcześniej jeździłem golfem III 1,9 TDI (110koni)i ten spalał mi w mieście max 5.5 litra przy średnio dynamicznej jeździe. Na 55 litrowym zbiorniku robiłem 1000 km a w toyocie na 42 litrach robię 600, więc bez porównania. Za to serwis roczny (ok 30 000 km) kosztuje mnie tyle co oleje i filtry więc coś za coś. Ogólne koszty utrzymania tego auta nie są wielkie. Pomimo
6,3
Toyota Corolla VIII
Kombi 2.0 D 72KM 53kW
Nowoczesne silniki palą mniej i mają większą moc, ale tracą na bezawaryjności. Ceny podstawowych części-zamienników są zdecydowanie normalne, od kilkunastu do kilkudziesięciu zł. Jeżeli chodzi o serwisowanie auta, to w ASO jest o około 30% drożej, niż gdyby serwisować w warsztatach prywatnych na dobrych częściach. Kompromisem może być zakup części w ASO a montaż na własną rękę. Właśnie planuję wymianę auta na nowsze :) Pewnie będę tego żałował, w tym przypadku 0 poważnych awarii po 360 000 km i dwóch kolizjach spowodowanych przez poprzednich użytkowników, czy nowsze auta tak potrafią ? :)
6,8
Toyota Corolla VIII
Kombi 2.0 D 72KM 53kW
Ekonomiczność... i tu się zawiodłem. Myślałem, że będzie z tym lepiej. Corollke posiadam od dwóch lat i nigdy w czasie jej użytkowania przeze mnie nie zszedłem poniżej 5.8l/100km, a naprawdę nie mam ciężkiej nogi. Porównując golfa albo octavie (z silnikami diesla) pod względem ekonomiki biją Toyotowe 2CE na głowę. Oktavia potrafi spalić w trasie poniżej 5l Golf II z silnikiem z początku lat 90 w trasie spalał około 5l. Moja rolka nie zeszła poniżej 5.8l przy emeryckim stylu jazdy. Ekonomiczność nie jest dobrą stroną tego silnika.
Wysokie spalanie.
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW 2000-2002
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam nieodparte wrażenie, że moja Toyota zaczeła dużo palić. Po tankowaniu wychodzi lekko ponad 10l/100 km. Mam tu na myśli benzynę, gdyż LPG nie posiadam. Najpierw zapaliła mi się lampka check engine. Diagnosta odczytał 2 błędy, niestety nie pamiętam numerów. Usunął je. Więcej się nie pojawiają. Jednocześnie mam problem ze wskaźnikiem ilości paliwa. Po nalaniu pod korek, pokazuje 3/4 baku. Ale nie zawsze. Dziś już pokazuje lekko ponad full. W każdym razie z licznika wychodzi, że przejechałem 406 km od ostatniego tankowania, a bak przyjął prawie 41 litrów. Wszystkie km zrobiłem w mieście na krótkich odcinkach, ale prawie zawsze tak jeżdżę i nigdy tak nie palił. Zastanawiam się czy coś może być nie tak? Może ktoś miał taki problem? Podobne spalanie miałem w zimę przy trzaskających mrozach.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Zamek bagażnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 1997-2002
  • części blacharskie
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Po 3 latach i przebiegu 278 000 km wyrobił się bębenek zamka w bagażniku, przez co otwieranie stało się bardziej uciążliwe. Poza tym auto super, przejechałem w 1999-2003 298 000km bez NAJMNIEJSZEJ usterki. Wspominam z sentymentem; można jeździć aż się znudzi, bo nic się nie zepsuje. Produkcja - Anglik.
Stukanie w górnej części silnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002
  • silnik
Witam. W silniku po odpaleniu lekko falują obroty,później jest ok ale w górnej części silnika słychać stukanie, częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika. Auto nie gaśnie. Przebieg tylko na benzynie 146tyś. Rozrząd robiony w serwisie przy 120tyś. Uruchomiłem silnik bez pasków napędzających alternator i pompę wody oraz wspomagania kier. by wykluczyć te rzeczy i dalej to samo. Co to może być? Nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Corolla VIII Kombi