Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VII Hatchback 1.6 i 16V GLi 114KM 84kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1991 (w Europie – rok później), siódma generacja Toyoty Corolli charakteryzowała się dużo większymi wymiarami niż model poprzedniej generacji. Sylwetka nadwozia była także jeszcze bardziej zaokrąglona i masywniejsza. Stylistycznie samochód upodobnił się do dwóch innych modeli japońskiej marki: Camry oraz Cariny E. Toyota Corolla VII nie we wszystkich krajach sprzedawała się tak dobrze, jak jej wcześniejsze generacje, przede wszystkim za sprawą zwyżkujących cen jena. W 1997 r. zakończono produkcję modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~rogu22@poczta.onet.pl
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.6 i 16V GLi 114KM 84kW
Autko, które posidam ma na prawdę dobre wyposażenie: 2x airbag, elektryczny szyberdach, klimatyzacja, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, wskaźnik naładowania akumulatora, itd.. Jeżeli chodzi o silnik to jest on naprawdę wytrzymały. Samochód ma przejechane w tej chwili około 300 000 (nie wiem czy nie był kręcony) i jest eksploatowany dosyć intensywnie. Robię nim tygodniowo około 900km i uwierzcie mi, że nie jeżdżę jak emeryt. Redukcja na 3 przy 120km/h to u mnie normalka przy wyprzedzaniu a i 6000rpm jest zjawiskiem częstym. Jedyną wadą jest częste dolewanie oleju (jakieś 200ml na tydzień). O zawieszeniu mogę powiedzieć, że jest baaardzo twarde i niskie ale to niestety nie jest zawieszenie seryjne. Nie ma praktycznie \"policjanta\" o którego bym nie zahaczył podwoziem ale za to w poślizgi wchodzi pod pełną kontrolą. Gorąco polecam to autko dla młodych!!!
4,5
~Panther
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.6 i 16V GLi 114KM 84kW
Ogolnie auto sympatyczne, fajnei sie prowadzi, ma dobre osiagi , spalanie mogloby byc nizsze ale jest do zaakceptowania, poki co auto mam od niedawna i takie rzeczy jak zawieszenie po 250 tys domagaja sie juz remontu ale poki co da sie jeszcze jezdzic, urok wiekszosci toyot to pragnienie na olej - i nie jest to wina uszczelki pod glowica - prawie kazda toyota powyzej 100k km przepala olej w ilosci okolo 1 l na 5000 km. Wiec dla osob planujacych zakup - auto godne polecenia ale o niektorych rzeczach trzeba wiedzeic i z nimi sie pogodzic :). Mozliwe ze gdyby auto to bylo jezdzone od nowosci do 2500 obr/min to olej zaczeloby brac pozniej lub tez nie bralo by jego wogole, ale nie po to kupuje sie auto 115 konne zeby jezdzic nim jak emeryt... od tego jest deawoo tico ...
4,4
~arulio@go2.pl
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.6 i 16V GLi 114KM 84kW
Jestem zachwycony tym autkiem-spelnia z nawiązka moje potrzeby.Pewnosc i zaufanie.Miasto czy trasa-ten samochod to chyba idealny wybor-polecam z czystym sumieniem. Jako ciekawostke dodam ze moja poprzednia Corolla rocznik ´88 w dniu gdy ja sprzedawalem miala na liczniku prawie 0,5 mln km,nauczyla jezdzic 5 nowych kierowcow, wymienialem tylko materialy eksploatacyjne i raz pompe wodna a nastepny wlasciciel jest zadowolony z zakupu jedyna jej wada to korozja budy no ale w tym wieku to nie dziwne ;)
Średnie spalanie dla Toyota Corolla VII Hatchback 1.6 i 16V GLi 114KM 84kW 1995-1997
8,1
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.6 i 16V GLi 114KM 84kW
Fajne autko, bezawaryjne i niesamowicie wytrzymałe. Przy 180tys. są nadal np. orygialne tłumiki :). Jedyna wada to łączniki drążka stabilizatora (koszt ok 40pln i 20 min roboty pod blokiem). Nie wiem czy wszystkie toyoty z tego rocznika są prod. w Japoni ale moja jest. Silnik ten kocha benzyne 8/10/9 ale i gaz 10/12/7,5
7,2
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.6 i 16V GLi 114KM 84kW
Po mieście, w korkach, nie przekroczyłem nigdy 8,5 l/100km. Rekord na trasie (dwupasmówka, niekiedy ronda, prędkość w miarę stała 100km/h) to 6l/100km. Ceny części bardzo niskie, a do tego nie kupuje się ich prawie wcale (bo samochód się nie psuje).Konstrukcja wszystkiego jak dla mechanika, czyli nie trzeba np. rozbierać pół silnika czy zdejmować zderzaka żeby dostać się do jakiegoś małego elementu. Jak na taką moc silnika, wiek, przebieg i wielkość pojazdu dałbym ocenę 6 (gdyby była).
8,1
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.6 i 16V GLi 114KM 84kW
Jak na tę pojemność silnika i moc, oraz osiągi jakie daje on samochodowi, spalanie jest rewelacyjne. Przebieg 186 000 km. Olej syntetyczny Valvoline Max Life Synthetic 5W-40. Wszystko wymieniane zgodnie z instrukcją. Samochód bardzo zadbany.

Usterki Toyota Corolla VII

Liczba wpisów: 15
Falowanie obrotów. Gaśnięcie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
Zaczęło sie od tego,że nie działało mi ogrzewanie kabiny. 2 dni później przy odpalaniu na zimnym silniku wchodził na 2200 obrotów co nigdy się nie zdarzało. Następnie dołączyło falowanie obrotów w zakresie 1200-2500 podczas jazdy na niedogrzanym jeszcze silniku aż w końcu silnik zaczął gasnąć w najmniej odpowiednim miejscu. Na szczęście odpalał, ale dopiero po kilku minutach. Po poradzie mechanika wymieniłem termostat i na jakieś 3 tygodnie był spokój a później od nowa to samo. Ponownie wymieniłem termostat tym razem na lepszej firmy i znowu na 3 tygodnie wszystko ok, aż wczoraj znowu auto zgasło tym razem na przejeździe kolejowym. Dodam,że wskazówka temperatury silnika znacznie szybciej dochodzi do oczekiwanego poziomu, a w środku wieje lodem. Dopiero po ok 5 km jazdy i po wydobyciu się z wywietrzników nieprzyjemnego zapachu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pomórzcie.
Oczekuje na rozwiązanie
duze spalanie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
od jakiegoś czasu auto zaczeło sporo palić a teraz wczasie dużego mrozu to nawet bardzo duzo w granicach 11.0l pozatym nie widac innych objawów .myślałem ze to termostat ale po wymianie mala ruznica mniej z 0,5l prosze o porade
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zapala się lampka (!) "zatrzymaj się i sprawdź"
  • Toyota Corolla VII Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997
  • inne
Podczas jazdy zapala się lampka "zatrzymaj się i sprawdź". Dzieje się tak zarówno podczas przyspieszania jak i zwalniania, na prostej i na zakrętach, silnik ciepły jak i zimny...najczęściej gaśnie gdy zredukuję bieg do drugiego i dodam gazu,ale po chwili znowu się zapala...nie wiem co robić.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Toyota Corolla VII Hatchback