Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia

Produkcję dziewiątej generacji Corolli rozpoczęto w roku 2002 (w Japonii była dostępna już od roku 2000), a zakończono w roku 2007. Toyota Corolla nie była podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym względem. Najbardziej zauważalny był odmieniony design. Inżynierowie japońskiego producenta zaprojektowali auto według mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana była także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostępna była również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 97 KM (71 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Ziggy
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Ogólnie to dobre, pragmatyczne auto, niezawodne, tanie w utrzymaniu. Ale też nie idealne - z wad to dość kiepskie prowadzenie, mało precyzyjne, przyjemności z jazdy dużej nie daje. Poza tym nudny wygląd, ubogie wyposażenie, słabe wyciszenie. Szczególnie na trasie jest bardzo słabo, już od 100km/h. Ale po wyciszeniu auta matami butylowymi i pianką, założeniu cichych opon, założeniu dobrego radia z bluetooth i zestawem głośnomówiącym (polecam Alpine), daje radę. Wyglądu się nie zmieni, prowadzi się dalej słabo, ale jako tanie i pewne wozidło ciężko znaleźć coś lepszego.
4,3
~kazio0o
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Samochód od początku używany w rodzinie, kupiony w Polskim salonie, eksploatacja głównie w mieście. Corolla regularnie serwisowana (co 15 tys. km). Serwis ograniczał się do wymiany oleju, płynów filtrów, klocków hamulcowych, tarcz... zwyczajna eksploatacja. Dodatkowo wymieniłem łożyska. stabilizatory, silentblocki, osłony przegubów, sprzęgło wymienione przy przebiegu 260 tys. W przeciągu 17 lat zawiódł mnie raz. Pękła lewa półoś. Podobno wada fabryczna - brud i sól, w połączeniu z tarciem o gumową osłonę, uszkadza półoś. Guma wytrzymuje, żelazny pręt poddał się :) Pewnie jeździłbym jeszcze rok, ale nastąpiła szkoda całkowita. Przed wypadkiem zastanawiałem się nad wymianą amortyzatorów, ale bardziej martwił mnie stan blacharki. Problemy zaczęły się po 13 roku używania. Szczególnie należy zwrócić uwagę na progi, tylne błotniki i bak paliwa. Słabe zabezpieczenie antykorozyjne, to największa bolączka tego auta. Nic nie wspomniałem o silniku - bo nic tam się nie działo. Po po przekroczeniu 250 tys. zaczął brać olej, ale było to akceptowalne - pół litra na 15 tys. Dynamika nie powala, spalanie przyzwoite... nudy. Najbardziej irytowały mnie żarówki. Zdarzało mi się w rok wymienić dwa komplety. Od lewej strony wymianę żarówki utrudnia akumulator. Jak masz duże ręce, będziesz musiał go odkręcić.
4,5
~MyNameIsLuka
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Co tutaj dużo mówić, auto swoją solidnością, niezawodnością i jakością wykonania do dziś może być wzorem dla nowych kompaktów. Szczęśliwie jestem właścicielem tego pojazdu od 3 lat i nigdy mnie nie zawiódł, można wręcz powiedzieć, że serwis tego samochodu jest nudny. Oczywiście o emocjach czy radości z jazdy nie może być mowy, gdyż jest to typowy samochód do codziennego przemieszczania się lub wyjazdu na wakacje spokojnym tempem, lecz jeśli ktoś kupuję E12 i przeszkadza mu powolny styl jazdy tym samochodem tzn. że po prostu zły samochód wybrał. :) Zalety(wg mnie): + niezawodność - naprawdę eksploatacja tego samochodu może się skończyć na wymianie oleju w silniku i filtrów + jakość materiałów we wnętrzu - miękkie, przyjemne w dotyku i solidnie spasowane + bagażnik - bardzo duży bagażnik w tej klasie aut, mały minus - zawiasy wchodzą do środka + zawieszenie - głównie nastawione na komfort, lecz na oponach 205/50 R16 również pozwala na nieco(z naciskiem na "nieco") szybszą jazdę w zakrętach, rewelacyjnie wybiera nierówności + silnik - jak na tą pojemność i wolnossącą naturę, zapewnia wystarczające osiągi(w wysokim zakresie obrotów) przy umiarkowanym zużyciu paliwa, praktycznie bezobsługowy Wady(niewielkie): - skrzynia biegów - mało precyzyjna i "gumowata", bardzo nie lubi szybkiej zmiany przełożeń :) - często przepalające się żarówki, zarówno te do świateł mijania jak i oświetlenia wnętrza - ceny oryginalnych części Polecam!
Średnie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2007
7,2
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Autko ekstra!!! 140tys przebiegu, zawieszenie oryginalne nie ruszane, akumulator oryginalny od 10 lat w mrozy odpala za pierwszym razem. Nie trzeba dolewać oleju silnikowego pomiedzy wymianami. CO do spalania to w mieście w lato trasy 20 km w jedna strone z wlaczona klimatyzacja przy silniku 1.4 97km spalanie wynosi 7,1-7,5 wg komputera i realnie wg tankowania zgadza sie z komputerem. Poza miastem przy jezdzie 80-100 można spokojnie osiagnać 5,7 w 4 osoby. Natomiast samemu do 90km/h można osiagnać 5,3-5,5 z wlączoną klima. Rozrzad przy przebiegu 140tys jest zuzyty w granicach ok 50-60%. Sprzegło nie ruszane spokojnie posluzy do 200tys.
9,5
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Spalanie na gazie o około 1-1.5 l większe niż na benzynie, ale różnica też dlatego, że na lpg mniej się przejmuję spalaniem i trochę inaczej jeżdzę. Z instalacją lpg nie ma problemów, działa, jeździ, niezawodnie, już od 50.000 km.
7,1
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Uważam, że koszty utrzymania auta są raczej niskie. Brak usterek skutecznie ogranicza koszty eksploatacji. Jeżdżąc powoli po mieście auto nie pali też dużo - można osiągnąć nawet poniżej 6 litrów w mieście tylko trzeba się bardzo postarać.
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Corolla IX (E12) Sedan