Szukaj

Informacje o Toyota Celica

Lata produkcji: 1973 – 2006
Segment: Auta sportowe
Model należący do klasy aut sportowych (segment G) produkowany w latach 1970-2006. Celica zastąpiła kultową Toyotą 2000GT i przez 36 lat była jednym z najpopularniejszych aut w swoim segmencie. Do zakończenia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie 7 milionów egzemplarzy. Powstało siedem generacji modelu. W wyczynowych wersjach Celiki tytuły rajdowych mistrzów świata zdobywali Juha Kankkunen, Carlos Sainz i Didier Auriol. Nieoficjalnym następcą modelu został Scion tC, model marki należącej do koncernu Toyota.
czytaj więcej

Toyota Celica – wybierz generacjÄ™

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Celica

Liczba ocen: 314
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Dannow94
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Autko rzucające się w oczy na ulicy i o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Wyważenie autka sprawia, że nie ma ono zbytnich tendencji do podsterowności, typowej dla aut przednionapędowych. Z pewnością na korzyść wpływa tutaj wielowachaczowe zawieszenie z tyłu i przodu oraz doskonale w mojej ocenie wyważona trwardość zawieszenia do komfortu. Jest twardo ale zawieszenie tłumi nierówności. Sam zwis auta jest zaskakująco wysoki,nie ma przy tym problemu z parkowaniem nawet na wydawać by się mogło wyższych krawężnikach (choć autko z daleka wygląda na niskie). Koszty utrzymania raczej na przeciętnym poziomie. W moim przypadku były jednak nieco większe przez kilka napraw z zaskoczenia. W ciągu 2,5 roku użytkowania musiałem wymienić chłodniczkę klimy (cena w ASO 1300zł za samą część), na szczęście udało się dorwać uniwersalną dzięki pomocy kolegi z grupy Celica Polska, zakończyło się na 1100zł z robocizną, tak pewnie wyszłoby około 2000zł. Wymiana klocków i tarcz to było kolejne zaskoczenie z początkowych 1400zł zrobiło się szybko 2600zł. Po rozkręceniu okazało się, że piasty są bardzo mocno skorodowiałe a szczęk z tyłu w zasadzie nie ma. Autko miewało też jakieś dziwne zachowania z nieodpalaniem, ale po tygodniu ustało i odpala już bez problemu. Check engine zapala mi się sporadycznie, ale się zapala. Autko sprawdzilem w 2 czy 3 warsztatach, od strony technicznej jest ok, diagnoza była taka, że spala trochę oleju i sonda lambda dostaje kręćka od oleju przedostająćego się do spalania. Jeśli już o spalaniu oleju mowa, wróćmy do plusów, nie wiem czy trafił mi się tak dobry egzemplarz pod tym kątem czy może silnik był gdzieś po drodze wymieniany, ale mistycznego lania oleju w ilościach hurtowych nie uświadczyłem. Owszem ubywa go, ale w między wymianami oleju, które wykonuję co 10,000km dolewam między 0,8 a 1l oleju, co uważam, że jak na 25-letnie autko, zbliżające się do 300K przebiegu za całkowicie normalnie. Wycieków ani żadnych takich przygód brak. Autkiem jechałem już do Czech, nad morze dwukrotnie oraz ostatnio na narty do Zieleńca. W zasadzie zero problemów. Na plus również ogromny bagażnik, naprawdę ogromny, w zasadzie stanowi jakieś 40% auta. Ze spokojem można się spakować w 2os i jeszcze miejsca będzie na kolejne dwie. Siedzenia się składają i nawet choinka ponad 2m nie stanowi żadnego problemu w przewodzie (pozdro właścicieli sedanów) ;) Miejsca nad głową jest też bardzo dużo, mam 196cm wzrostu i nadal zapasu na jakieś 2 paluchy. Widzę przy tym całe zegary, nie musząc się schylać by sprawdzić prędkość ;) Spalanie ok 10-10,5l zimą w mieście przy mało eko jeździe (zmiania biegów przy 3-4K RPM) uważam za bardzo w porządku, latem ok 9l przy podobnej eksploatacji, jazda S-ką & autostradą powyżej 120km/h na odcinku 600km wyszło mi niemal równo 8l/100. Na minus przy takiej jeździe niestety wiciszenie, brak uszczelek w drzwiach daje o sobie znać, jak do tego dołożycie jakiś akcesoryjny tłumiczek to no potrafi troszkę głowa rozboleć przy dłuższej jeździe, wszystko jednak zależy od set-upu by to jakoś sensownie zrobić. Ogólnie rzecz biorąc polecam jako autko dla 1-2 osób do jazdy na codzień, calkiem niezawodne, rzuczające się w oczy no i sprawiające dużą frajdę z jazdy bez potrzeby łamania przepisów. Celica VII pod tym względem jest bardzo podobna do Hondy Civic sprzed lat, lekka buda, wysokoobrotowy silnik dają odczucia z jazdy bez niewiadomo jakiego rozpędzenia maszyny :)
4,1
~Dannow94
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Autko rzucające się w oczy na ulicy i o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Wyważenie autka sprawia, że nie ma ono zbytnich tendencji do podsterowności, typowej dla aut przednionapędowych. Z pewnością na korzyść wpływa tutaj wielowachaczowe zawieszenie z tyłu i przodu oraz doskonale w mojej ocenie wyważona trwardość zawieszenia do komfortu. Jest twardo ale zawieszenie tłumi nierówności. Sam zwis auta jest zaskakująco wysoki,nie ma przy tym problemu z parkowaniem nawet na wydawać by się mogło wyższych krawężnikach (choć autko z daleka wygląda na niskie). Koszty utrzymania raczej na przeciętnym poziomie. W moim przypadku były jednak nieco większe przez kilka napraw z zaskoczenia. W ciągu 2,5 roku użytkowania musiałem wymienić chłodniczkę klimy (cena w ASO 1300zł za samą część), na szczęście udało się dorwać uniwersalną dzięki pomocy kolegi z grupy Celica Polska, zakończyło się na 1100zł z robocizną, tak pewnie wyszłoby około 2000zł. Wymiana klocków i tarcz to było kolejne zaskoczenie z początkowych 1400zł zrobiło się szybko 2600zł. Po rozkręceniu okazało się, że piasty są bardzo mocno skorodowiałe a szczęk z tyłu w zasadzie nie ma. Autko miewało też jakieś dziwne zachowania z nieodpalaniem, ale po tygodniu ustało i odpala już bez problemu. Check engine zapala mi się sporadycznie, ale się zapala. Autko sprawdzilem w 2 czy 3 warsztatach, od strony technicznej jest ok, diagnoza była taka, że spala trochę oleju i sonda lambda dostaje kręćka od oleju przedostająćego się do spalania. Jeśli już o spalaniu oleju mowa, wróćmy do plusów, nie wiem czy trafił mi się tak dobry egzemplarz pod tym kątem czy może silnik był gdzieś po drodze wymieniany, ale mistycznego lania oleju w ilościach hurtowych nie uświadczyłem. Owszem ubywa go, ale w między wymianami oleju, które wykonuję co 10,000km dolewam między 0,8 a 1l oleju, co uważam, że jak na 25-letnie autko, zbliżające się do 300K przebiegu za całkowicie normalnie. Wycieków ani żadnych takich przygód brak. Autkiem jechałem już do Czech, nad morze dwukrotnie oraz ostatnio na narty do Zieleńca. W zasadzie zero problemów. Na plus również ogromny bagażnik, naprawdę ogromny, w zasadzie stanowi jakieś 40% auta. Ze spokojem można się spakować w 2os i jeszcze miejsca będzie na kolejne dwie. Siedzenia się składają i nawet choinka ponad 2m nie stanowi żadnego problemu w przewodzie (pozdro właścicieli sedanów) ;) Miejsca nad głową jest też bardzo dużo, mam 196cm wzrostu i nadal zapasu na jakieś 2 paluchy. Widzę przy tym całe zegary, nie musząc się schylać by sprawdzić prędkość ;) Spalanie ok 10-10,5l zimą w mieście przy mało eko jeździe (zmiania biegów przy 3-4K RPM) uważam za bardzo w porządku, latem ok 9l przy podobnej eksploatacji, jazda S-ką & autostradą powyżej 120km/h na odcinku 600km wyszło mi niemal równo 8l/100. Na minus przy takiej jeździe niestety wiciszenie, brak uszczelek w drzwiach daje o sobie znać, jak do tego dołożycie jakiś akcesoryjny tłumiczek to no potrafi troszkę głowa rozboleć przy dłuższej jeździe, wszystko jednak zależy od set-upu by to jakoś sensownie zrobić. Ogólnie rzecz biorąc polecam jako autko dla 1-2 osób do jazdy na codzień, calkiem niezawodne, rzuczające się w oczy no i sprawiające dużą frajdę z jazdy bez potrzeby łamania przepisów. Celica VII pod tym względem jest bardzo podobna do Hondy Civic sprzed lat, lekka buda, wysokoobrotowy silnik dają odczucia z jazdy bez niewiadomo jakiego rozpędzenia maszyny :)
4,3
~Alex
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Samochod, wygodny ale obcisly ze tak powiem, calkiem obejmuje kierowce siedzacego jak wannie. Typowo bolidowa pozycja, z przodu, z tylu miejsce na nieduza torbe plecak, lub tesciowa. Ktos dla zartu dal tam pasy... Bardzo niski srodek ciezkosci nadaja mu mimo kontrowersyjnych opinii jednak sportowy charakter. Zawieszenie twarde jak kamien, czuc nawet gdy najezdzasz na rozmokniety herbatnik, ale trakcja w ciasnych lukach rekompensuje to w pelni, slucha sie lepiej od Alfy. Auto ma niestety przedni naped, wiec trzeba optymalnie w zakrecie i nie poszalejemy bokiem, mimo ze - o dziwo - na sniegu ma tendencje do nadsterownosci jak stare BMW :). Silnik, hmm 1.8 benzyna 4cyl 16V niby nic, wyzej i krocej przelozony naped zyskuje w miare normalny moment dopiero od 3,5tys obr/min, ale i tak do 6tys zachowuje jak przecietny silnik 1.8, tyle ze z raczej sportowa "elastyka" i polozeniem momentu. Za to powyzej 6300 dostaje istnego szalu, nagle szarpniecie do przodu az do 7100, kiedy otwieraja sie zawory tzw "lift" i auto zostaje wystrzelone do przodu jak z katapulty. Obroty skacza tak szybko ze ani sie nie obejrzymy jak nadal mamy 3 bieg i 140km/h przy 8200obr/m. Nic jej nie bedzie - ona to lubi. Odczucie jest silniejsze niz przy innych 1.8 czy 2.0 z turbo, acz bardzo spoznione. VVTLI Toyoty zachowuje sie podobnie v-tec Hondy tyle ze Toyota pszyspiesza bardziej brutalnie. Tym samochodem da sie naprawde wielu teoretycznie mocniejszych samochodom uciec i to sporo, tylko trzeba zaakceptowac zmiane biegow w zakresie 6300 - 8200 obr/m i wir w baku jaki sie wowczas tworzy. Dawno temu mialem to auto ze 192 konnym silnikiem ponad 2 lata. Nigdy nie zawiodla, krecona do odciecia, przeciazana na zakretach, nie wymagala niczego poza typowymi czesciami eksploatacyjnymi i lepszym olejem. Dzielnie sie trzyma - jest 2020 rok i z tego co wiem dopiero co zdala przeglad. Podsumowujac Toyota zrobila ladne, niezawodne i piekielnie szybkie sportowe coupe i tu powiina byc kropka. Niestety samochod sprawia wrazenie troche jakby projektant sie nie mogl zdecydowac.... I tak wyglad karoserii wyposazenie sugeruje luksus... gdyby nie plastik jakosci tych uzytych Cinquecento, a gdy usiadziemy w bardzo wygodnych skorzanych kubelkach zobaczymy "skorzana" kierownice z Yarisa i wloty powietrza niczym w Dacii Logan. Mimo materialow generalny ksztalt jest bardzo ladny designersko i wszysko na wyciagniecie dloni. Najwieksza jednak sprzecznoscia jest twarde torowe zawieszenie, typowo do scigania wysoko polozone maksimum mocy i jej nagly przyrost, zestawione z ... przednim napedem. Generalnie Celica jest legenda i ikona pierwszej dekady XXIw i mimo paru wad to bardzo udane auto, ktore kierowcy rozumiejacemu jej specyfike da ogromna frajde z jazdy. Nie jest to material na pierwsze auto, celica nie wybacza i wymaga juz nieco doswiadczenia. W koncu troche ponad 6 sek do setki (pomiar wlasny) to juz nie taka taczka.

Raporty spalania Toyota Celica

Liczba raportów: 365
Åšrednie spalanie dla Toyota Celica
8,0 – 16,6
l/100 km
8,8 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Toyota Celica V
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Witam,od 3 lat posiadam Toyotę Celicę V generacji z silnikiem 1.6 ST-i,z której jestem bardzo zadowolony. Ostatnimi czasy bardzo mnie zaskakuje,jeżdżąc zgodnie z przepisami(teren zabudowany 50 max 70 :) ) po za terenem zabudowanym do 110,Celina spala mi poniżej 8 litrów LPG na 100km przy dzisiejszej cenie gazu (ok 2 zł) jest to śmiech na sali.W zeszłym roku zmieniłem butle na większą 43 litrową. Na pełnym zbiorniku robię spokojnie ponad 500 km. Przedstawiam zapisy spalania które ja prowadzę : Na 41.5 l LPG - 587 km = 7,06 na 100 km tyle spaliła mi najmniej przy cenie gazu 1,70 43,6 l LPG - 525 km = 8,3 na 100 km spalanie przy holowaniu Forda Mondeo mk3 w kombii, cena gazu 1,75 41,87 l LPG - 541 km = 7,73 na 100 km cena gazu 1,85 39,91-536 km = 7,44 na 100 km cena gazu 1,94 40,46-542km=7,46 na 100 km cena gazu 1,94 43,06-570=7,55 na 100 km cena gazu 1,96 w trasie Częstochowa - Pułtusk - Częstochowa Jestem bardzo zadowolny z Celicy,samochód niezawodny,w ogóle się nie psujący,ekonomiczny i oczywiście świetnie wyglądający. Szczerze polecam !
8,2
Toyota Celica V
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Było to moje pierwsze auto miałem je od początku 2013r było stare, sypało się, całe malowane i szpachlowane ale i tak bardzo je lubiłem. Jeździłem nim rok robiąc sporo km, o dziwo jak na tak stare auto (21 lat) bezawaryjnie! Spalanie można było zejść do 7.5l, mi utrzymywało się 8l na 100km na dojazdy do pracy 80% cykl poza miejski i 20% miasto. Jeździłem normalnie, bez szaleństw. Samochód o pięknej sylwetce i rasowym wyglądzie, polecam zadbane egzemplarze jako fajne youngtimery którymi można jeździć na co dzień. Sam bym chętnie powrócił do tego samochodu tyle że w mocniejszej wersji z dwu litrowym motorem.
8,2
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Super auto. Dane z jazdy po Warszawie i minimalne spalanie z trasy (wolna jazda). Co bym nie robił około 9. Raz poniżej raz powyżej zależy jakie korki, ale najwięcej 9,5. Zapewne może wypić więcej, ale u mnie nie pali wiele. A silnik mam po wymianie na poliftowy. Nie bierze oleju.
Toyota Celica