Szukaj

Informacje o Toyota Carina

Lata produkcji: 1973 – 1998
Segment: Klasa średnia

Toyota Carina – wybierz generacjÄ™

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Carina

Liczba ocen: 591
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~Piotr
Toyota Carina V
Sedan 1.6 i 16V 99KM 73kW
Miałem dać b źle, ale może ja po prostu trafiłem na taki egzemplarz. Kupiłem samochód dwa lata temu za 4000 zł, pewnie tanio. Przez półtora roku wsadziłem w niego 4600. Nie pamiętam miesiąca abym nie był u mechanika. Po Toyocie zacząłem miło wspominać Lagune I. Samochód o niebo wygodniejszy, lepiej wyciszony, więcej palący, ale przez niecałe dwa lata miałem tylko dwa razy problemy z imobiliserem i niestety postępującą rdzą. Fotele w Toyocie twarde,nawet astra miała je wygodniejsze. . Toyota mało waży i przez to mało pali, osiągnięto to oszczędzając na wyciszeniu pojazdu. Carina V generacji to nie Japończyk a wyprodukowany w Anglii samochód marki Toyota. Doświadczenie z tym pojazdem zraziło mnie do marki, którą bardzo ceniłem. Jeżeli kiedykolwiek skuszę się na tą markę to wybiorę pojazd wyprodukowany w Japonii. Jak się cieszę, że pozbyłem się tej skarbonki bez dna. Niewygodny, psujący, źle wyciszony, mający problemy z ogrzewaniem
4,5
~lysy1233
Toyota Carina V
Sedan 1.6 i 16V XLi 114KM 84kW
Jeśli ktoś szuka dobrego auta za małe pieniądze, to jak najbardziej jest to fura dla niego. Spalanie niskie, awaryjność znikoma, a jeśli autko jest dobrze utrzymane, to przykuwa uwagę innych kierowców w pozytywny sposób. Jednie co trzeba dobrze obejrzeć przy zakupie to stan nadwozia, bo drzwi lubią rdzewieć. Części są ogólnodostępne w śmiesznych cenach. Są rzeczy drogie jak np tylne lampy do sedana z 97 roku. Niestety musiałem kiedyś kupić i to był dramat. Do wersji przedliftowej nie ma problemu, ale ta oststnia niestety nie ma zamienników...
4,3
~michal
Toyota Carina V
Hatchback 1.6 i 16V XLi 114KM 84kW
Witam..Carine kupiłem przez przypadek. Po prostu potrzebowałem szybko auta na wyjazd do UK po tym jak sprzedałem passata. Mimo iż do zapewnień poprzedniego właściciela o bezawaryjności i ekonomi podchodziłem bardzo sceptycznie to nabyłem to auto po namowach mojego ojca.(Dodam tylko,że sprzedający nawet go nie umył - stała cała w błocie pośniegowym i niezbyt mnie zachęcała swoją uroda w tym stanie). Po 4 latach użytkowania mogę coś o tym modelu powiedzieć. Ogromny bagażnik, bardzo dobre materiały wewnątrz, dużo miejsca w środku, świetnie się prowadzi, wygodne fotele, spalanie nie przekracza 7,5l (spokojnie jestem w stanie zrobić 300km na 20l benzyny). Byłem nim 5 razy w UK, moja żona przez 2lata jeździła nim tu do pracy. Zrobiliśmy w sumie ponad 70000km i co? Zaraz po zakupie okładziny hamulcowe z tyłu(ok150zł), pompę wody(ok 180zł)i przewody wysokiego napięcia(wyciągnięte z 15latniej corolli na szrocie w uk bo zamiennik który kupiłem w sklepie wytrzymał 8 miesięcy. Po tych 70000 wymieniłem 2gumy łącznika stabilizatora z tyłu za 30zł łącznie i chłodnice wody którą udało mi się kupić oryginalną za 100zl w idealnym stanie:)-Oto wszystkie wydatki poniesione na ten samochód prócz oczywiście filtrów, olejów . Auto jest tak proste, że wszystko byłem sobie wymienić sam w ramach relaksu. Jestem jego 3 właścicielem w Polsce.Po tych 4 VW które miałem(roczniki od 1991-2005), mogę powiedzieć, że carina pod względem ekonomi, bezawaryjności, stosunku ceny do jakości bije je na głowę. Często słyszę pytanie,,chłopie ty masz olej w tym silniku?(silnik, skrzynia - bez najmniejszego wycieku(rdzewieje wręcz z suchości;)) Stoję teraz przed dylematem zakupu drugiego samochodu i powiem, że nie ma na czym oka zawiesić(coś co by dorównywało carinie będzie sztuką)gdyby można było kupić ten samochód nowy z nieco lepszym wyposażeniem niż u mnie to bym je kupił jeszcze raz bez zastanowienia (niezniszczalne auto z duszą). Jedyny minus który mi czasem przeszkadza to dość słabe wyciszenie wnętrza kabiny(powyżej 130km/h).

Raporty spalania Toyota Carina

Liczba raportów: 417
Åšrednie spalanie dla Toyota Carina
4,9 – 11,0
l/100 km
5,9 – 6,9
l/100 km
6,8 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Toyota Carina V
Kombi 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Auto jak na swój wiek, gabaryty, pojemność i moc pali mało i jest dynamiczne. Średnie spalanie przy dynamicznej jeździe w trybie mieszanym oscylowało w okolicach 10 litrów gazu. Na trasie jadąc oszczędnie do 120 kmh można było spalić nawet 7.5 l lpg. Przy mocnym deptaniu 13-14 litrów, lecz auto z racji słabych hamulców, małych i wąskich seryjnych opon i dość miękkiemu zawieszeniu nie zachęcało do szybkiej jazdy. Na dłuższej trasie powyżej 120 kmh z powodu słabego wyciszenia, hałas w kabinie stawał się dosyć uciążliwy.
7,3
Toyota Carina V
Sedan 1.6 i 16V XLi 114KM 84kW
Spalanie niesamowite! Przez całą trasę przejechalem 228km i spaliła 12,15l pod korek. A na autostradzie jej nie oszczędzalem. Przy wjechaniu na nią pedal w podlodze do 160, a tak to 120/130 km/h. Obroty w zakresie 3200-4000 + wyprzedzanie z kilka razy. Jechlem w 3 osoby na lekko zaladowanym kufrze ;-). Trzeba po prostu nie zamulac ciągle na 5 biegu tylko jak jest duża góra to zredukujcie do 4, 3 lub nawet do drugiego biegu.. Przy 50 km/h pod ostrą górę lepiej na 2 podjechać, ale NIE przyspieszać. Ten samochód tak już ma że max moment obrotowy ma przy 5200 obr. I nie ciśnijcie tyle gazu, a efekt zobaczycie NA PRAWDĘ. Ten samochód przez to nie spali wiecej, a nawet mniej. Zimą natomiast na odcinku 3km nie ma szans zejścia ponizej 10... 10,5 około spala, latem średnio jakieś 8,2-8,7. Auto nie do zakatowania, nie do zepsucia i PALI MNIEJ NIZ niektore diesle (trasa). Dla mnie kosmos.
11,5
Toyota Carina V
Sedan 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
Zaskoczenia wielkiego nie ma jeżeli chodzi o dwulitrowy silnik i adekwatne do tej pojemności spalanie. Po mieście zazwyczaj dwie osoby i w miarę oszczędna jazda - 12 litrów LPG na 100km to rozsądna wartość przy aucie tej wielkości. Co ciekawe jeżeli się jeździ trochę bardziej dynamicznie, ale nie wkręcając się bardzo w wysokie obroty spalanie nie przeraża - największe w cyklu miejskim to 13,5 litra ale drugi raz już nie udało się Carinie tyle spalić ;) Na trasie 3-4 osoby plus pełny bagażnik przy prędkościach 160/180 wyprzedzaniu i na tyle ile pozwalał balast dynamicznej jeździe 12l/100km, przy 140/150 spalanie spada już poniżej 11 litrów, podejrzewam że jeśliby jechać ze stałą prędkością ~140 spokojnie da się zejść do 10l/100km no ale silnik kusi dynamiką przy większych prędkościach :)

Usterki Toyota Carina

Liczba wpisów: 20
Ogniska rdzy i przepalające się żarówki oswietlenia tablicy rejestracyjnej.
  • Toyota Carina V
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Dla mnie samochod w zasadzie bez awaryjny, mozna uznac ze wszystkie usterki to blahostki. 1. po 10 latach zaczela pojawiac sie rdza na drzwiach. 2. po 10 latach wymieniłem pompe "wodna" 3. po 12 latach chlodnice, chodz mozna było ja uszczelnic. 4. czesto przepalają się żarowki oswietlenia tablicy rejestracyjnej. 5. wybijaja sie gumy w wahaczach, ale przy naszych droga to standard. 6. 3 razy wymienilem klocki, 1 raz tarcze, 1 raz szczeki, 1 raz pasek wkrotce dobije do 200 tys. km wiecej nie pamietam i odpukac niech tak zostanie.
3 komentarze
Wibracje przy prędkości powyżej 140 km/h
  • Toyota Carina IV Sedan 1.6 105KM 77kW 1987-1992
  • ukÅ‚ad hamulcowy
Przy prędkościach wyższych niż 130-140 km/h pojawiają się wibracje odczuwalne na kierownicy, wraz z wzrostem prędkości rośnie ich amplituda, przy 170-180 są odczuwalne na całym pojeździe. Zwichrowane tarcze hamulcowe, przednie oraz zła geometria przednich kół. Wymiana tarcz na nowe (można by również przetoczyć stare jeżeli nie byłyby zbyt cienkie), oraz ustawienie geometrii pojazdu.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
paliwo w oleju
  • Toyota Carina V Sedan 1.6 i 16V XLi 114KM 84kW 1992-1997
  • silnik
wzrost stanu oleju w silniku,nie wiem w jaki sposób paliwo przedostaje się do układu smarowania czy jest to poważna usterka czy naprawa jest kosztowna uszkodzona uszczelka pod głowicą lub wypalony zawór ssący
Oczekuje na rozwiÄ…zanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Toyota Carina V
Sedan 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Moim największym zaskoczeniem jest to ze auto na gazie sprawuje się znacznie lepiej niż na benzynie! Instalacja ESGI 2 sprawdza się znakomicie, spala tyle samo gazu co pb95 ale mimo tego znacznie lepiej się zbiera, obroty nie falują, dużo łatwiej jest mi wyprzedzić nie jednego rzęcha na drodze. Carinka prowadzi się znakomicie. Stara porządna Toyota a nie to, co teraz...
5,0
Toyota Carina V
Hatchback 1.8 i 16V 107KM 79kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 150
przebieg: 17 tys. km
użytkowana przez: 24 tys. km
Carina idealnie nadaje sie pod LPG silnik 1,8 spalanie w trasie nie przekracza 7,5 l gazu z klimatyzacja a carina ktora mialem z silnikiem 1,6 spalala w trasie 7,0 l gazu co do jazdy po miescie to dochodzila do 10 l gazu z silnikiem 1,8 jak i 1,6 i nichce innego auta.
5,0
Toyota Carina V
Sedan 2.0 i 16V GLi 133KM 98kW
instalacja: BRC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Moim największym zaskoczeniem jest to ze auto na gazie sprawuje się znacznie lepiej niż na benzynie! Instalacja BRC S24 sprawdza się znakomicie, spala tyle samo gazu co pb95 ale mimo tego znacznie lepiej się zbiera, obroty nie falują, dyzo łatwiej jest mi wyprzedzić nie jednego rzęcha na drodze. Carinka prowadzi się znakomicie:) stara porządna Toyota a nie to co teraz...
Toyota Carina