Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VI Hatchback 1.3 75KM 55kW 1987-1990

Lata produkcji: 1987 – 1990
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1987-1992, szósta generacja modelu oznaczona symbolem E9. Sylwetka nadwozia samochodu została wygładzona, co zaowocowało jego bardziej dynamicznym wyglądem. Od podstawowej odmiany Corolli, odróżniał się pod względem stylistycznym wariant Wagon 4WD (nazywany także Corollą Tercel lub Caribl; wytwarzany w latach 1988-1994), który wyposażony był m.in. w napęd na wszystkie koła. Na niektórych rynkach Toyota Corolla oferowana była także jako Toyota Tazz (Republika Południowej Afryki; po liftingu była produkowana do roku 2006), Geo Prizm (Stany Zjednoczone) i Holden Nova (Australia).
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1987 do 1990 roku
Pojemność skokowa 1295 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Thomasso
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.3 75KM 55kW
Kupiony spontanicznie z miłości do marki (w rodzinie od 10 lat bezawaryjnie jeździ E12 w kombi) i klasyki. Całokształt oceniam wysoko, środek trąci myszką, ale dla konesera to raczej frajda niż przeszkoda. Dobra widoczność. Komfort jazdy, jak na takie małe auto, oceniam wysoko. Wszystko intuicyjne, nie trzeba się zastanawiać co do czego - masz włącznik, PSTRYK i włączone, PSTRYK i wyłączone. Fotele wygodne, spokojnie w dłuższą podróż można jechać. Silnik - z tych co da się zrobić we własnym zakresie (o ile ma się opanowane podstawy mechaniki i parę narzędzi). Nie potrzeba laptopa i wymyślnych softów do diagnozy. To jeszcze czasy gdzie silnikach królowała mechanika i geniusz inżynierii a nie elektronika i wiedza z zakresu obsługi laptopa i odpowiedniego softu. Faktycznie mógłby mniej palić. Zawieszenie (jak i każdy inny układ) - przy systematycznych wymianach serwisowych nie budzi moich zastrzeżeń. Blacha - miałem to szczęście, że trafiłem dobrze zakonserwowany egzemplarz, ale faktycznie nadkola i progi trzeba na bieżąco kontrolować i zabezpieczać.
4,2
~asdlik@wp.pl
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.3 75KM 55kW
jeśli znajdziesz zadbana toyotę z rozsądnym przebiegiem, to bierz w ciemno.konkurencje klasową i wiekową bije na głowę. dla przykładu: ma lepsze osiągi od golfa mk2 1.6 i na pewno rzadziej się psuję.
4,5
~jasiekhujdus@wp.pl
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.3 75KM 55kW
Jeżdżę moją Toyotką od 1997r.pod maskę zaglądam tylko w celu uzupełnienia lub wymiany płynow(olej,chłodnica czy spryskiwacz).Nigdy mnie nie zawiodła czy mróz czy upał zawsze jest tak samo niezawodna.W każdej chwili mogę wsiadać i jechać w każdy zakatek Europy i wiem że mnie dowiezie.Każdemu życzę tak sprawnego samochodu (mimo 22lat) jakim jest moja Corolla.
Toyota Corolla VI Hatchback