Szukaj

Informacje o Toyota Celica VII

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Auta sportowe
Siódma, ostatnia generacja modelu debiutowała w 1999 roku. Celica VII została zbudowana na platformie podłogowej o symbolu T230, która była udoskonaloną wersją płyty znanej z poprzedniego modelu. Zupełnie zmieniła się natomiast stylistyka auta. Jego sylwetka bazująca na prototypie XYR, stała się znacznie bardziej wyrazista i agresywna, choć utraciła część sportowego charakteru. Mimo dobrego przyjęcia, szczególnie w USA, w 2006 roku, po 36 latach, Toyota zakończyła produkcję modelu. Jego nieoficjalnym zastępcą został Scion tC, auto marki należącej do japońskiego koncernu.
czytaj więcej

Toyota Celica VII – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Toyota Celica VII

Liczba ocen: 109
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Alex
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Samochod, wygodny ale obcisly ze tak powiem, calkiem obejmuje kierowce siedzacego jak wannie. Typowo bolidowa pozycja, z przodu, z tylu miejsce na nieduza torbe plecak, lub tesciowa. Ktos dla zartu dal tam pasy... Bardzo niski srodek ciezkosci nadaja mu mimo kontrowersyjnych opinii jednak sportowy charakter. Zawieszenie twarde jak kamien, czuc nawet gdy najezdzasz na rozmokniety herbatnik, ale trakcja w ciasnych lukach rekompensuje to w pelni, slucha sie lepiej od Alfy. Auto ma niestety przedni naped, wiec trzeba optymalnie w zakrecie i nie poszalejemy bokiem, mimo ze - o dziwo - na sniegu ma tendencje do nadsterownosci jak stare BMW :). Silnik, hmm 1.8 benzyna 4cyl 16V niby nic, wyzej i krocej przelozony naped zyskuje w miare normalny moment dopiero od 3,5tys obr/min, ale i tak do 6tys zachowuje jak przecietny silnik 1.8, tyle ze z raczej sportowa "elastyka" i polozeniem momentu. Za to powyzej 6300 dostaje istnego szalu, nagle szarpniecie do przodu az do 7100, kiedy otwieraja sie zawory tzw "lift" i auto zostaje wystrzelone do przodu jak z katapulty. Obroty skacza tak szybko ze ani sie nie obejrzymy jak nadal mamy 3 bieg i 140km/h przy 8200obr/m. Nic jej nie bedzie - ona to lubi. Odczucie jest silniejsze niz przy innych 1.8 czy 2.0 z turbo, acz bardzo spoznione. VVTLI Toyoty zachowuje sie podobnie v-tec Hondy tyle ze Toyota pszyspiesza bardziej brutalnie. Tym samochodem da sie naprawde wielu teoretycznie mocniejszych samochodom uciec i to sporo, tylko trzeba zaakceptowac zmiane biegow w zakresie 6300 - 8200 obr/m i wir w baku jaki sie wowczas tworzy. Dawno temu mialem to auto ze 192 konnym silnikiem ponad 2 lata. Nigdy nie zawiodla, krecona do odciecia, przeciazana na zakretach, nie wymagala niczego poza typowymi czesciami eksploatacyjnymi i lepszym olejem. Dzielnie sie trzyma - jest 2020 rok i z tego co wiem dopiero co zdala przeglad. Podsumowujac Toyota zrobila ladne, niezawodne i piekielnie szybkie sportowe coupe i tu powiina byc kropka. Niestety samochod sprawia wrazenie troche jakby projektant sie nie mogl zdecydowac.... I tak wyglad karoserii wyposazenie sugeruje luksus... gdyby nie plastik jakosci tych uzytych Cinquecento, a gdy usiadziemy w bardzo wygodnych skorzanych kubelkach zobaczymy "skorzana" kierownice z Yarisa i wloty powietrza niczym w Dacii Logan. Mimo materialow generalny ksztalt jest bardzo ladny designersko i wszysko na wyciagniecie dloni. Najwieksza jednak sprzecznoscia jest twarde torowe zawieszenie, typowo do scigania wysoko polozone maksimum mocy i jej nagly przyrost, zestawione z ... przednim napedem. Generalnie Celica jest legenda i ikona pierwszej dekady XXIw i mimo paru wad to bardzo udane auto, ktore kierowcy rozumiejacemu jej specyfike da ogromna frajde z jazdy. Nie jest to material na pierwsze auto, celica nie wybacza i wymaga juz nieco doswiadczenia. W koncu troche ponad 6 sek do setki (pomiar wlasny) to juz nie taka taczka.
4,3
~toyociarz
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Świetne auto, daje dużo frajdy z jazdy i przy tym nie zabija kosztami utrzymania. To już moja druga Celica VII i muszę przyznać że jedynym minusem tego auta jest napęd na przód - gdyby nie ten fakt było by to rasowe sportowe auto. Pomimo tego zwłaszcza wersja TS już pozwala poczuć trochę sportowych emocji zwłaszcza powyżej 6 tysięcy obrotów - włącza się wtedy wznios zaworów i auto dostaje niesamowitego kopa. Na dodatek czas obszedł się bardzo łaskawie z linią nadwozia i auto nadal może się podobać i przyciągać wzrok.
4,6
~taki tam
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
WITAM śmigam tym autem 7 lat ( kupiłem go jak pierwsze auto ) i do tej pory nie miałem wypadku ani stłuczki - pytasz się dlaczego ? ok powiem tak - samochód jest w ch.. szybki jak na miasto i jego zawieszenie trzyma w zakrętach jak ta lala. Mieści się wszędzie dużo widać z kokpitu. Jeśli potrzebujesz kogoś wyprzedzić to to robisz a nie modlisz do Boga kierowców żeby teraz nic nie jechało z naprzeciwka. Dupeczką się podoba wiec jest rwanie :) trochę mało miejsca w środku ale jak złożysz siedzenie z tyłu to robi ci się mała kanapa ale wiadomo nie będziesz w nim spał.robisz co masz zrobić i dalej w trasę :P . Nagłośnienie daje rade. A najważniejsze warsztaty podziwiasz z zewnątrz po trasie. no chyba ze sprzęgło ci się skończy ale kupisz je za śmieszne hajsy ok 300pln. Jeśli się zastanawiasz nad kupnem tej maszyny to śmiało ... pali swoje ale na warsztacie zaoszczędzisz bo tam się nie bywa. Rdzy raczej tez nie zauważysz ja w swojej 18 letniej z tym problemów nie mam . ELO ZAŁOGA szczęśliwych posiadaczy
Średnie spalanie dla Toyota Celica VII
8,7 – 14,0
l/100 km
9,0 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Witam, Toyota Celica TSport to genialny samochod! Przy wrazeniach jakie zapewnia nam ten model spalnie jest na prawde nie duze, jesli mowimy o samochodach sportowych, a nie eco-rodzzinnych;) W trasie, przy na prawde spokojnej i jednostajnej jedzie mozna zejsc do okolo 8,8 - 8,5 L/100. W Cyklu mieszanym, miasto, pozamiastem,a tak najczesciej uzytkuje ten samochod, spalanie wynosi 10,4-11 L/100. Dodam jeszcze, ze mam ciezka noge, po prostu lubie zap%@$!&%ać! Maksymlne spalanie jakie udalo mi sie przy tym silniku uzyskać w Celice jak i Corollce to okolo 16-16,5 L/100 przy jezdzie ponad 200km/h nonstop oraz na zamknietej drodzze, gdzie moglem sobie pozwolic na rajdowanie:) Uwazam, ze jest to oszczedny samochod dajacy wiele doskonalych wrazen na drodze. Goraco polecam!
10,3
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Witam spalanie gazu przy mojej jezdzie czyli lubie sobie pocisnac to 13litrów przy normalnej jezdzie 10 litrów a przy oszczednej 8 litrów.Majac to auto zauważylem ze ma podwyższone spalanie i czuc ze nie sapla dokładnie mieszanki paliwowej, byłem u kolegi na komputerze podpia mi komputer gazowy i benzynowy zczytal wszystkie dane i okazało sie ze ma podniesione spalanie jakies 25%.Doszlismy do wniosku ze wina leży po stronie filtra stożkowego który niby ma zwiekszac moc.Może i zwieksza ale odbywa sie to na zasadzie ziwiekszenia dawki paliwa czyli jak kupimy filtr stozkowy i wydamy na niego 80zł to tylko popsuje nam dolot powietrza zamiast dostarczyc powietrze to zmniejsza dopływ powietrza i dzieki temu komputer dostarcza wiecej benzyny lub gazu.Jesli chcemy miec spalanie takie jak pisze w ksiażce czyli minimalne 6.7litra musi byc oryginalny filtr powietrza opony i alusy takie jak w ksiazce.
8,2
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Super auto. Dane z jazdy po Warszawie i minimalne spalanie z trasy (wolna jazda). Co bym nie robił około 9. Raz poniżej raz powyżej zależy jakie korki, ale najwięcej 9,5. Zapewne może wypić więcej, ale u mnie nie pali wiele. A silnik mam po wymianie na poliftowy. Nie bierze oleju.
Toyota Celica VII