Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12)

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

ProdukcjÄ™ dziewiÄ…tej generacji Corolli rozpoczÄ™to w roku 2002 (w Japonii byÅ‚a dostÄ™pna już od roku 2000), a zakoÅ„czono w roku 2007. Toyota Corolla nie byÅ‚a podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym wzglÄ™dem. Najbardziej zauważalny byÅ‚ odmieniony design. Inżynierowie japoÅ„skiego producenta zaprojektowali auto wedÅ‚ug mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana byÅ‚a także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostÄ™pna byÅ‚a również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla IX (E12) – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Marcel
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Auto niezawodne, silnik bardzo dobrze zaprojektowany, bezawaryjny i dodatkowo dużo ropy lać nie trzeba. W środku może i skromnie, ale czego spodziewamy się po prawie pełnoletnim aucie. Wszystkie elementy wnętrza wyglądają estetycznie, fotele w miarę wygodne, ale mogłyby bardziej trzymać boki. Wspomaganie kierownicy trochę słabe, ale osobiście lubię tą toporność. Na skrzynię zdecydowanie trzeba uważać. Lubi sobie zgrzytnąć. Zawieszenie komfortowe, dodatkowo nie trzeba bać się o urwanie miski, auto dosyć wysoko stoi. Myślę, że idealna propozycja na pierwsze auto, mimo tego, że wysoko stoi na rynku wtórnym.
3,9
~Ziggy
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Ogólnie to dobre, pragmatyczne auto, niezawodne, tanie w utrzymaniu. Ale też nie idealne - z wad to dość kiepskie prowadzenie, mało precyzyjne, przyjemności z jazdy dużej nie daje. Poza tym nudny wygląd, ubogie wyposażenie, słabe wyciszenie. Szczególnie na trasie jest bardzo słabo, już od 100km/h. Ale po wyciszeniu auta matami butylowymi i pianką, założeniu cichych opon, założeniu dobrego radia z bluetooth i zestawem głośnomówiącym (polecam Alpine), daje radę. Wyglądu się nie zmieni, prowadzi się dalej słabo, ale jako tanie i pewne wozidło ciężko znaleźć coś lepszego.
4,1
~krzysiek7216
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Generalnie jest dobrze, ale jednak idealnie nie jest. Fotel kierowcy. Niestety jeżdżę już 7 lat i muszę przyznać, że jeździłem kilkoma autami i bywało z tym lepiej. Nie sposób ustawić wygodną pozycję, każda jest zła. Potem chodzę jakiś pograbiony, bo trudno w tej toyocie mieć naturalną pozycję, który by jednocześnie była wygodna. Inna wkurzając sprawa to automatyczna wycieraczka. Wołabym ręczne przełączanie szybkości pracy, a nie być zależnym od czujnika deszczu, który lubi wariować. No i jeszcze klekoczące to coś w okolicach schowka. Wielu mechaników już to słyszało i każdy jeden nie do końca wie co to jest, ale usterki nie widzi. Najciekawsze jest to, że klekotanie słychać tylko w ciepłą pogodę. W ogóle tego nie słychać jesienią czy zimą. Komfort widzenia też jest słaby. Nie mam czujnika parkowania, ale do dziś mam problem z prawidłowym wyczuciem odległości przy parkowaniu z tyłu. Z przodu niby jest trochę lepiej, ale tylko trochę.
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12)
7,2 – 8,9
l/100 km
5,4 – 6,0
l/100 km
6,8 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,1
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
kupiłem nowa w 2005 roku. kombi 1.4D4D. Auto ma rewelacyjny silnik. na trasie Kraków - Sopot spalanie 3.7 jadąc NOCĄ załadowane auto. Wymieniam filtr i olej regularnie co 10tys km (5W30 najtańszy syntetyk). NIC A NIC NIC NIE BIERZE OLEJU. Nigdy niczego innego nie kupie. TYLKO TOYOTA. WIELKI PLUS tego modelu. BRAK DPF I KOLA DWUMASOWEGO. Auto nie do zajechania. Proste w konstrukcji Wkrótce takie auta mogą byc droższe niż NOWE które są robione tak by POPSULY SIE tuz po gwarancji. Taka wlasnie działa dzisiejszy rynek gdzie do tego używa sie inżynierii materiałowej: wbudowywania planowanej awaryjności. To auto mam juz 18 lat i nie planuje nic nowego juz kupic. W międzyczasie moja elektryczna nowa TESLA Model S Plaid popsuła sie 12 razy - tak 12 razy. Jak nie chcesz miec auta JEDNORAZOWEGO kup sobie starsza toyotę jak wlasnie ta.
7,2
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Na trasie przy 100km/h w ciepły dzień da się osiągnąć 5,9 l, przy 120km/h około 6,9l. W chłodny dzień przy 120km/h schodzi do 6,4l. (ciepły - około 27 stopni, chłodny- około 13 stopni). Dziwi mnie ta dość duża zależność od temperatury, ale to może przez filtr stożkowy, który mam zamontowany. W mieście przy spokojnej, przewidywalnej jeździe da się uzyskać 7l. Jednak największą zaletą jest chyba to, że trzeba mocno "pałować" w mieście żeby wejść powyżej 9l , i nie powiem jak żeby uzyskać 10l, dlatego polecam do dynamicznej jazdy na granicy przyczepności i zdrowego rozsądku ponieważ ten silnik jest wtedy oszczędniejszy od konkurencji.
4,9
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
To auto z tym silnikiem to geniusz ekonomii, dlatego te samochody trzymają się w cenie. Kupując to auto płacisz za święty spokój. Może być leciwe, podrapane ale dowiezie Cię na koniec Świata. Brak dpf, dwumasy, rozrząd na łańcuchu. Części tanie jak barszcz, poza tym przynajmniej do 400,000 robisz tylko eksploatacje, filtry, oleje, klocki itd. Spalanie w mieście bywa wręcz mniejsze niż na autostradzie, ze względu na nie wielki silnik, ale do 160km/h jedziesz bardzo komfortowo, naprawdę trzeba się postarać by to auto spaliło więcej niż 5 litrów.
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
4,5
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ STELLA NORD
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Witam. Sterownik jak sterownik. Ten wypadł jako bezawaryjny. Ale najistotniejsze moim zdaniem jest Wtryskiwacz i Lubryfikacja. Do tego regularne zmiany filtrów , i fazy lotnej i na reduktorze. Moje wtryski i-plus ,czarne okrągłe jak guziki, przy wyborze strzelałem w wybór zaproponowany przez serwis montujący. Rok po montażu jak już się oswoiłem i po 10 latach ponownie jak...
4,5
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 51 tys. km
Ogólnie z biegiem czasu nie polecam montażu lpg do tego samochodu. Przejechałem nim na lpg 50tys i chyba jedyny plus to tankowanie za tak niską cenę. Największą bolączką tego silnika są zawory. Przed montażem instalacji oddałem samochód na ustawienie luzów zaworowych. Po montażu lpg i przejechaniu około 27 tys kolejny raz ustawianie luzów zaworowych. Po przejechaniu...
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: "Q SERVICE" Sp. z o.o.
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Instalacja całkowicie bezobsługowa gorąco polecam aczkolwiek... co 30-50 tys regeneracja parownika- zazwyczaj membrana bądź zacierający się bolczyk w parowniku koszt remontu wraz z filtrami 300 zł. Co 70-80 tys (u mnie 2 razy) wymiana przewodów - parcieją. Po 130 tys wymiana zaworów - gniazda zaworowe były Ok ale z zaworów zostały elipsy koszt wymiany zaworów, uszczelki- 650...
Toyota Corolla IX (E12)