Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

Produkcję dziewiątej generacji Corolli rozpoczęto w roku 2002 (w Japonii była dostępna już od roku 2000), a zakończono w roku 2007. Toyota Corolla nie była podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym względem. Najbardziej zauważalny był odmieniony design. Inżynierowie japońskiego producenta zaprojektowali auto według mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana była także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostępna była również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~krzysiek7216
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Generalnie jest dobrze, ale jednak idealnie nie jest. Fotel kierowcy. Niestety jeżdżę już 7 lat i muszę przyznać, że jeździłem kilkoma autami i bywało z tym lepiej. Nie sposób ustawić wygodną pozycję, każda jest zła. Potem chodzę jakiś pograbiony, bo trudno w tej toyocie mieć naturalną pozycję, który by jednocześnie była wygodna. Inna wkurzając sprawa to automatyczna wycieraczka. Wołabym ręczne przełączanie szybkości pracy, a nie być zależnym od czujnika deszczu, który lubi wariować. No i jeszcze klekoczące to coś w okolicach schowka. Wielu mechaników już to słyszało i każdy jeden nie do końca wie co to jest, ale usterki nie widzi. Najciekawsze jest to, że klekotanie słychać tylko w ciepłą pogodę. W ogóle tego nie słychać jesienią czy zimą. Komfort widzenia też jest słaby. Nie mam czujnika parkowania, ale do dziś mam problem z prawidłowym wyczuciem odległości przy parkowaniu z tyłu. Z przodu niby jest trochę lepiej, ale tylko trochę.
4,5
~Konrad
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
W swojej klasie najbardziej niezawodne auto na rynku. Limuzyna to to nie jest, ale pewność, że wsiadasz do prawie pełnoletniego auta, jedziesz 2tys. km do Chorwacji, zwiedzasz kraj wzdłuż i wszerz przy upałach rzędu 40 stopni, a później spokojnie wracasz 2tys km do domu i to wszystko w kombiaku zapakowanym pod sufit, na benzynce i przy spalaniu średnim rzędu 7 litrów ? Jak dla mnie piękna sprawa i chyba główna przyczyna, że te auta nadal są bardzo poszukiwanie i stosunkowo drogie jak na tą klasę pojazdu. Gorąco polecam zmianę alufelg, które spowodują zwiększenie rozstawu kół ponad standard, ewentualnie dystanse. Bardzo poprawia to zachowanie auta na zakrętach, rondach, itp.
4,6
~tedi
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Kupiłem egzemplarz 13-letni i po 2 latach użytkowania mogę się pokusić o ocenę. Wszystkie dotychczasowe samochody w moim posiadaniu wywoływały jakieś emocje. Negatywne - gdy się psuły, pozytywne - gdy dawały radość z jazdy. To ustrojstwo nie wywołuje KOMPLETNIE ŻADNYCH emocji. Samochód jest tak zwykły, tak do bólu poprawny, że nie ma się do czego przyczepić, co jest w pewnym sensie irytujące. Design zewnętrzny auta jest taki, że mimo ogromnej liczby egzemplarzy poruszających się po naszych drogach nikt go jednak nie kojarzy - ludzki mózg po prostu podświadomie nie rejestruje przejeżdżającej Corolli, w myśl zasady, żeby nie przetwarzać informacji nieistotnych. Wewnątrz jest trochę lepiej, ale dalej wieje nudą - nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie łamie się, ale też nie zachęca do tego, żeby dotknąć deski rozdzielczej albo przytulić się do tapicerki. Mechanicznie jest dokładnie to samo: stare, sprawdzone rozwiązania, które ani nie dodają adrenaliny, ani nie dają powodu do narzekania. O poprzednich pojazdach (cinquecento, escort, primera, felicia, laguna) mogłem opowiadać godzinami: albo o wkurzających usterkach czy rozwiązaniach (np. korozja w każdym z wymienionych, servo napędzane z wałka alternatora w primerze, wieczne problemy z zapalaniem w escorcie albo zaślepianiu kolejnych wężyków w gaźniku aisana w CC), albo o rozwiązaniach lub cechach dających radość z jazdy (np. ekstremalnie wygodne zawieszenie i fotele w lagunie, dobre prowadzenie w primerze, lub remont generalny za 127,50 PLN w CC). O Corolli nie można powiedzieć nic - i dobitnie pokazuje to forum użytkowników tego auta, na którym treści jest mniej niż w broszurce informacyjnej o raku prostaty, a ostatnie posty pochodzą sprzed kilku lat. Ewentualne narzekanie na ten model wywodzi się - jak mniemam - od właścicieli egzemplarzy totalnie zaniedbanych lub nieznających wcześniejszych perypetii swojego wozu (np. bite i poskładane byle jak). Podsumowując - auto jest po prostu NIJAKIE i w tej nijakości idealnie spełnia swoje zadania - przewieźć mój tłusty zadek z punktu A do punktu B. Za każdym razem. Niezawodnie. Od momentu instalacji LPG również tanio.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009
7,7
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Aktualizacja o przejechaniu kolejnych 26 000.km (obecny nalot auta - 230 00km): 1) średnie spalanie spadło do 6,83l/100km (pomiary cząstkowe wg tankowań na stacjach, nie komputera), 2) powyższa jazda to 90% trasa, 10% krajówki + miasto + korki, 3) jazda w trasie równa, możliwie stała prędkość przelotowa wg GPS - 100km/h, bez klimy, 4) jazda w cyklu mieszanym i miejskim szarpana z mocnymi przyspieszeniami i dynamicznym wyprzedzaniem, 5) olej zmieniany co 8 -10 tysięcy km, 40% przebiegu na oponach zimowych, 60% na letnich. 6) silnik bardzo podatny na jazdę na zimnym oleju - spalanie na krótkich dystansach nawet latem i przy delikatnej jeździe powoduje skokowy wzrost zużycia paliwa - w Warszawie bez problemu 11/100, 7) najmniejsze spalanie notuję w gorące dni (podobnie miała moja poprzednia toyota z silnikiem 4afe), 8) rekord minimalnego spalania na jednym tankowaniu osiągnięty niechcący po powrocie znad morza: 300km ekspresówka, 5km korków, 100km krajówki, 30km po mieście - 5,5l, 9) przy stałej jeździe 100km/h w ciepły dzień bez obciążenia spokojnie zejdzie do 5l/100
6,7
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Jeżdżę dopiero 3 miesiące, zrobione 4000km. Minimum jakie osiągnąłem to Warszawa - Krynica - Preszów - Koszyce - Warszawa, na ekspresówkach 100-105 km/h (GPS), około 200km piłowania auta na górskich serpentynach, 20% trasy przy włączonej klimatyzacji, 3 osoby plus bagaże, lato, bezdeszczowo, około 25-30 stopni C - 6,01l/100km. Najgorszy wynik to 40% ekspresówek (100-105km/h), 60% niezakorkowana Warszawa, lato, 50% przy włączonej klimatyzacji - wynik 7,54l/100km. Myślę, że zimą na krótkich odcinkach 10l/100km to żaden wyczyn tym autem.
7,3
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Koszty utrzymania nie są zbyt wysokie. Przykłady? 1. Do silnika wchodzi niecałe 4l oleju. Wymiana co 15 tys. lub co rok. Dobry zamiennik filtra oleju to koszt około 25 - 30 zł. 2. Filtr powietrza jakieś 40 - 50 zł. 3. Dobry zamiennik filtra przeciwpyłkowego (węglowy) to około 60 - 70 zł. 4. Świece co 48 tys. km, a koszt około 40 - 50 zł. 5. Wymiana paska osprzętu co 7 lat - 250 zł. w serwisie Toyoty. 4. Płyn hamulcowy co 2 - 3 lata i płyn w chłodnicy co 5 lat - tu też koszty nie będą duże. Olej w skrzyni biegów co około 60 tys. km. Ocenę podnosi bardzo duża niezawodność samochodu.
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Corolla IX (E12) Kombi