Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VI

Lata produkcji: 1987 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1987-1992, szósta generacja modelu oznaczona symbolem E9. Sylwetka nadwozia samochodu została wygładzona, co zaowocowało jego bardziej dynamicznym wyglądem. Od podstawowej odmiany Corolli, odróżniał się pod względem stylistycznym wariant Wagon 4WD (nazywany także Corollą Tercel lub Caribl; wytwarzany w latach 1988-1994), który wyposażony był m.in. w napęd na wszystkie koła. Na niektórych rynkach Toyota Corolla oferowana była także jako Toyota Tazz (Republika Południowej Afryki; po liftingu była produkowana do roku 2006), Geo Prizm (Stany Zjednoczone) i Holden Nova (Australia).
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota Corolla VI

Liczba ocen: 205
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Thomasso
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.3 75KM 55kW
Kupiony spontanicznie z miłości do marki (w rodzinie od 10 lat bezawaryjnie jeździ E12 w kombi) i klasyki. Całokształt oceniam wysoko, środek trąci myszką, ale dla konesera to raczej frajda niż przeszkoda. Dobra widoczność. Komfort jazdy, jak na takie małe auto, oceniam wysoko. Wszystko intuicyjne, nie trzeba się zastanawiać co do czego - masz włącznik, PSTRYK i włączone, PSTRYK i wyłączone. Fotele wygodne, spokojnie w dłuższą podróż można jechać. Silnik - z tych co da się zrobić we własnym zakresie (o ile ma się opanowane podstawy mechaniki i parę narzędzi). Nie potrzeba laptopa i wymyślnych softów do diagnozy. To jeszcze czasy gdzie silnikach królowała mechanika i geniusz inżynierii a nie elektronika i wiedza z zakresu obsługi laptopa i odpowiedniego softu. Faktycznie mógłby mniej palić. Zawieszenie (jak i każdy inny układ) - przy systematycznych wymianach serwisowych nie budzi moich zastrzeżeń. Blacha - miałem to szczęście, że trafiłem dobrze zakonserwowany egzemplarz, ale faktycznie nadkola i progi trzeba na bieżąco kontrolować i zabezpieczać.
3,9
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.6i 105KM 77kW
Najlepsze autko jakie mieliśmy, oszczędne, niezawodne, z dobrym przyśpieszeniem. Zrobiliśmy nią ok 500 000 tyś km. Jedyne co było wymieniane to olej,amortyzatory,świece, akumulator, klocki hamulcowe i nic więcej! Autko trochę zbyt lekkie i przy większej prędkości bujało. Autko wytrzymywało spokojnie nawet moje katowanie od czasu do czasu i mimo że na liczniku pół miliona nadal zamykało licznik. Nie dawać grzebać w nim żadnym mechanikom, i nie rozkręcać silnika bo olej będzie walił wszystkimi możliwymi miejscami. Najlepiej jeździć ile się da aż nie padnie:) sprzedaliśmy jedynie dlatego że brakowało miejsca na podwórku.
4,6
~alex-o2@o2.pl
Toyota Corolla VI
Sedan 1.3 75KM 55kW
Jeżdżę Toyotką 4 rok dawniej głównie po Polsce (miasto), ostatnio przemierzyłem nią spory kawałek Europy, (południowa Szwajcaria, Alpy Szwajcarskie i Francuskie, Lazurowe Wybrzerze, Langwedocja), sporo po górach (m.in. wyjechałem na ok. 2800m npm) i częściowo w warunkach zimowych (narty) - ŻADNYCH problemów (nawet "gumy" nie złapałem); znakomicie się spisuje wg. mnie w zimowych warunkach - w Alpach wymijałem sportowe auta mające problemy z wyjechaniem w lekko zimowych warunkach na co stromsze podjazdy (oczywiście nie z powodu braku mocy tylko przyczepności) i to nawet na letnich oponach (choć tego nie polecam...), na zimowych nigdy nie miałem problem z wyjechaniem gdziekolwiek. By spokojnie jeździć w starym aucie oczywiście czasem coś trzeba wymienić, ja w ciągu tych 4 lat wymieniałem rozrząd (akurat jak przyszedł na to czas), tylnie amortyzatory, wydech, troche podreperowałem blacharkę (blacha psuje się niestety - chyba główna wada toyoty - przynajmniej w polskich warunkach), wahacze. Ale żadnych awarii (chyba, że liczyć wydech albo kable wysokiego napięcia, które fachowiec mi tak zamontował, że dotykały jakiejś tam blachy i się przepaliły - do wymiany kable i świece)!!! Nie ma jednak róży bez kolców - stosunkowo drogie części! Silnik niestety za słaby na autostrady niemieckie, niemniej w Polsce wystarczający (choć to oczywiście zależy od wymagań i upodobań - ja lubię komfortową, spokojną jazdę, zgodnie z przepisami a nie 250km/h i na trzeciego na krajówce). Podsumowując - niezawodne i bardzo sympatyczne autko, doskonałe do jazdy po mieście i na niezbyt odległe wycieczki (do 500km - z dłuższymi trochę gorzej :-).
Średnie spalanie dla Toyota Corolla VI
6,9 – 8,8
l/100 km
5,5 – 5,9
l/100 km
8,0 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.6i 105KM 77kW
Ja oceniam jako "doskonałe". Zero problemów mam z tym samochodem. Wiadomo - przegląd co 10000km, to co najmniej 300-400zł, olej na wymiane, klocki które wymieniają co 40 tysięcy. Co przegląd sprawdzają świece - są jak nowe, nawet nie wiem kiedy poprzednio wymieniane. W moim aucie zero wycieków jakichkolwiek płynów. Na 10000 przebiegu muszę dolać pół litra oleju silnikowego. Ale pracuje na pełnym syntetyku, więc przy przebiegu 250000 to nie ma się co dziwić. Może ktoś powiedzieć, że użytkuję auto "do Kościoła". Nie prawda - jest tylko jedna sprawa. Corolką jeżdżę w długie trasy, staram się nie jeździć długotrwale po pełnym dziur mieście, więc może ktoś uważa że moja opinia jest nieobiektywna. Nie mniej jednak zrobiłem nią do tej pory kilka długich, zagranicznych tras i nigdy mnie nie zawiodła. (W przeciwieństwie do dużo młodszego poprzednika forda escorta). Teraz planuję traskę turystyczną do Czech - do przejechania w majowy weekend ponad 1500km - zero stresu :)
8,5
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.6 90KM 66kW
średnio min 8l/100km w mieście latem, w zimę poniżej 10l/100km nie schodzi, przy agresywnej jeździe po mieście ok max 12l/100km. ssanie i gaźnik w tym samochodzie to jedyny mankament, chwilkę postoi i od razu ssanie się włącza. żeby gaźnik wyregulować trza mieć dobrego fachowca i cierpliwości bo nowy prosto z fabryki 662euro!!!! a tak po za tym dobry samochód mój ma już 20 lat jedyna poważna rzecz jaka była robiona to uszczelka pod głowica i alternator walnął ale to z mojej winy;)sprowadziłem go 4 lata temu i przez ten okres same sprawy serwisowe (filtry,oleje,paski, amory przód po 20 latach zostały wymienione bo zaczynały lekko pukać)
7,7
Toyota Corolla VI
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Niewygórowane spalanie, brak usterek, wymiany oleju i filtrów 2-3 razy rocznie- najdroższy jest olej- wcześniej castrol high mileage, teral liqui moli MO2 15W40, amortyzatroy tylne kayaba kosztują 300 zł za sztukę, reszta to groszowe sprawy(filtry, świece)
Toyota Corolla VI