Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

Produkcję dziewiątej generacji Corolli rozpoczęto w roku 2002 (w Japonii była dostępna już od roku 2000), a zakończono w roku 2007. Toyota Corolla nie była podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym względem. Najbardziej zauważalny był odmieniony design. Inżynierowie japońskiego producenta zaprojektowali auto według mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana była także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostępna była również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 97 KM (71 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~ouragan
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
Ostatni tak niezawodny samochód w jakości made in Japan. Po prostu samochód od A-Z. Wstajesz rano, otwierasz drzwi i jedziesz ZAWSZE co tak naprawdę nie jest oczywiste biorąc pod uwagę wszystkie współczesne samochody dowolnej marki. Przypominam to auto ma 17 lat! Niezawodny "nieuturbiony" silnik , niepoddające się upływowi czasu wnętrze, pancerne zawieszenie, bezproblemowa elektryka, umiarkowane spalanie. Małe kombi, które przypomina o sobie raz w roku na nudnym serwisie (wymiana płynów). Polecam dla rodziny 2+2 jako podstawowy pampersowóz. W opisie skupię się JEDYNIE na wadach wyszukanych na siłę.
4,5
~morlok79
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
Auto użytkowane przez 4 lata, 45000 przejechane. Rodzina 2+1. Zalety: 1. Niezawodność ! Zero usterek uniemożliwiających jazdę, wyłącznie naprawy typowo eksploatacyjne (klocki oleje filtry tarcze, elementy zawieszenia). Jedyna poważna naprawa to wymiana sprzęgła. Zawsze mam 100% pewność że w każdej chwili mogę wsiąść, odpalić niezależnie od pogody i pognać w trasę przez całą Polskę. To dla mnie priorytet. 2. Jak na swoją klasę całkiem dobrze wykonane wnętrze, niezłe materiały, nie skrzeczą i nie piszczą nawet w zimie. 3. Idealne dla rodziny 2+1 (kombi) 3. Nie rzucająca się w oczy sylwetka (w sumie to też jest wada - auto bez jakiegokolwiek charakteru) Wady: 1. Słaby Silnik, 1,6 byłby lepszy 2. Nijaki wygląd, zero prestiżu 3. Nieprecyzyjna skrzynia biegów 4. Wysiadł odtwarzacz CD ;) Podsumowując: Jeśli zrzec się prestiżu i oryginalności na rzecz czystego utylitaryzmu i niezawodności - wybór idealny. Dla mnie to był priorytet - nie mogłem sobie pozwolić by samochód mnie zawiódł przy małym dziecku, a teraz przy trochę starszym też.
4,2
~Łukasz
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
Samochód godny polecenia, aczkolwiek trzeba dwa razy zadać sobie pytanie czy na pewno kombi. Gdybym raz jeszcze stanął przed zakupem, to brałbym lepiej wyposażonego sedana, ew. hatchbacka. Nie mniej jednak oceniam to co mam, tak więc: 1. Blachy i podwozie zdrowe, rdza się nie ima. 2. Silnik w ruchu miejskich nie za ciekawy, bo przy niskim momencie wymaga wysokich obrotów, co bardzo niekorzystnie wpływa na spalanie - sądzę, że paradoksalnie 1,6 do miasta byłby lepszy. Za to w trasie przy obrotach rzędu 1800 - 3000, ulga dla portfela. Spalanie z komputera pokładowego bardzo zbliżone do rzeczywistego. 3. Zawieszenie rewelacja. 4. Hamulce (poza szybkim zużywanie klocków z przodu - nie jeżdżę zbyt agresywnie,) godne polecenia 5. Ceny popularnych części na rozsądnym poziomie. 6. Ceny w ASO jak to w ASO... jak nie trzeba to raczej szerokim łukiem... 7. Głośny przy dużych prędkościach. 8. Na własnym przykładzie polecam montaż lpg (profilaktycznie mam lubryfikację, ale 40 tyś. na gazie przejechałem bez niej) Więcej poniżej.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
7,2
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
Wszystkie wartości przedstawione dla LPG. Minimalne spalanie na poziomie 6,5 l osiągnięte wczoraj między godziną 20 a 22 na trasie Poznań - Gorzów Wlkp. drogą krajową nr 92. Gaz z shella, 1 pasażer i drobny bagaż. Średnia prędkość (z komputera) 74 km/h, w wioskach bez przesadnego zwalniania, na trasie może ze 2 razy wyprzedzałem - częściej byłem wyprzedzany. Auto spala tyle ile się od niego w danej chwili wymaga, dla przeciwwagi, jak sprawdzałem nie minimalne spalanie, a minimalny czas dotarcia z nad morza do domu (większość trasy S3), to średnio wziął 17 l gazu na 100 km (4 osoby na pokładzie i bagaż), prędkość średnia w okolicach 115 km/h. Autem da się jeździć ekonomicznie, mimo kontrowersji z tym związanych polecam montaż lpg w dobrej stacji na porządnych podzespołach + lubrykację (nie jest udowodnione, że na 100% pomaga, ale na bank nie zaszkodzi). Jedyne co trzeba się liczyć po pewnym czasie z wywaleniem sondy lambda, bo zmienia się skład mieszanki i świeci kontrolka silnika - można oczywiście z tym jeździć, ale jeżeli komuś spowszednieje ten widok to nie będzie wiedział, jeżeli komputer chciałby mu zasugerować inny problem.
11,3
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
Bardzo ekonomiczny - w szczególności w trasie (poza autostradą i trasami szybkiego ruchu) - odnoszę wrażenie, że wpływ na to ma nie tylko prędkość, ale też w znacznym stopniu ekspozycja na wiatr - na otwartej przestrzeni pali znacznie więcej przy podobnych prędkościach. Niektóre części mało popularne i cholernie drogie (tłumik końcowy, bak paliwa - stalowy, prędzej czy później się rozszczelnia) inne, typowe eksploatacyjne typu klocki hamulcowe (które notabene wytrzymują około 20 tyś. km), pompa wody czy filtry na przeciętnym poziomie. Odpada kwestia wymiany paska rozrządu, bo jest na łańcuchu - spora oszczędność.
7,0
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
Jeżdżę rocznikiem 2003 od 2007 i byłem zdołowany jak mi autko po kupnie w marcu 2007 paliło po mieście 9,5l/100km. Oczywiście wizyta w serwisie bo pomyslałem że się popsuło coś ale co się może popsuć w Toci? Jeżdżę Toyotami od 1995 (ta jest trzecia). Po pierwsze: do pracy mam 4,5km po dużym mieście w korkach Po drugie: jest zimno Po trzecie: pomyłka producenta bo silnik 1,4 jest trochę przymały do wersji kombi. I chyba coś w tym jest bo moja pierwsza Carina II z motorem 1,6 paliła mniej. Awarie? Teraz przy 130 tys. wymiana sprzęgła bo się wyślizgało i wymiana tarcz hamulcowych. Ktoś może przy takim spalaniu pomysleć o jakimś szarpanym stylu jazdy, nie. Kiedy ją kupiłem miała 56 tys. i wtedy założyłem nowe klocki i teraz przy 130 też założyłem nowe czyli 74 tys. km na klockach to chyba dobry wynik?
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
4,5
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ STELLA NORD
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Witam. Sterownik jak sterownik. Ten wypadł jako bezawaryjny. Ale najistotniejsze moim zdaniem jest Wtryskiwacz i Lubryfikacja. Do tego regularne zmiany filtrów , i fazy lotnej i na reduktorze. Moje wtryski i-plus ,czarne okrągłe jak guziki, przy wyborze strzelałem w wybór zaproponowany przez serwis montujący. Rok po montażu jak już się oswoiłem i po 10 latach ponownie jak...
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: "Q SERVICE" Sp. z o.o.
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Instalacja całkowicie bezobsługowa gorąco polecam aczkolwiek... co 30-50 tys regeneracja parownika- zazwyczaj membrana bądź zacierający się bolczyk w parowniku koszt remontu wraz z filtrami 300 zł. Co 70-80 tys (u mnie 2 razy) wymiana przewodów - parcieją. Po 130 tys wymiana zaworów - gniazda zaworowe były Ok ale z zaworów zostały elipsy koszt wymiany zaworów, uszczelki- 650...
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: SECURITY CAR SYSTEM
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 280 tys. km
Kupiłem rollcię z przebiegiem 221000km i od nowości na gazie (montaż po 6km), autko pali i jeździ bez zarzutu. Zero błędów, jedynie co to zmieniłem olej na Mobil Super 3000xe 5w30 bo na starym zużycie było na poziomie 1l/1000km. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z autka.
Toyota Corolla IX (E12) Kombi