Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

ProdukcjÄ™ dziewiÄ…tej generacji Corolli rozpoczÄ™to w roku 2002 (w Japonii byÅ‚a dostÄ™pna już od roku 2000), a zakoÅ„czono w roku 2007. Toyota Corolla nie byÅ‚a podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym wzglÄ™dem. Najbardziej zauważalny byÅ‚ odmieniony design. Inżynierowie japoÅ„skiego producenta zaprojektowali auto wedÅ‚ug mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana byÅ‚a także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostÄ™pna byÅ‚a również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Marcel
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Auto niezawodne, silnik bardzo dobrze zaprojektowany, bezawaryjny i dodatkowo dużo ropy lać nie trzeba. W środku może i skromnie, ale czego spodziewamy się po prawie pełnoletnim aucie. Wszystkie elementy wnętrza wyglądają estetycznie, fotele w miarę wygodne, ale mogłyby bardziej trzymać boki. Wspomaganie kierownicy trochę słabe, ale osobiście lubię tą toporność. Na skrzynię zdecydowanie trzeba uważać. Lubi sobie zgrzytnąć. Zawieszenie komfortowe, dodatkowo nie trzeba bać się o urwanie miski, auto dosyć wysoko stoi. Myślę, że idealna propozycja na pierwsze auto, mimo tego, że wysoko stoi na rynku wtórnym.
4,5
~g00di
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Piszę ponownie opinię. Mam już drugi rok. Mechanicznie doskonały nic się nie psuje. Nadal jestem zadowolony. Wygoda jazdy średnia, bo dużo jeżdżę po autostrada i ja się męczę i auto się męczy. To jest idealne auto jak ktoś mieszka w małej miejscowości pod wielką aglomeracją, wtedy będzie mało palić a wygoda jazdy nie ma już takiego znaczenia a do tego jak jedziemy gorszymi drogami to już w ogóle super bo zawieszenie się nie psuje. 500km na raz też można zrobić, bo tragedii nie ma absolutnie, ale częsta taka jazda jest męcząca, tutaj trze baby się rozejrzeć za czymś większym.
4,1
~Wojtek
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Generalnie mam to autko od niedawna, więc póki co nie mogę wiele powiedzieć o jego niezawodności. Do tej pory spisuje się świetnie. Fajny dynamiczny silnik który ma bardzo niewielki apetyt na paliwo. Nie udało mi się przekroczyć 6.1 litra po mieście. Na pewno lepsza opcja niż 2.0 d4d. Moc ta sama, moment niewiele mniejszy za to duużo lżejszy więc dynamika nie ucierpiała. Na korzyść przemawia również rozrząd na łancuchu oraz brak dwumasowego koła zamachowego. Osczędza Nam to jakieś 3 tyś zł przy ewentualnej naprawie tych elementów. Środek nieco nudny ale wszystko na swoim miejscu, czytelne i dostępne w zasięgu ręki, dodałbym sobie jeszcze sterowanie radiem w kierownicy bo mam długie nogi i dość daleko siedzę ;) Z minusów no to trochę długo się nagrzewa silnik, mam wszystkie osłony pod maską i pod silnikiem a jedzie się i jedzie a wskazówka się nie podnosi, dogrzewam się podgrzewanymi fotelami ale to bardziej silnikowi szkodzi niż mi. Przydałoby się jakieś webasto. No i jak to w dieslu trzeba uważac co się leje do baku bo wtryskiwacz w Toyocie chyba 2,5 tyś zł ... sztuka ;] o pompie wysokiego ciśnienia nie wspomne ;D. Reasumując to fajne autko i mam nadzieję że niezawodność poprzedniczek udzieli się mojemu egzemplarzowi, jeśli ktoś nie jeździ więcej niż 30 tyś rocznie niech kupi benzynę będzie miał spokojniejszą głowę ;)
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW 2004-2009
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Moja Corolla pali średnio 5,5. Średnio tankuję co 750-800 km kiedy pokazuje się rezerwa, wchodzi wtedy do baku około 44-45l paliwa. Jeżdżę codziennie do pracy 40km w jedna stronę 50% trasa szybkiego ruchu ( autostrada i drogi ekspresowe) i 50% ( teren zabudowany i miasto Katowice oraz Oświęcim). Na trasie lubię się rozpędzić do 130-140 gdy jest prosta droga komputer pokazuje wtedy 5.0, natomiast wystarczy żeby droga była z nimimalnym wzniesieniem i pojawiają się wartości 7-8 przy tej prędkości. Minimalne spalanie zanotowane w Chorwacji (drogi lokalne prędkości do maks 90km/h), Maksymalne spalanie również w Chorwacji 100% autostrada 140 ( teren wybitnie górzysty). Komputer zawyża średnie spalanie o co najmniej 10%. Pozdrawiam
6,0
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
od kiedy ropa kosztuje tyle ile kosztuje, zmieniłem całkowicie styl jazdy. biegi zmieniam przy max 2000 obrotów, nie startuję szybko spod świateł, w mieście nie przekraczam 70km/h, prawie nie wyprzedzam. Nie powiem, że taka jazda jest przyjemna ale za to tania. Na ten moment, po przejechaniu 800km w Warszawie, komputer pokazuje, że na litrze paliwa mogę przejechać 16,8 km co daje niecałe 6l ON/100km. W porównaniu z 7,5l, które spalałem do tej pory to dla mnie duży sukces. Polecam wszystkim Toyoty Corolle z silnikami 1,4 d4d :)
5,5
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Bezawaryjny silnik, jak się nie ma ciężkiej nogi to spalanie jest śmiesznie niskie (pare razy udało mi się osiągnąć 3,5l/100), jak przyciśniemy spalanie oscyluje w granicach 7.2-7.4/100km jakimś cudem udało mi się osiągnąć 8 ale to tylko raz. Jak na razie zrobiłem nim około 200tyś km
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback