Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VI Hatchback 1.3 i 82KM 60kW 1989-1992

Lata produkcji: 1989 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1987-1992, szósta generacja modelu oznaczona symbolem E9. Sylwetka nadwozia samochodu została wygładzona, co zaowocowało jego bardziej dynamicznym wyglądem. Od podstawowej odmiany Corolli, odróżniał się pod względem stylistycznym wariant Wagon 4WD (nazywany także Corollą Tercel lub Caribl; wytwarzany w latach 1988-1994), który wyposażony był m.in. w napęd na wszystkie koła. Na niektórych rynkach Toyota Corolla oferowana była także jako Toyota Tazz (Republika Południowej Afryki; po liftingu była produkowana do roku 2006), Geo Prizm (Stany Zjednoczone) i Holden Nova (Australia).
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1295 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 104 Nm przy 5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~pawel.wiacek@bauholding.pl
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.3 i 82KM 60kW
Niezawodne, solidne i ekonomiczne auto. Sylwetka w wersji hatchback jeszcze długo będzie się podobać. Przeznaczone dla ludzi (szczególnie kobiet), którzy nie lubią naprawiać swoich samochodów i chcą mieć auto zawsze gotowe do drogi. Dosyć drogie na rynku wtórnym ale rekompensuje to wydłużoną sprawnością mechaniczną i umiarkowanym zużyciem paliwa. Faktem jest, że kupić Corollę 7 generacji nie jest łatwo. Są to samochody bardzo poszukiwane a właściciel Corolli nie prędko rozstaje się ze swoim autem. Wiele Corolli zostało sprowadzonych w połowie lat 90-tych więc należy dokładnie obejrzeć samochód aby uniknąć kupna auta powypadkowego. Ja osobiście angażując się b.mocno szukałem mojej Corolli 1,5 miesiąca. Przez ten czas obejrzałem ok. 16 egzemplarzy z czego 14 były autami po poważnych wypadkach. Należy szczególnie uważać na samochody po okazyjnej cenie bo takich okazji jeżeli chodzi o Corollę raczej nie ma. Znalezienie auta z silnikiem 2.0 D lub w wersji liftback graniczy z cudem. Szybciej można znaleźć bardzo dobrą wersję sportową oznaczoną jako SI z silnkiem 1,6 - 115KM
4,2
~kurasek@poczta.wprost.pl
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.3 i 82KM 60kW
Kupiłem toto po lekkim dzwonie i skorodowane, więc taniej. Spawanie nadkoli, klepanie maski i lakierowanie kosztowało 600zł, reflektory 135zł/szt., światła przednie pozycyjne 28zł/szt., prostowanie na ramie 200zł, termostat 50zł, rozrząd (pasek, napinacz i rolka prowadząca) 284zł+90robocizna, wymiana tulei wahaczy przednich 150zł (części+robocizna), regeneracja amortyzora z montażem 134zł. W sumie można było tego (może poza prostowaniem na ramie) nie robić i samochód też by jeździł a ja miałbym 1600zł w kieszeni. A tak mam w miarę ładny jeszcze i sprawny samochód za niewielkie pieniądze.
4,9
~ToYo
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.3 i 82KM 60kW
Doskonałe auto, konstrukcja z 91 roku do dzisiaj niezawodna. Daje poczucie fantastycznego komfortu psychicznego wynikającego z całkowitej bezawaryjności i bezpieczeństwa na drodze. Bardzo wdzięczne autko. Znam kilka osób, które je sprzedały i... bardzo szybko żałowały, że się przesiadły na teoretycznie lepsze samochody ,)
Toyota Corolla VI Hatchback