Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia

Produkcję dziewiątej generacji Corolli rozpoczęto w roku 2002 (w Japonii była dostępna już od roku 2000), a zakończono w roku 2007. Toyota Corolla nie była podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym względem. Najbardziej zauważalny był odmieniony design. Inżynierowie japońskiego producenta zaprojektowali auto według mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana była także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostępna była również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~LuCaS7
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Wygląd nudny. Bałem się zakupu bo jak na 24 letniego kierowce, auto zbyt nudne. Jednak wygrało rywalizację z Mazdą 3. Teraz jestem bardzo zadowolony, nie żałuję zakupu, codziennie wychodząc z bloku cieszę się że ona tam na mnie czeka gotowa do drogi, może tylko silnik mógłby być 1.8, ale 1.6 w zupełności wystarcza, pod obciążeniem brakuje trochę mocy. W trasie jeździ się fajnie, bagażnik w zupełności wystarcza na 2-tygodniową podróż po Czechach dla 3-4 osób. Spalanie atrakcyjne w od zakupu średnie nie przekroczyło 7 litrów. Minusy to jakość wykonania niektórych elementów, ale nadrabia bezawaryjnością. Polecam! Ocena 4.
4,2
~Zakochany w Toyocie
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Mimo paru drobiazgów mniej, lub bardziej dokuczliwych samochód do codziennego użytku. Niezawodny, solidny, może niekoniecznie bardzo ekonomiczny (mógłby mniej palić - chociaż to w dużej mierze efekt stylu jazdy) i nie bardzo o sportowym charakterze. Potrafi jednak dać zadowolenie z jazdy. Nie dbałem o niego bardzo i np. mimo posiadania garażu potrafił pół zimy przestać na dworze, a jednak mnie nie zawodził. Teraz już trochę trzeszczy i skrzypi, ale miał pecha i w czasie eksploatacji kilka stłuczek. Faktem jest, że wszelkie czynności serwisowe i naprawcze wykonywałem w ASO. Dlaczego nie 5? Ano dlatego, że w początkowym okresie eksploatacji, przy prędkościach powyżej 120km/h słychać było irytujące wycie. Z czasem wycie zaniknęło, gdy już miałem udać się do serwisu. Zaznaczam, że kupiłbym ponownie ten samochód, choć kupuję inny (Avensis), gdyż gdybym miał obecną wiedzę i cofnąłbym się w czasie, to moja decyzja byłaby na tak.
4,8
~k.o.t@gazeta.pl
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Już trzeci raz opisuje tutaj swój samochód.Kupiłem go nowego w salonie. Na poczatku było kilka drobiazgów do naprawy ale usunięto je w ramach gwarnacji.Dbam o niego i on odpłaca mi sie niezawodnościa.Najlepsze oleje, najlepsza benzyna, myjka tylko ręczna,pucowanie, polerowanie i.t.p. Samochód po 5 latach stracił tylko 50% swojej wartości (kupiłem go za 58tys , wersja SOL a teraz wart jest ok.30tys.)Prosze mi pokazac inny samochód na świecie który tak mało traci na wartości??? Jak czytam te żale ludzi którzy maja kłopoty ze swoim autem to jestem pewien , że kupili je albo z niepewnego źródła albo wogóle o nie nie dbaja. POLECAM WSZYSTKIM!!!
Średnie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
7,8
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
zużycie paliwa w normie - nie jeżdżę specjalnie sportowo ale tez nie wlokę się i spalanie średnie wynosi lekko ponad 7 litrów co uwazam za bardzo dobry wynik. Przeglady cenowo podobnie jak u konkurencji - mam tylko jedno zastrzeżenie - przeglądy są co 15 tys km a u prawie wszystkich konkurentów co 20 lub 30 tys. uważam że jak na benzyniaka to za często i wtedy się jeżeli się zsumuje koszty przegladów to płaci się podwójnie tak jak u konkurencji - no może silniki beda dłużej żywotne bo częściej jest olej wymieniany - ale mimo to co 15 tys km to w/g mnie bardzo często.
8,3
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Moje próby spalania w zakresie benzyny mogą być obarczone błędem, gdyż znacznie częściej jeździłem na gazie, którego spalałem około 11-12l/100km, w trasie nawet poniżej 7l/100km. Benzyna, przy cyklu mieszanym 9,3l/100km (lubię dynamiczną jazdę :)). Gdy spróbowałem jeździć z poszanowaniem wozu, wówczas osiągnąłem wynik poniżej 8l/100km, a nawet udało się 7,5l/100km, ale to już na trasie, ale ten wynik, to raczej między bajki - nigdy go już nie powtórzyłem.
6,6
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średnie minimalne - dynamiczna ale tylko w określonych momentach jazda i patrzenie na komputer zeby odpowiednio dozować gaz. Średnie maksymalne - ostra jazda i pośpiech + troche korków... W trasie - 110-130 bez szaleństw ale naprawdę ciężko utrzymać taką prędkość jeśli jest okazja jechać szybciej. Koszty przeglądów są okropne ale to w końcu Toyota - tu właściwie nic się nie psuje dlatego jeżdżę bo uważam że naprawdę warto.
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Corolla IX (E12) Sedan