Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VI Sedan 1.3 75KM 55kW 1987-1992

Lata produkcji: 1987 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1987-1992, szósta generacja modelu oznaczona symbolem E9. Sylwetka nadwozia samochodu została wygładzona, co zaowocowało jego bardziej dynamicznym wyglądem. Od podstawowej odmiany Corolli, odróżniał się pod względem stylistycznym wariant Wagon 4WD (nazywany także Corollą Tercel lub Caribl; wytwarzany w latach 1988-1994), który wyposażony był m.in. w napęd na wszystkie koła. Na niektórych rynkach Toyota Corolla oferowana była także jako Toyota Tazz (Republika Południowej Afryki; po liftingu była produkowana do roku 2006), Geo Prizm (Stany Zjednoczone) i Holden Nova (Australia).
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1987 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1295 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~alex-o2@o2.pl
Toyota Corolla VI
Sedan 1.3 75KM 55kW
Jeżdżę Toyotką 4 rok dawniej głównie po Polsce (miasto), ostatnio przemierzyłem nią spory kawałek Europy, (południowa Szwajcaria, Alpy Szwajcarskie i Francuskie, Lazurowe Wybrzerze, Langwedocja), sporo po górach (m.in. wyjechałem na ok. 2800m npm) i częściowo w warunkach zimowych (narty) - ŻADNYCH problemów (nawet "gumy" nie złapałem); znakomicie się spisuje wg. mnie w zimowych warunkach - w Alpach wymijałem sportowe auta mające problemy z wyjechaniem w lekko zimowych warunkach na co stromsze podjazdy (oczywiście nie z powodu braku mocy tylko przyczepności) i to nawet na letnich oponach (choć tego nie polecam...), na zimowych nigdy nie miałem problem z wyjechaniem gdziekolwiek. By spokojnie jeździć w starym aucie oczywiście czasem coś trzeba wymienić, ja w ciągu tych 4 lat wymieniałem rozrząd (akurat jak przyszedł na to czas), tylnie amortyzatory, wydech, troche podreperowałem blacharkę (blacha psuje się niestety - chyba główna wada toyoty - przynajmniej w polskich warunkach), wahacze. Ale żadnych awarii (chyba, że liczyć wydech albo kable wysokiego napięcia, które fachowiec mi tak zamontował, że dotykały jakiejś tam blachy i się przepaliły - do wymiany kable i świece)!!! Nie ma jednak róży bez kolców - stosunkowo drogie części! Silnik niestety za słaby na autostrady niemieckie, niemniej w Polsce wystarczający (choć to oczywiście zależy od wymagań i upodobań - ja lubię komfortową, spokojną jazdę, zgodnie z przepisami a nie 250km/h i na trzeciego na krajówce). Podsumowując - niezawodne i bardzo sympatyczne autko, doskonałe do jazdy po mieście i na niezbyt odległe wycieczki (do 500km - z dłuższymi trochę gorzej :-).
4,2
~qulo@wp.pl
Toyota Corolla VI
Sedan 1.3 75KM 55kW
Mam corolle z 92r model 90 od pół roku i jestem drugim właścicielem pierwszym byl emeryt przejechał nią 90 tyś (książka serwisowa ,wszystkie wpisy faktury za części itd.) ja sam wymienilem komplet rozrządu i pasek alt. oleju nie bieże.Niestety powoli kończy sie uszczelka pod glowica (puszcze i są mikroskopijne bąbelki w układzie chlodzenia) amortyzatory sa slabsze z tylu ale jeszcze nie ma tragedii.Jest jedna rzecz niepokojąca to skrzynia biegów ,z jedynki na dwójke przechodzi ze specyficznym "tukotem" ,ale nie ze zgrzytem jak w przypadku zepsutego synchronizatora.Czy kogoś corolla ma podobne objawy poza klopotem ze wstecznym , który ciężko wchodzi?
4,5
~Konkret
Toyota Corolla VI
Sedan 1.3 75KM 55kW
moim zdaniem ten samochód jest idealnym srodkiem transportu, dla kogos kto nie chce miec samochodu skarbonki. Mało pali, nie wymaga napraw, tanie ubezpieczenie, tani zakup. Mimo iż auto jest zaawansowane wiekowo oferuje bardzo duzo: ma dobry silnik, zawieszenie, wnetrze praktyucznie bez sladów uzytkowania po 17 latach. Jedyna wada: wyglada nieciekawie. jednak kto zaakceptuje wyglad napewno polubi te autko :) Napewno nie jest to samochód dla lanserów i dresiarzy spod dyskoteki wiejskiej :)
Toyota Corolla VI Sedan