Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

Produkcję dziewiątej generacji Corolli rozpoczęto w roku 2002 (w Japonii była dostępna już od roku 2000), a zakończono w roku 2007. Toyota Corolla nie była podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym względem. Najbardziej zauważalny był odmieniony design. Inżynierowie japońskiego producenta zaprojektowali auto według mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana była także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostępna była również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 97 KM (71 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~mateoosh
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Toyota potwierdziła tym autem, że tworzą naprawdę niezniszczalne pojazdy. Świetny stosunek jakości do ceny. Może się zdarzyć, że części będą trochę droższe niż do innych aut. Samochód jednak na tyle rzadko wymaga wkładu finansowego, że nie powinno to być dla nikogo problemem. Dobrze się prowadzi, a samo spalanie powinno tylko i wyłącznie optymistycznie zaskoczyć. Auto godne polecenia, jako rozsądny wybór. Nie jest to demon prędkości, ale to nie o to w tym aucie chodzi. Ma za to wiele innych plusów.
3,4
~Robert
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Mimo, że to kompakt, to moim zdaniem jest to auto typowo miejskie. Szczególnie z tym silnikiem. Jazda w dłuższej trasie tym samochodem jest męcząca, głównie z powodu hałasu generowanego przez silnik, oraz niezbyt wygodne fotele (szczególnie kierowcy, który pomimo regulacji wysokości, ciężko jest optymalnie ustawić). Mały bagażnik. Plus należy się za spory schowek między fotelami ( w podłokietniku), oraz wygodne wnęki na dwa kubki. Minus za podatne na zarysowania plastiki we wnętrzu, oraz bardzo miękki lakier, który bardzo łatwo porysować. Auto dość dobrze zabezpieczone antykorozyjnie ( lekka korozja niektórych elementów zawieszenia, oraz mocowania silnika). Poza tym blachy w dobrym stanie.
4,6
~ofi
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Całokształt mogę ocenić na bardzo dobrze. Samochód zakupiłem przy przebiegu 163k, i po dwóch latach i 20k przebiegu samochód nie miał żadnej awarii, ani trzeba było wykonywać żadnych napraw. Wymieniano tylko elementy eksploatacyjne: klocki hamulcowe tył, świece zapłonowe (co 40k wymiana), oleje, filtry. Silnik nie jest demonem szybkości, lecz ładnie się zbiera na wyższych obrotach. Jest idealny do miasta. Na trasy przy około 120km/h daje radę, lecz wyższe prędkości wpływają na poziom głośności we wnętrzu samochodu. Na plus wyciszenie kabiny, kultura pracy silnika, zawieszenie. Skrzynia biegów mogłaby być trochę bardziej precyzyjna. Przy zakupie wersji 3d sprawdźcie stelarz fotela pasażera - mnie będzie czekać niedługo naprawa.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
7,2
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Na trasie przy 100km/h w ciepły dzień da się osiągnąć 5,9 l, przy 120km/h około 6,9l. W chłodny dzień przy 120km/h schodzi do 6,4l. (ciepły - około 27 stopni, chłodny- około 13 stopni). Dziwi mnie ta dość duża zależność od temperatury, ale to może przez filtr stożkowy, który mam zamontowany. W mieście przy spokojnej, przewidywalnej jeździe da się uzyskać 7l. Jednak największą zaletą jest chyba to, że trzeba mocno "pałować" w mieście żeby wejść powyżej 9l , i nie powiem jak żeby uzyskać 10l, dlatego polecam do dynamicznej jazdy na granicy przyczepności i zdrowego rozsądku ponieważ ten silnik jest wtedy oszczędniejszy od konkurencji.
6,1
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Przy jeździe w pojedynke dynamika wystarczająca. Auto jest lekkie (1150kg). Jak dojdą bagaże, czy 3-4 osoby robi się ciężko. Auto idealne na miasto czy krótkie trasy. Przy 90 czy 100 km/h jeździ się przyjemnie. Słabo spisuje się przy prędkościach powyżej 120 km/h. Robi się głośno i bardzo spada elastyczność. Na wstępie zaznaczam, że jeżdżę dość ekonomicznie (np. hamowanie silnikiem). Spalanie zanotowałem w okresie 1,5 roku. Trasa do 100km/h - 5,4l. Trasa ok 130km/h 7,5l. Mieszane - 6,2l. Jazda po małym mieście (krótkie odcinki) 7l.
6,8
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Jak na pojemność silnika oraz wielkość auta (3 drzwi), pali dużo. W cyklu mieszanym zejść poniżej 7 litrów - trzeba się postarać. Owszem, jadąc do maksimum 3000 obrotów, w trasie, nie szybciej niż 90 km/h można zejść poniżej 6 litrów, ale taka jazda w normalnej eksploatacji po polskich drogach jest praktycznie niemożliwa. Po miesicie 8 litrów to normalny wynik. Niestety... Średnio biorąc, bez szaleństwa auto spala pomiędzy 6,9 a 7.5, zależnie od proporcji miasto / trasa. Niżej zejść trudno, zaś przy dynamicznej jeździe po mieście, łatwo ten wynik przekroczyć.
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 185 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Przejechałem na gazie ponad 60 tys km, instalacja (BRC SEQUENT) montowana 3 lata temu, jak na razie nie stworzyła żadnych problemów, więc jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Spalanie od dłuższego czasu utrzymuje się na podobnym poziomie i nie przekracza 10% więcej tego co na benzynie.
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Auto dobrze znosi gaz, instalacje dobrze sparowana i wyregulowana bo obyło się bez korekt. Spalanie ok 20% większe niż na Pb przy jeździe w mieście. Na trasie dużo mniejsze. Moc może niewielka w tym silniku, ale pozostało praktycznie bez zmian, dynamika również
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: Z.U.-W. "ZAMEL"
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 130 tys. km
Po prostu super. Z tego co wiem Toyoty nie lubią gazu. Jednak to nie do końca prawda. Przejechałem już 130000km na gazie i nic z głowicą się nie dzieje. Co roku tylko sprawdzić trzeba luz zaworowy. Mechanik (Toyota) stwierdził, że tak dobranej do samochodu instalacji jeszcze nie spotkał! Spalanie 7-8l LPG. Zadowolony klient zawsze poleci innym: Auto-gaz Andrzej Rzepka.
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback