Szukaj

Informacje o Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Auta sportowe
Siódma, ostatnia generacja modelu debiutowała w 1999 roku. Celica VII została zbudowana na platformie podłogowej o symbolu T230, która była udoskonaloną wersją płyty znanej z poprzedniego modelu. Zupełnie zmieniła się natomiast stylistyka auta. Jego sylwetka bazująca na prototypie XYR, stała się znacznie bardziej wyrazista i agresywna, choć utraciła część sportowego charakteru. Mimo dobrego przyjęcia, szczególnie w USA, w 2006 roku, po 36 latach, Toyota zakończyła produkcję modelu. Jego nieoficjalnym zastępcą został Scion tC, auto marki należącej do japońskiego koncernu.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~taki tam
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
WITAM śmigam tym autem 7 lat ( kupiłem go jak pierwsze auto ) i do tej pory nie miałem wypadku ani stłuczki - pytasz się dlaczego ? ok powiem tak - samochód jest w ch.. szybki jak na miasto i jego zawieszenie trzyma w zakrętach jak ta lala. Mieści się wszędzie dużo widać z kokpitu. Jeśli potrzebujesz kogoś wyprzedzić to to robisz a nie modlisz do Boga kierowców żeby teraz nic nie jechało z naprzeciwka. Dupeczką się podoba wiec jest rwanie :) trochę mało miejsca w środku ale jak złożysz siedzenie z tyłu to robi ci się mała kanapa ale wiadomo nie będziesz w nim spał.robisz co masz zrobić i dalej w trasę :P . Nagłośnienie daje rade. A najważniejsze warsztaty podziwiasz z zewnątrz po trasie. no chyba ze sprzęgło ci się skończy ale kupisz je za śmieszne hajsy ok 300pln. Jeśli się zastanawiasz nad kupnem tej maszyny to śmiało ... pali swoje ale na warsztacie zaoszczędzisz bo tam się nie bywa. Rdzy raczej tez nie zauważysz ja w swojej 18 letniej z tym problemów nie mam . ELO ZAŁOGA szczęśliwych posiadaczy
3,3
~pawell24
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Bardzo oryginalny samochód, może się podobać sprawia wrażenie młodszego niż jest w rzeczywistości, jednak jak dla mnie jest trochę zbyt kobiecy (nie aż tak jak mini czy tt ) Polecam to auto młodym osobom które chcą bezawaryjnego auta, które prowadzi się mega precyzyjnie i jest nerwowe. Gdyby nie moja przygoda z wymianą silnika uznałbym ten samochód za bardzo bezawaryjną konstrukcję może po prostu trafiłem na zajechany silnikowo egzemplarz. Po wymianie silnika jeżdżę juz prawie 4 lata i jest praktycznie bezobsługowy (oleju już w ogóle nie sprawdzam, od wymiany do wymiany nie ubywa praktycznie nic, wcześniej sprawdzałem codziennie )
4,4
~bieniek
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
To moja druga opinia na tym forum o tym aucie. Pierwsza była przy 118.000 km teraz po 130.000km. Po 12.000 km mogę doprecyzować moją opinię. Nie wiele się ona zmieni. Uważam to auto za bardzo udane o oceniam nadal na 4+. Do wszystkich którzy nosicie się z zamiarem kupna celicy VII. To auto jest dla młodych ludzi którzy jeżdżą sami. Ciągłe wsiadanie i wysiadanie z tyłu może denerwować. Za każdym razem musisz ustawiać fotel. Nie wraca on do swojego ustawienia. Pół biedy gdy to fotel pasażera ale kierowcy to już jest męczące. To taki mały minus. Potwierdza się to co pisałem to auto dla dwóch osób. Tyły pojazdu to torebka lub ktoś okazjonalnie pamiętajcie o tym. Jeśli chcesz jeździć w większym gronie niż 2 osoby to nie to auto. Spalanie od 7 w trasie do 10 w cyklu mieszanym. Po samym mieście nie mam pojęcia może ze 12 a jak się pobawisz i pokręcisz wysoko to i więcej. Średnio jest to spalanie rzędu 9,5l/100km. Awaryjność bardzo mała jedyne co miałem zepsute to koło VVTI zmieniające fazy ale to od początku zakupu. Tak po za tym żadnej usterki. Rozpatrując auto jako zabawkę to dobry zakup. Auto zabawka do przemieszczania się w dwie osoby na niedalekie odległości. W dalekie trasy mogą dac o sobie twarde siedzenia. Są wygodne wyprofilowane lecz twarde. Tak na trasy do 300km to nie przeszkadza. Auto o fajnym wyglądzie dość niska sylwetka ( trzeba uważać ktoś czasem może Cię nie zauważyć). Generalnie nie jest nisko zawieszone można i wjechać w las. Słabe wygłuszenie ale taki urok tego auta. Przyspieszenie fajne i fajnie czuje się to na mieście. Ładnie kręci się od 4 tyś w górę i wydaje tam super dźwięki. Auto polecam jako dodatkowa zabawka lub auto na krótkie trasy. Auto dla młodych ludzi. Auta nie polecam na długie trasy i dla większej ilości osób niż 2szt.
Średnie spalanie dla Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW 1999-2006
8,7
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
w miescie przy aktualnych cenach paliwa (5,30 zl) wleje za 100 zl to ciesze sie jak dojade do tych 200 km przy jezdzie w granicach od 3 do 4,5 tys obr. Na trasie potrafi byc naprawde oszczedny ale jak tu nim jechac i nie zredukowac co jakis czas zeby wyprzedzic (a redukować trzeba bo prawda jest taka ze ten samochod szybciej wyglada niz jezdzi - niestety). Co do samej jazdy swietnie trzyma sie w zakretach, bardzo wygodne kubelkowe fotele, rewelacyjny nawiew, calkiem przyzwoity bagaznik. Minusami tego autka na pewno bedzie: maksymalnie malo miejsca z tylu (powaznie pasazer z tylu nie może miec wiecej niz 1,60), słaba widocznośc do tyłu no i to co mnie boli najbardziej pije olej jak dziki dzik ale ponoc to normalne w tych jednostkach. Podsumowując celica jak kazde auto ma wady i zalety ale siedzac w nim pierwszy raz od razu sie zakochałem po przejazdzce tylko utwierdzilem sie w moim uczuciu do niej :) Do tego ponadczasowy wygląd przyciaga wzrok wiekszosci przechodniow patrzacych z zazdroscia... :D :D :D
8,2
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Super auto. Dane z jazdy po Warszawie i minimalne spalanie z trasy (wolna jazda). Co bym nie robił około 9. Raz poniżej raz powyżej zależy jakie korki, ale najwięcej 9,5. Zapewne może wypić więcej, ale u mnie nie pali wiele. A silnik mam po wymianie na poliftowy. Nie bierze oleju.
7,5
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Nie jest źle jak na dynamikę, jaką oferuje auto. Spalanie porównywalne z Toyotowskim 1.4 VVTi, tyle że Celica ma 50 koni więcej. Maksymalne spalanie osiągnięte we wrocławskich korkach, minimalne - na trasie Polska-Włochy. Moim zdaniem świetny kompromis między niezłymi osiągami (choć to nie auto sportowe - pamiętajmy) a komfortem i niskim spalaniem. Po naprawie problemu ze spalaniem oleju silnik chodzi jak zegarek i nie zanosi się na to, aby miał przestać działać.
Toyota Celica VII