Szukaj

Informacje o Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Auta sportowe
Siódma, ostatnia generacja modelu debiutowała w 1999 roku. Celica VII została zbudowana na platformie podłogowej o symbolu T230, która była udoskonaloną wersją płyty znanej z poprzedniego modelu. Zupełnie zmieniła się natomiast stylistyka auta. Jego sylwetka bazująca na prototypie XYR, stała się znacznie bardziej wyrazista i agresywna, choć utraciła część sportowego charakteru. Mimo dobrego przyjęcia, szczególnie w USA, w 2006 roku, po 36 latach, Toyota zakończyła produkcję modelu. Jego nieoficjalnym zastępcą został Scion tC, auto marki należącej do japońskiego koncernu.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Dannow94
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Autko rzucające się w oczy na ulicy i o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Wyważenie autka sprawia, że nie ma ono zbytnich tendencji do podsterowności, typowej dla aut przednionapędowych. Z pewnością na korzyść wpływa tutaj wielowachaczowe zawieszenie z tyłu i przodu oraz doskonale w mojej ocenie wyważona trwardość zawieszenia do komfortu. Jest twardo ale zawieszenie tłumi nierówności. Sam zwis auta jest zaskakująco wysoki,nie ma przy tym problemu z parkowaniem nawet na wydawać by się mogło wyższych krawężnikach (choć autko z daleka wygląda na niskie). Koszty utrzymania raczej na przeciętnym poziomie. W moim przypadku były jednak nieco większe przez kilka napraw z zaskoczenia. W ciągu 2,5 roku użytkowania musiałem wymienić chłodniczkę klimy (cena w ASO 1300zł za samą część), na szczęście udało się dorwać uniwersalną dzięki pomocy kolegi z grupy Celica Polska, zakończyło się na 1100zł z robocizną, tak pewnie wyszłoby około 2000zł. Wymiana klocków i tarcz to było kolejne zaskoczenie z początkowych 1400zł zrobiło się szybko 2600zł. Po rozkręceniu okazało się, że piasty są bardzo mocno skorodowiałe a szczęk z tyłu w zasadzie nie ma. Autko miewało też jakieś dziwne zachowania z nieodpalaniem, ale po tygodniu ustało i odpala już bez problemu. Check engine zapala mi się sporadycznie, ale się zapala. Autko sprawdzilem w 2 czy 3 warsztatach, od strony technicznej jest ok, diagnoza była taka, że spala trochę oleju i sonda lambda dostaje kręćka od oleju przedostająćego się do spalania. Jeśli już o spalaniu oleju mowa, wróćmy do plusów, nie wiem czy trafił mi się tak dobry egzemplarz pod tym kątem czy może silnik był gdzieś po drodze wymieniany, ale mistycznego lania oleju w ilościach hurtowych nie uświadczyłem. Owszem ubywa go, ale w między wymianami oleju, które wykonuję co 10,000km dolewam między 0,8 a 1l oleju, co uważam, że jak na 25-letnie autko, zbliżające się do 300K przebiegu za całkowicie normalnie. Wycieków ani żadnych takich przygód brak. Autkiem jechałem już do Czech, nad morze dwukrotnie oraz ostatnio na narty do Zieleńca. W zasadzie zero problemów. Na plus również ogromny bagażnik, naprawdę ogromny, w zasadzie stanowi jakieś 40% auta. Ze spokojem można się spakować w 2os i jeszcze miejsca będzie na kolejne dwie. Siedzenia się składają i nawet choinka ponad 2m nie stanowi żadnego problemu w przewodzie (pozdro właścicieli sedanów) ;) Miejsca nad głową jest też bardzo dużo, mam 196cm wzrostu i nadal zapasu na jakieś 2 paluchy. Widzę przy tym całe zegary, nie musząc się schylać by sprawdzić prędkość ;) Spalanie ok 10-10,5l zimą w mieście przy mało eko jeździe (zmiania biegów przy 3-4K RPM) uważam za bardzo w porządku, latem ok 9l przy podobnej eksploatacji, jazda S-ką & autostradą powyżej 120km/h na odcinku 600km wyszło mi niemal równo 8l/100. Na minus przy takiej jeździe niestety wiciszenie, brak uszczelek w drzwiach daje o sobie znać, jak do tego dołożycie jakiś akcesoryjny tłumiczek to no potrafi troszkę głowa rozboleć przy dłuższej jeździe, wszystko jednak zależy od set-upu by to jakoś sensownie zrobić. Ogólnie rzecz biorąc polecam jako autko dla 1-2 osób do jazdy na codzień, calkiem niezawodne, rzuczające się w oczy no i sprawiające dużą frajdę z jazdy bez potrzeby łamania przepisów. Celica VII pod tym względem jest bardzo podobna do Hondy Civic sprzed lat, lekka buda, wysokoobrotowy silnik dają odczucia z jazdy bez niewiadomo jakiego rozpędzenia maszyny :)
4,1
~Dannow94
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Autko rzucające się w oczy na ulicy i o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Wyważenie autka sprawia, że nie ma ono zbytnich tendencji do podsterowności, typowej dla aut przednionapędowych. Z pewnością na korzyść wpływa tutaj wielowachaczowe zawieszenie z tyłu i przodu oraz doskonale w mojej ocenie wyważona trwardość zawieszenia do komfortu. Jest twardo ale zawieszenie tłumi nierówności. Sam zwis auta jest zaskakująco wysoki,nie ma przy tym problemu z parkowaniem nawet na wydawać by się mogło wyższych krawężnikach (choć autko z daleka wygląda na niskie). Koszty utrzymania raczej na przeciętnym poziomie. W moim przypadku były jednak nieco większe przez kilka napraw z zaskoczenia. W ciągu 2,5 roku użytkowania musiałem wymienić chłodniczkę klimy (cena w ASO 1300zł za samą część), na szczęście udało się dorwać uniwersalną dzięki pomocy kolegi z grupy Celica Polska, zakończyło się na 1100zł z robocizną, tak pewnie wyszłoby około 2000zł. Wymiana klocków i tarcz to było kolejne zaskoczenie z początkowych 1400zł zrobiło się szybko 2600zł. Po rozkręceniu okazało się, że piasty są bardzo mocno skorodowiałe a szczęk z tyłu w zasadzie nie ma. Autko miewało też jakieś dziwne zachowania z nieodpalaniem, ale po tygodniu ustało i odpala już bez problemu. Check engine zapala mi się sporadycznie, ale się zapala. Autko sprawdzilem w 2 czy 3 warsztatach, od strony technicznej jest ok, diagnoza była taka, że spala trochę oleju i sonda lambda dostaje kręćka od oleju przedostająćego się do spalania. Jeśli już o spalaniu oleju mowa, wróćmy do plusów, nie wiem czy trafił mi się tak dobry egzemplarz pod tym kątem czy może silnik był gdzieś po drodze wymieniany, ale mistycznego lania oleju w ilościach hurtowych nie uświadczyłem. Owszem ubywa go, ale w między wymianami oleju, które wykonuję co 10,000km dolewam między 0,8 a 1l oleju, co uważam, że jak na 25-letnie autko, zbliżające się do 300K przebiegu za całkowicie normalnie. Wycieków ani żadnych takich przygód brak. Autkiem jechałem już do Czech, nad morze dwukrotnie oraz ostatnio na narty do Zieleńca. W zasadzie zero problemów. Na plus również ogromny bagażnik, naprawdę ogromny, w zasadzie stanowi jakieś 40% auta. Ze spokojem można się spakować w 2os i jeszcze miejsca będzie na kolejne dwie. Siedzenia się składają i nawet choinka ponad 2m nie stanowi żadnego problemu w przewodzie (pozdro właścicieli sedanów) ;) Miejsca nad głową jest też bardzo dużo, mam 196cm wzrostu i nadal zapasu na jakieś 2 paluchy. Widzę przy tym całe zegary, nie musząc się schylać by sprawdzić prędkość ;) Spalanie ok 10-10,5l zimą w mieście przy mało eko jeździe (zmiania biegów przy 3-4K RPM) uważam za bardzo w porządku, latem ok 9l przy podobnej eksploatacji, jazda S-ką & autostradą powyżej 120km/h na odcinku 600km wyszło mi niemal równo 8l/100. Na minus przy takiej jeździe niestety wiciszenie, brak uszczelek w drzwiach daje o sobie znać, jak do tego dołożycie jakiś akcesoryjny tłumiczek to no potrafi troszkę głowa rozboleć przy dłuższej jeździe, wszystko jednak zależy od set-upu by to jakoś sensownie zrobić. Ogólnie rzecz biorąc polecam jako autko dla 1-2 osób do jazdy na codzień, calkiem niezawodne, rzuczające się w oczy no i sprawiające dużą frajdę z jazdy bez potrzeby łamania przepisów. Celica VII pod tym względem jest bardzo podobna do Hondy Civic sprzed lat, lekka buda, wysokoobrotowy silnik dają odczucia z jazdy bez niewiadomo jakiego rozpędzenia maszyny :)
4,6
~taki tam
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
WITAM śmigam tym autem 7 lat ( kupiłem go jak pierwsze auto ) i do tej pory nie miałem wypadku ani stłuczki - pytasz się dlaczego ? ok powiem tak - samochód jest w ch.. szybki jak na miasto i jego zawieszenie trzyma w zakrętach jak ta lala. Mieści się wszędzie dużo widać z kokpitu. Jeśli potrzebujesz kogoś wyprzedzić to to robisz a nie modlisz do Boga kierowców żeby teraz nic nie jechało z naprzeciwka. Dupeczką się podoba wiec jest rwanie :) trochę mało miejsca w środku ale jak złożysz siedzenie z tyłu to robi ci się mała kanapa ale wiadomo nie będziesz w nim spał.robisz co masz zrobić i dalej w trasę :P . Nagłośnienie daje rade. A najważniejsze warsztaty podziwiasz z zewnątrz po trasie. no chyba ze sprzęgło ci się skończy ale kupisz je za śmieszne hajsy ok 300pln. Jeśli się zastanawiasz nad kupnem tej maszyny to śmiało ... pali swoje ale na warsztacie zaoszczędzisz bo tam się nie bywa. Rdzy raczej tez nie zauważysz ja w swojej 18 letniej z tym problemów nie mam . ELO ZAŁOGA szczęśliwych posiadaczy
Średnie spalanie dla Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW 1999-2006
8,7
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
w miescie przy aktualnych cenach paliwa (5,30 zl) wleje za 100 zl to ciesze sie jak dojade do tych 200 km przy jezdzie w granicach od 3 do 4,5 tys obr. Na trasie potrafi byc naprawde oszczedny ale jak tu nim jechac i nie zredukowac co jakis czas zeby wyprzedzic (a redukować trzeba bo prawda jest taka ze ten samochod szybciej wyglada niz jezdzi - niestety). Co do samej jazdy swietnie trzyma sie w zakretach, bardzo wygodne kubelkowe fotele, rewelacyjny nawiew, calkiem przyzwoity bagaznik. Minusami tego autka na pewno bedzie: maksymalnie malo miejsca z tylu (powaznie pasazer z tylu nie może miec wiecej niz 1,60), słaba widocznośc do tyłu no i to co mnie boli najbardziej pije olej jak dziki dzik ale ponoc to normalne w tych jednostkach. Podsumowując celica jak kazde auto ma wady i zalety ale siedzac w nim pierwszy raz od razu sie zakochałem po przejazdzce tylko utwierdzilem sie w moim uczuciu do niej :) Do tego ponadczasowy wygląd przyciaga wzrok wiekszosci przechodniow patrzacych z zazdroscia... :D :D :D
8,2
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Super auto. Dane z jazdy po Warszawie i minimalne spalanie z trasy (wolna jazda). Co bym nie robił około 9. Raz poniżej raz powyżej zależy jakie korki, ale najwięcej 9,5. Zapewne może wypić więcej, ale u mnie nie pali wiele. A silnik mam po wymianie na poliftowy. Nie bierze oleju.
7,5
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Nie jest źle jak na dynamikę, jaką oferuje auto. Spalanie porównywalne z Toyotowskim 1.4 VVTi, tyle że Celica ma 50 koni więcej. Maksymalne spalanie osiągnięte we wrocławskich korkach, minimalne - na trasie Polska-Włochy. Moim zdaniem świetny kompromis między niezłymi osiągami (choć to nie auto sportowe - pamiętajmy) a komfortem i niskim spalaniem. Po naprawie problemu ze spalaniem oleju silnik chodzi jak zegarek i nie zanosi się na to, aby miał przestać działać.
Toyota Celica VII