Szukaj

Informacje o Toyota Celica VI Coupe 2.0 16V 170KM 125kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta sportowe
Szósta generacja modelu debiutowała na rynku w roku 1994. Samochód powstał na platformie podłogowej oznaczonej symbolem T200, którą wykorzystano też m. in. w modelach Carina i Avensis. W porównaniu do swojej poprzedniczki, sylwetka Celiki VI została jeszcze mocniej zaokrąglona, a jej charakterystycznym elementem były zupełnie nowe „owadzie” reflektory. W Japonii model w nieco zmienionej wersji oferowano pod nazwą Curren. W 1999 roku Celica VI została wycofana z produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Toyota Celica VI Coupe 2.0 16V 170KM 125kW 1996-1999
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Toyota Celica VI
Coupe 2.0 16V 170KM 125kW
Nie ma sie co czarowac, tym samochodem da sie spalic 8l ale przy emeryckiej jezdzie zmieniajac biegi przy 2500-3000obrotow, wtedy ten samochod jedzie jak jakis peugeot 206 z silnikiem 1.1 Srednio liczyc trzeba 10l przy umiarkowanej jezdzie, a szalejac i wyprzedzajac non stop co sie da dobijamy do 12l. Silnik ozywa dopiero w gornych zakresach obrotow, trzeba go dlugo krecic, w trasie przy wyprzedzaniu konieczna redukcja do 4 i duzo ogolnie mieszania biegami zeby jako tako te auto zwawo jechalo...brakuje jednak turbo. Nie ma co ukrywac auto jest stare i szybciej wyglada niz jedzie, a jezdzilem nim 3lata wiec wiem co pisze. Teraz czas na Nissana 350z ;)
10,4
Toyota Celica VI
Coupe 2.0 16V 170KM 125kW
Spalanie jak na auto o mocy 170 km całkiem niezłe. Potrafi wziąć oczywiście i 16l, ale jeżdżąc normalnie,to znaczy jak trzeba to się ciśnie na gaz ale bez niepotrzebnego kręcenia silnika np. w mieście, to we Wrocławiu udało się zejść do 12,5-13. Na trasie przy dość szybkiej jeździe ( dużo wyprzedzań do 6 - 6,5 tys obrotów, prędkości 140-160 km/h) pali ok 10. Jak się nie spieszę to spokojnie zadowoli się 8,5l. Ogólnie uważam 3SGE za bardzo udany silnik. Im dłużej go użytkuje tym jest bardziej ekonomiczny. Większość zależy tutaj od ciężkości nogi kierowcy. Polecam autko jak ktoś robi trasy, natomiast do miasta... bez sensu... szkoda kasy na paliwo i zawieszenia na dziurach. Lepiej kupić coś małego bo i tak nie wykorzystasz mocy
9,5
Toyota Celica VI
Coupe 2.0 16V 170KM 125kW
Dużo części z rynku wtórnego. Nigdy nie miałem problemu, że czegoś nie było. Niektóre banały z ASO potrafią kosztować, a zamienników brak, np. poduszki silnika. Guma źle znosi wiek auta... ponad 400zł sztuka... ale poza tym dużo dobrych zamienników. Paliwa nie bierze dużo, jak na osiągi...
Toyota Celica VI Coupe