Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VII Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1991 (w Europie – rok później), siódma generacja Toyoty Corolli charakteryzowała się dużo większymi wymiarami niż model poprzedniej generacji. Sylwetka nadwozia była także jeszcze bardziej zaokrąglona i masywniejsza. Stylistycznie samochód upodobnił się do dwóch innych modeli japońskiej marki: Camry oraz Cariny E. Toyota Corolla VII nie we wszystkich krajach sprzedawała się tak dobrze, jak jej wcześniejsze generacje, przede wszystkim za sprawą zwyżkujących cen jena. W 1997 r. zakończono produkcję modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Apacz
Toyota Corolla VII
Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW
jeżdżę ponad 12 lat bardzo różnymi (czasem drogimi) samochodami, mam za sobą napewno ponad 500tys. km ale stwierdzam że ta corolka ma coś w sobie. to bardzo dobre, ekonomiczne i niezawodne auto.kupiłem ze względu na opinie o niezawodności i potwierdzam w 100 procentach. miałem pojeździć rok, jeżdżę ponad 3 lata bez jakichś specjalnych nakładów, tylko typowe wymiany części eksploatacyjnych: olej Mobil1 5W-50 co 15 tys. km (przy tym przebiegu zastanawiam się nad przejściem na półsyntetyk), filtr powietrza (zmieniam co 20 tys.,jakieś30 zł), filtr paliwa (co 45 tys., 35 zł),świece (co 60 tys. ok 50 zł) , opony, rozrząd (przy 200tys., 200 zł za japońskie części). zrobiłem 80 tys. km i raczej nie sprzedam go szybko. chciałem zmienić na Avensis, ale jak czytam opinie to się zniechęciłem...widać że to loteria. jednak produkcja made in japan ma tu spore znaczenie. Fakt że trafiłem na bezwypadkowy egzemplarz w dobrym stanie z udokumentowaną historią serwisową i o takie auto raczej ciężko na rynku (trochę się naszukałem) jednak warto szukać. moja corolka wcześniej jeździła w firmie (wiem jak to wygląda... dlatego przed zakupem wszystko dokładnie sprawdziłem) i mimo to nie ma z nią żadnych kłopotów. bardzo ekonomiczny silnik, trwałe zawieszenie. ceny części naprawdę przyzwoite oczywiście poza serwisem (np. amortyzator 590 zł w ASO, ten sam KYB w sklepie czy internecie 180-200zł). Jeżdżę głównie trasy po kilkaset km, czasem w weekend robię 1500 km i nigdy nie mam obaw że nie dojadę. Corolla VII to wygodne auto z dużym bagażnikiem. największa wada - korozja tylnych błotników. Polecam jako tanie, stosunkowo przestronne i ekonomiczne auto. Przy terminowej wymianie podstawowych mat. eksploatacyjnych (z których prawie wszystko da się zrobić samemu)nie ma z nim najmniejszych problemów. tylko te tylne błotniki... trochę brakuje wyposarzenia podnoszącego komfort; klimatyzacji, wspomagania kierownicy. ABS też by nie zaszkodził. Sam zamontowałem halogeny przeciwmgielne (78 zł od fiata seicento) przydają się w warunkach ograniczonej widoczności i w nocy na krętych drogach. Generalnie jestem b. zadowolony z tego samochodu i prawdę mówiąc nie wiem na co go zmienić...
4,5
~Marek marek.z@resta.com.pl
Toyota Corolla VII
Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Samochód kupiony niedawno. Od pierwszego właściciela, książka serwisowa, bezwypadkowy. po 215.000 km wymieniłem pasek rozrządu, który notabene był wymieniany przy 100.000 km, tylne amortyzatory (po raz 4 w historii samochodu), i jeździ. Samochód ma 222.500 km i w życiu nie były wymieniane amortyzatory z przodu. Przeglądy co 10.000 km. Jeden z ostatnich modeli produkowanych w Japonii. Numer nadwozia zaczyna się od JN1. Bzyka jak pszczólka. Nie ma nic lepszego za porównywalne pieniążki. Po prostu bajka.:-)
4,6
~wmpoldek@o2.pl
Toyota Corolla VII
Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Świetne auto dla osób, które cenią sobie niezawodność. Praktycznie nie ma się do czego przyczepić. Może minimalna korozja na tylnych błotnikach ale jest tego naprawdę niewiele. Silnik ideał - ekonomiczny i dość żwawy. Wszystko działa bez zarzutu. Jeśli kupisz zadbany egzemplarz na pewno będziesz się z niego cieszyć przez długi czas. To jest moja pierwsza Toyota ale już wiem, że nie ostatnia. Szczerze polecam !!!
Średnie spalanie dla Toyota Corolla VII Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997
7,4
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Toyota Corolla VII
Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW
mam auto od 12 lat i auto jest NAPRAWDĘ BEZOBSŁUGOWE. jedynie zwykłe pierdółki co się zużywają. samochód jest niesamowity. prowadzi się JAK GOKART, siedzi się nisko, jest sztywny i bardzo precyzyjnie się prowadzi. bardzo zwrotny. warto zainwestować w dobre opony. spalanie przy ekonomicznej jeździe wynosi 8l /100 km. zawsze na 20 litrach mam przejechane 250 km. nie da się niżej zejść, chyba że 50 km/h maksymalnie. przy dynamicznej jeździe robi się totalny wir w baku. DO MINUSÓW to gumowe elementy zawieszenia, rdzewiejące nadkola oraz progi a przede wszystkim sypie się podwozie. chociaż auto zawsze było garażowane dosłownie SPRÓCHNIAŁA OD SPODU, tak umiera moja corolla po 20 latach życia. SAMOCHÓD MISTRZOSTWO ŚWIATA.
6,1
Toyota Corolla VII
Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW
bardzo niskie spalanie jak na taką dynamikę. różnica między oszczędną a agresywną jazdą to jakiś litr na 100km. min. spalanie to 5,2l na trasie ponad 400km przy prędkości ok 120 (ale bez jakiegoś szczeg. oszczędzania, podejrzewam że można zejść niżej jadąc 90-100km/h), max...nigdy nie udało mi się przekroczyć 9l, srednie to ok 5,5-6,25l na trasie z obciążeniem i prędk. 120-140km/h, przy jeździe mieszanej miasto/trasa to 6.5, góra 7.5l. w zimie w mieście na krótkich odcinkach może spalić ponad 8l. ceny w serwisie wysokie, to samo można kupić 2,3 razy w sklepach z częściami. generalnie samochód b.prosty w naprawach, szczególnie jeśli chodzi o podstawowe czynności obsługowe jak wymiana wszystkich żarówek, filtra powietrza, oleju, świec, przewodów wys. napięcia
7,1
Toyota Corolla VII
Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Na trasie pali 6,3 litra, w mieście 8. Jak na 15 letnie auto to rewelacja. Jeśli chodzi o cenę napraw to trudno mi powiedzieć, ponieważ oprócz zawieszenia nic nie muszę naprawiać. Tutaj nic się nie zużywa(oprócz zawieszenia-i to w umiarkowanym stopniu). Klocki hamulcowe (zamienniki) nie są drogie, a dostępność części i ich ceny(zamienniki) są zadowalające. Silnik nie ma prawa się popsuć. Wystarczy wymienić olej i filtr co 15 000 km i dalej jechać:)

Usterki Toyota Corolla VII

Liczba wpisów: 15
Falowanie obrotów. Gaśnięcie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
Zaczęło sie od tego,że nie działało mi ogrzewanie kabiny. 2 dni później przy odpalaniu na zimnym silniku wchodził na 2200 obrotów co nigdy się nie zdarzało. Następnie dołączyło falowanie obrotów w zakresie 1200-2500 podczas jazdy na niedogrzanym jeszcze silniku aż w końcu silnik zaczął gasnąć w najmniej odpowiednim miejscu. Na szczęście odpalał, ale dopiero po kilku minutach. Po poradzie mechanika wymieniłem termostat i na jakieś 3 tygodnie był spokój a później od nowa to samo. Ponownie wymieniłem termostat tym razem na lepszej firmy i znowu na 3 tygodnie wszystko ok, aż wczoraj znowu auto zgasło tym razem na przejeździe kolejowym. Dodam,że wskazówka temperatury silnika znacznie szybciej dochodzi do oczekiwanego poziomu, a w środku wieje lodem. Dopiero po ok 5 km jazdy i po wydobyciu się z wywietrzników nieprzyjemnego zapachu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pomórzcie.
Oczekuje na rozwiązanie
duze spalanie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
od jakiegoś czasu auto zaczeło sporo palić a teraz wczasie dużego mrozu to nawet bardzo duzo w granicach 11.0l pozatym nie widac innych objawów .myślałem ze to termostat ale po wymianie mala ruznica mniej z 0,5l prosze o porade
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zapala się lampka (!) "zatrzymaj się i sprawdź"
  • Toyota Corolla VII Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997
  • inne
Podczas jazdy zapala się lampka "zatrzymaj się i sprawdź". Dzieje się tak zarówno podczas przyspieszania jak i zwalniania, na prostej i na zakrętach, silnik ciepły jak i zimny...najczęściej gaśnie gdy zredukuję bieg do drugiego i dodam gazu,ale po chwili znowu się zapala...nie wiem co robić.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Toyota Corolla VII Sedan