Szukaj

Informacje o Toyota Celica VI Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW 1993-1999

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Auta sportowe
Szósta generacja modelu debiutowaÅ‚a na rynku w roku 1994. Samochód powstaÅ‚ na platformie podÅ‚ogowej oznaczonej symbolem T200, którÄ… wykorzystano też m. in. w modelach Carina i Avensis. W porównaniu do swojej poprzedniczki, sylwetka Celiki VI zostaÅ‚a jeszcze mocniej zaokrÄ…glona, a jej charakterystycznym elementem byÅ‚y zupeÅ‚nie nowe „owadzie” reflektory. W Japonii model w nieco zmienionej wersji oferowano pod nazwÄ… Curren. W 1999 roku Celica VI zostaÅ‚a wycofana z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Całokształt

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Xanthum
Toyota Celica VI
Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW
Każdemu kto szuka kompromisu między bardzo dobrymi osiągami a rozsądnym spalaniem, z czystym sercem polecam Celinkę! Celinkę kupiłem ponad pół roku temu i dbam o nią jak o dzidziusia :D Jeżeli chodzi o zachowanie na drodze to kto raz chociaż przejechał się tym samochodem, niezależnie której generacji to wie o czym mówię... Bosko trzyma się drogi, nie zdarzyło mi się przekroczyć jej możliwości - moje bariery psychiczne są słabsze :D Silniczek? Rasowa wiertarka. Można ekonomicznie - do 3k obrotów. Ale przyjemność zaczyna się właśnie za tą barierą... kręci sie 7,3k obrotów i jest to muzyka dla każdego autofila :D
4,9
~rafalsu
Toyota Celica VI
Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW
Naprawdę rewelacyjne auto dające ogromną przyjemność z jazdy. Świetnie trzyma się drogi, prowadzi lepiej od większości modeli samochodów w cenie nawet do 90k. Jedno z nielicznych aut, którym jadąc ponad 200km/h można nadal czuć się pewnie za kółkiem. Już wiem, że mój następny zakup za parę latek będzie to ta sama wersja tylko nowszy rocznik.
4,3
~Long John Silver
Toyota Celica VI
Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW
To mój pierwszy japończyk ale już wiem, że nie ostatni. Posiadając taki samochód poprzeczka co do jego następców znacząco rośnie, dlatego już wiem, że nie będzie łatwo się z nim pożegnac i wybrac godnego jego następcę.
Åšrednie spalanie dla Toyota Celica VI Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW 1993-1999
10,2
l/100 km
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Toyota Celica VI
Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW
Jeżeli wybieracie pomiędzy 1.8L a 2.0 GT - warto dołożyć kilka złotych do GTka. Spalanie jest jedynie 1L wyższe niż w silniku 1.8 7A-FE. Przy 2.0 silniku, jeżdżąc w mieście do 3tys. obrotów - można osiągnąć wynik 8.2-8.3L benzyny. Na trasie Wwa-Gdańsk zachowując dynamikę spaliła mi 7.7L. Oczywiście trzymając ją powyżej 4 tyś i dalej - możemy przy tankowanie otworzyć oczy - ponieważ VI gen. potrafi w mieście wykopcić nawet ponad 12-13L. Przy takich osiągach (auto osiąga setkę w 8 sekund) to naprawdę niewiele.
13,0
Toyota Celica VI
Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW
Witam , mam pytanko. cos mam chyba niezle spie...one bo pali mi strasznie duzo. nieznam sie na silnikach dlatego prosze o pomoc. Tankowalem 45 litrow i starczylo mi na 270 km.Silnik brzmi jak najbardziej poprawnie. prosze o maila z pomoca bukka@op.pl
9,6
Toyota Celica VI
Coupe 2.0 i 16V 175KM 129kW
Na początku Celina paliła mi 12 l/100 km w mieście w dużych korkach. Potem przyzwyczaiłem się do jej charakterystyki silnika i aktualnie pali mi 9 l/100 km w mieście w zimę, jeżdżac wciąż dynamicznie. Jak na te osiągi (8 sek. do 100 km/h) oceniam zużycie paliwa na bardzo poprawne.
Toyota Celica VI Coupe