Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

Produkcję dziewiątej generacji Corolli rozpoczęto w roku 2002 (w Japonii była dostępna już od roku 2000), a zakończono w roku 2007. Toyota Corolla nie była podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym względem. Najbardziej zauważalny był odmieniony design. Inżynierowie japońskiego producenta zaprojektowali auto według mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana była także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostępna była również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~gaweł
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
witam jest to moja druga e 12 ma mały przebieg i tyle ma auto nie jest limuzyną ale nie takiej szukałem szukałem auta które nie będzie się psuło i faktycznie tak jest i jedną i drugą łącznie przejechałem ok 40 tyś i powiem szczerze tylko olej filtry co 10 tyś nie bierze oleju silnik suchy. jedyną rzeczą co wymieniłem repera-turka hamulca prawy przód. co nie zrujnowało mojego mojego portfela całe 38 zł. dlaczego toyota ....? bezpieczna fajnie wyposażona z części tanie no i bezawaryjność. jak ktoś kiedyś napisał małżeństwo z rozsądku tak to fakt. Mi się podoba jej bryła może nie jest super demonem prędkości ale 130 można śmiało jechać przy rozsądnym zużyciu paliwa w granicach 7 litrów. Przy wyższych prędkościach robi się głośno. ja polecam pozdrawiam.
3,8
~toyotacorollae12
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
nigdy nie zawiodła na trasie także OK jest to idealne auto do poruszania się z punktu A do B jeśli chcemy jeździć oszczędnie, nie martwić się rdzą i usterkami niestety ceny na rynku wtórnym są wysokie i długo trzeba szukać niebitego i nie kręconego egzemlarza polecam przyjąć średni przebieg dla Pb na poziomie 20k km rocznie a dla ON 50 k km - przy kupnie warto zwrócić uwagę na silnik, kolektor ssący (przy uszkodzonym kolektorze auto klekocze jak diesel i falują obroty), skrzynię biegów - czy się nie poci i czy nie ma luzów na przegubach
4,7
~Tomasz
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
W związku z tym że to pierwsze autko to ciężko mi dać mniej niż 5 gwiazdek, zatem po całym opisie każdy sam musi wywnioskować, na ile gwiazdek autko zasluguje. Szukałem jak najtańszej i w jak najlepszym stanie. Ostatecznie wybór padł na 10 letnią, sprowadzona z Niemiec, pewnie krecona ale w takim stanie, że ciężko stwierdzić czy przebieg jest oryginalny czy nie bo miała zaledwie 82 000 km, za 16 000 zł + akcyza (300-400zł) + rejestracja i ubezpieczenie. Sprawdzona miernikiem, prawy bok, tył 2 warstwy lakieru 400-500 jednostek. Takto żadnych spawów, ziarnka rdzy (nawet pod spodem), jedynie jakieś odpryski lakieru na masce i w okolicach drzwi i na dachu. Ogólnie widać że autko garażowane i takich radze szukać, bo oglądałem wcześniej kilka innych, gdzie nawet uchwyty od pasów były rude, a plastiki i tapicerka zjechane. W środku troche pościerane obicia na drzwiach i podłokietnik, takie lekko białe przetarcia, pozatym reszta w stanie idealnym. Silniczek chodzi jak nówka, ale sprzęgło troche zacina przy zmianie biegów (wymaga obeznania i wyczucia). Największym minusem jest skrzynia, biegi są troche źle skonfigurowane, a najwiekszym dylematem jest wsteczny, który nie zawsze chce wejsc, czasami cos chrobotnie, kilka razy nawet wyskoczyl, ale z tego co czytalem to pieta achillesowa tegpo auta. Z zewnątrz autko jest ładne, chcociaż wyglądem nie powala. Przód i tył neutralne (chyba że pakiet TS to przód wygląda fajnie) za to autko dosyc ładnie prezentuje się z boku i choć 3-drzwiowy hatchback wygląda na mały i ciasny to w środku miejsca jest na prawde bardzo dużo. Wyciszenie do 3,5-4k obrotów super, potem słychać, że zmienne fazy rozrządu (VVTi) zaczynają grać i robi sie głośno, ale auto dostaje wtedy fajnego kopa. Fotele wygodne i porządne wykonane, chociaż może być na nich widać przetarcia takie jak na obiciach na drzwiach u podłokietniku/schowku. Dodam że to wersja SOL (albo SOL+), czyli najbogatsza, brakuje mi jednak tempomatu, który podobno można zamontować. Po więcej zapraszam do pełnego opisu ;)
Średnie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009
7,7
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średnia z krótkich tras (20-30 km), jazdy po małym mieście i stania w korkach: 7,5 l/100km. Na trasie bez pasażerów, bez bagażu, przy ładnej bezwietrznej pogodzie i bardzo oszczędnej jeździe: 5,4 l/100km przy prędkości 90 km/h, 6,5 l/100km przy 120 km/h i 7,5 przy 140 km/h. Chciałem kupić auto bezawaryjne i sądzę, że się udało. W czasie 10 lat i przejechaniu 330000 km była wymiana tarczy sprzęgał, przednich przegubów i łożysk, dwóch cewek zapłonowych, jednej przedniej półosi i kilku żarówek, a do tego regeneracja rozrusznika.
7,7
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Corolla 110Km bardzo ładnie spisuje się na długich trasach. Jadąc nad morze w jedną stronę - dwie osoby - 550km spalanie wyniosło 6.2 L/100km Wracając ze znajomymi (4 osoby + pełny bagażnik) kolejne 550km zrobiłem ze średnim spalaniem 6.8 L/100km - także jak na pełne obciążenie to nie jest źle. Co do jazdy w trybie miejskim to nie ma się co oszukiwać. Seicento to to nie jest. W mieście trzeba się liczyć ze spalaniem ponad 9L/100km oczywiście przy dynamicznej jeździe. Co do samej eksploatacji samochód bardzo ekonomiczny. Ostatnio co w nim wymieniałem to płyn chłodnicy (zalałem Prestone), filtry + wymiana oleju (Castrol 5W40 full syntetyk). Naprawdę mogę polecić
9,0
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Corolla z automatyczną skrzynią w mieście Wrocław pali strasznie dużo ok 12 -15 litrów, więcej niż Avensis z silnikiem 1.8. Na trasie Wrocław - Warszawa ze stałą prędkością ok. 120 km/h średnia wyszła 7,3 litra.
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,5
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 51 tys. km
Ogólnie z biegiem czasu nie polecam montażu lpg do tego samochodu. Przejechałem nim na lpg 50tys i chyba jedyny plus to tankowanie za tak niską cenę. Największą bolączką tego silnika są zawory. Przed montażem instalacji oddałem samochód na ustawienie luzów zaworowych. Po montażu lpg i przejechaniu około 27 tys kolejny raz ustawianie luzów zaworowych. Po przejechaniu...
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
instalacja: BRC
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jestem zadowolony! instalacja brc sprawuje się znakomicie. Auto prowadzi się płynnie, brak straty mocy. Nic nie szarpie ani nie przerywa. Gaz przełączany jest automatycznie po dosłownie chwili. Bezawaryjna praca instalacji oraz samochodu, co mogę więcej powiedzieć. Wszystko jest porostu super!:) Polecam Wam EGP w Warszawie gdzie całość została zakupiona i zamontowana. To już...
4,5
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: BRC
przebieg: 68 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
3000 zł załozenie instalacji.Po 4 latach oszczędności przyszły duże wydatki. Po 45 tys przejechanych na LPG zaczęly padać zawory - naprawa - 500 - 700 zł. Po 60 tyś padła głowica. Nowa glowica 2000 zł + robocizna 1000 zł. Kupiona używana. 1500 zł naprawa. Tyle co zaoszczędzone to zjadły nerwy na awarie silnika.
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback