Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VII Sedan 1.4 XLi 16V 88KM 65kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1991 (w Europie – rok później), siódma generacja Toyoty Corolli charakteryzowała się dużo większymi wymiarami niż model poprzedniej generacji. Sylwetka nadwozia była także jeszcze bardziej zaokrąglona i masywniejsza. Stylistycznie samochód upodobnił się do dwóch innych modeli japońskiej marki: Camry oraz Cariny E. Toyota Corolla VII nie we wszystkich krajach sprzedawała się tak dobrze, jak jej wcześniejsze generacje, przede wszystkim za sprawą zwyżkujących cen jena. W 1997 r. zakończono produkcję modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 111 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 74 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Picek
Toyota Corolla VII
Sedan 1.4 XLi 16V 88KM 65kW
Auto jest stare jak świat, teraz jeżdżę nim ja, a przez ostatnie 20 lat jeździł nim mój dziadek. Po tylu dzwonach co ono zaliczyło to i tak jest naprawdę nieźle. Bardzo mało pali i w ogóle się nie psuje. Napisałbym "czego chcieć więcej?", ale niestety, w trasę tym nie pojadę bo strach wyprzedzać, strach wchodzić w zakręty, a w przypadku wypadku to zakładam że trup na miejscu. Dużo miejsca dla pasażerów i na bagaże predysponuje to auto na wycieczki za miasto dla nieco odważniejszych osób. Ogólnie spełnia swoje zadanie - jeździ. Zaznaczyłem, że nie kupiłbym go jeszcze raz, bo nie kupiłbym go wcale, ale cieszę się że mogę nim jeździć, a darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Dodam również, że moja ocena wynika z tego że regularnie jeżdżę bardziej współczesnymi autami i tylko do nich mam porównanie. Z takich starszych to jeździłem Seatem Toledo z 92' i miałem co do niego podobne odczucia. Również źle się prowadził i nie przyspieszał, więc zakładam że wtedy wszystkie auta tak jeździły. Nie wiem tylko jak było z awaryjnością tego Hiszpana.
4,2
~czarny 30
Toyota Corolla VII
Sedan 1.4 XLi 16V 88KM 65kW
Posiadam to auto 2lata.Pracuje w Irlandii i tu kupilem to auto.Przebieg 147 tys mil czyli 235 tys kilometrow. Bardzo fajne żwawe auto(jak na tą pojemnosc 1.3).Lubi obroty, bo na niskich jest mułowate:)Szkoda ze nie ma ABS. mozna sie przyczepic jeszcze do \"urody\".Ale w tamtych latach nie był to brzydki wzór. Przy zakupie kierowalem sie małym apetyt na paliwo i mała pojemnością silnika(ubezpieczenie OC jest tu strasznie drogie, przy wszystkich zniżkach place 370 euro na rok).Wymieniłem zaraz po zakupie pasek rozrzadu z rolkami napinającymi oraz olej i filtr oraz zmienilem 2 opony.Jestem bardzo zadowolony z tego auta.
4,6
~Michał Wierzelewski (michal.wierzelewski@wp.pl)
Toyota Corolla VII
Sedan 1.4 XLi 16V 88KM 65kW
Polecam osobom, które potrzebują niezawodnego auta do wygodnego i bezstresowego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Duże auto z niedużym silnikiem, więc jak zapakujesz 4 osoby i bagażnik to nie licz na super dynamikę w trasie. Auto jest dobra alternatywą dla turbodiesli - trochę słabsze osiągi ale i niższe koszty zakupu. Przy zakupie nie przerażajcie sie przebiegiem ok 300 tys. km bo dla tych aut to nie wiele (do pierwszego remontu mogą zrobić bez problemu 500 tys. km - oczywiście przy odpowiedniej eksploatacji). Jednym zdaniem: JAPOŃSKI GOLF ALE WIĘKSZY, PAKOWNIEJSZY, BARDZIEJ NIEZAWODNY
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla VII Sedan 1.4 XLi 16V 88KM 65kW 1991-1995
6,9
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Toyota Corolla VII
Sedan 1.4 XLi 16V 88KM 65kW
Mam Corolke sedan z silnikiem 1,8 BENZYNA (wer. Canada , silnik 7AFE - od Celica z elektronicznym ograniczeniem predkosci (koniec licznika to 210km/h i dalej choc nie wiem co tyo nie pojedzie, a obroty tylko 5600). Autko BEZ zarzutu !!! Jesli robic standartowe przeglady to mozna min jezdzic naprawde jeszcze bardzo dlugo. Moja ma juz prawie 200 000km i jest jak nowa (poza rdza). Podane przeze mnie wartosci spalania sa absolutnie sprawdzone. Oczywiscie przy jezdzie powyzej 180km/h ona jednak zre jak smok ale ... cos za cos.
6,2
Toyota Corolla VII
Sedan 1.4 XLi 16V 88KM 65kW
rewelka / mój model posiadał ekonomizer - takie dwie diodki - zieloną i pomarańczową - jak starałem się jexdzić tak aby pom. się nie załączała na dłużej to w ruchu miejskim w Wawie lat 96-98 spalała 6,5 l/100 !!! jak olewałem ekonomizer to nie przekraczała 7,5 !!!
8,2
Toyota Corolla VII
Sedan 1.4 XLi 16V 88KM 65kW
Bardzo mocna strona tego samochodu. Zadnych napraw tylko eksploatacja. Prosta konstrukcja umożliwia samodzielne wymiany części eksploatacyjnych. Doskonale współpracuje z instalacją gazową 2-gen. Spalanie jak na wielkość auta śmieszne. Średnio 6-7 benzyny 8-9 gazu. Zauważyłem że spalanie ma niewielki wpływ z dynamiką. Tyle pali nieważne czy jedzesz ostro czy super oszczędnie. Poniżej dane dla gazu.

Usterki Toyota Corolla VII

Liczba wpisów: 15
Falowanie obrotów. Gaśnięcie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
Zaczęło sie od tego,że nie działało mi ogrzewanie kabiny. 2 dni później przy odpalaniu na zimnym silniku wchodził na 2200 obrotów co nigdy się nie zdarzało. Następnie dołączyło falowanie obrotów w zakresie 1200-2500 podczas jazdy na niedogrzanym jeszcze silniku aż w końcu silnik zaczął gasnąć w najmniej odpowiednim miejscu. Na szczęście odpalał, ale dopiero po kilku minutach. Po poradzie mechanika wymieniłem termostat i na jakieś 3 tygodnie był spokój a później od nowa to samo. Ponownie wymieniłem termostat tym razem na lepszej firmy i znowu na 3 tygodnie wszystko ok, aż wczoraj znowu auto zgasło tym razem na przejeździe kolejowym. Dodam,że wskazówka temperatury silnika znacznie szybciej dochodzi do oczekiwanego poziomu, a w środku wieje lodem. Dopiero po ok 5 km jazdy i po wydobyciu się z wywietrzników nieprzyjemnego zapachu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pomórzcie.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
duze spalanie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
od jakiegoś czasu auto zaczeło sporo palić a teraz wczasie dużego mrozu to nawet bardzo duzo w granicach 11.0l pozatym nie widac innych objawów .myślałem ze to termostat ale po wymianie mala ruznica mniej z 0,5l prosze o porade
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
zapala się lampka (!) "zatrzymaj się i sprawdź"
  • Toyota Corolla VII Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997
  • inne
Podczas jazdy zapala się lampka "zatrzymaj się i sprawdź". Dzieje się tak zarówno podczas przyspieszania jak i zwalniania, na prostej i na zakrętach, silnik ciepły jak i zimny...najczęściej gaśnie gdy zredukuję bieg do drugiego i dodam gazu,ale po chwili znowu się zapala...nie wiem co robić.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Toyota Corolla VII Sedan