Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW 2001-2009

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

ProdukcjÄ™ dziewiÄ…tej generacji Corolli rozpoczÄ™to w roku 2002 (w Japonii byÅ‚a dostÄ™pna już od roku 2000), a zakoÅ„czono w roku 2007. Toyota Corolla nie byÅ‚a podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym wzglÄ™dem. Najbardziej zauważalny byÅ‚ odmieniony design. Inżynierowie japoÅ„skiego producenta zaprojektowali auto wedÅ‚ug mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana byÅ‚a także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostÄ™pna byÅ‚a również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 7800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 6800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 85 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~morekello@onet.eu
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Samochód swietny na codzien i do pracy i na tor w weekendy naprawde polecam to auto wszystim bardzo polecam młodym osobą które wiedzą o co kaman z taka mocą i patrafia naprawde zachować zimną krew jesli nie potrafisz długo samochód nie pociągnie . sportowe sprzegło nie wolno na pólsprzegle jeżdzić !!! ani na zimnym silniku cisnać nie wiadomo jak poczekać az sie rozgrzeje i dopiero gaz gaz gaz . polecam polecam ja planuje jeszcze pojeżdić z 4 lata a potem kupic nowy silnik i dalej jezdzic bo czego chciec wiecej w tym samochodzie , może reklamy ale teraz to juz po ptokach
4,2
~Marcin
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Posiadałem to Auto przez prawie 5 lat, kupiłem je gdy miało 142 tys na liczniku a sprzedałem z przebiegiem 220 tys. Przez ten okres czasu na poważnie zepsuła mi się raz, pękł zawór nad komorą silnika (wybaczcie za opis ale nie jestem mechanikiem). Dokonałem gruntownej naprawy razem z zmianą łańcuszka i całego rozrządu. koszt 3 tys. A tak poza tym, raz sprzęgło i dwa razy końcówki drążka. Amortyzatory były oryginalne aż do sprzedaży auta.
4,9
~Marcin
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Jeśli ktoś kocha japoński urok wysokoobrotowych silników, to polecam. Jest głośno, trzeba trochę silnik pokręcić, trochę namachać się skrzynią biegów, ale taki jest ich urok. Auto wygląda bardzo niepozornie, ludzie robią fajne miny, gdy objedzie ich Corolla. Spalanie bardzo dobre, awaryjność na niskim poziomie, osiągi rewelacyjne, oczywiście pamiętając, że to 1.8.
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW 2001-2009
8,0
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Jak się chce, to autko potrafi spalić poniżej 8l/100km, ale kto jeździ takim sportowcem 90-100km/h? Za niewiele większe spalanie mamy bardzo dynamiczny wóz, do miasta, na trasę i na tor również. Nie jednemu w 3 litrowym BMW oczy wychodzą z orbit na światłach, kiedy ta niepozorna Corrolka ich bierze :-) Dobrze zestopniowana skrzynia (poza ostatnim, 6-tym biegiem), w połączeniu z wysokoobrotowym silnikiem (odcięcie przy 8300 rpm) robi cuda, a powyżej 6200 dzieje się magia (nawet i-VTEC sie do tego nie umywa). Stając w szranki pod światłami, nawet nie zdążymy wbić 3-go biegu, bo na 2 przy odcięciu mamy jakieś 120 km/h :-D A jak chcemy jechać oszczędnie, to na 6-tym biegu, przy 3000rpm mamy 95 km/h, chyba że przełożymy 6-ty bieg z Toyoty Celicy (pasuje bez przeróbek) to przy 3000rpm mamy 115 km/h :-)
9,0
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
jak kazdy samochod wszystko zalezy od kierowcy...na trasie 2000km przy sredniej predkosci okolo 160km/h srednie spalanie wynioslo 8.4...innym razem trasa okolo 200km srednia predkosc 100km/h spalanie okolo 7.7... w trybie mieszanym(trasa- miasto) samochod spala srednio okolo 9-9.4 l. .... samochod ma niezla moc co powoduje czeste wciskanie gazu:) co powoduje wieksze spalanie ale i wielka frajde z jazdy zwlaszcza po przekroczeniu 6000 obrotow na min. Jak na taka moc wydaje mi sie ze spalanie jest ok
7,5
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
w skrócie: średnia z 1000km zimą 8.5L Mieszane autostrady, miasto, ostra jazda, wyprzedzanie, powolne toczenie pomiędzy radarami. Kolega Yariską ma 7L a ma 70KM. Ja mam 8.5 i 200KM. Można zbić 0,8L stosując ledy + Latem zawsze mniej pali.
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback