Toyota Corolla piątej generacji zadebiutowała na rynku w roku 1983. Tradycyjnie już kolejny model został stylistycznie mocno odmieniony. Po raz pierwszy wprowadzono napęd na przednie koła oraz 5-stopniową skrzynię biegów, co było techniczną nowością. Zaraz na początku produkcji Corolli V celebrowano wytworzenie 10-milionowego egzemplarza auta. Corolla V w niektórych krajach sprzedawana była jako Toyota AE86 Sprinter Levin lub Toyota Trueno. Auto zostało zastąpione przez model szóstej generacji w roku 1987.
czytaj więcej
Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.
~Powagosław
Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.
Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.
~PowagosławZnając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.
~Luzacjusz