Szukaj

Informacje o Toyota Camry IX Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2024

Lata produkcji: 2018 – 2024
Segment: Wyższa klasa średnia

Do napędu samochodu posłuży jednostka hybrdowa o pojemności 2,5l znana z innych modeli japońskiego producenta. Silnik o mocy łącznej 218KM pozwoli na osiągnięcie pierwszej setki w niewiele ponad 8 sekund, ze względu na konstrukcję układu hybrydowego prędkość maksymalna ograniczona jest do 180km/h.

Produkowany od 2018 do 2024 roku
Pojemność skokowa 2487 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 3600-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 103,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Karoseria - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Robert
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Słabo.....zalety auta to ekonomicznosć ,ładne nadwozie,duzy w srodku-1.9m osobnik swobodnie usiadzie z tyłu,megawielki podłokietnik....wiekszy niż w Mazdzie cx9.......eee.....Tetaz wady.Wrazenie taniosci wszechobecne..Ekoskora w śeosku jak w latach 80-tych....Projekt deski zaden....doklejony tablet dumnie sterczący na środku...krotkie siedziska,za krotkie....klapki oslaniajace gniazdo zapalniczki port usb wygladaja jakby dolozone na wlasna rękę,....jadac z tyłu ,przy prędkosci ok 80km/h trudnksci z rozmą z kierowcą....szum od kół potworny....Kurcze ladne auto ale tak tandetne że płakać się chce,niejedno auto miejskie ma lepsze materuały wewnątrz,czy jest lepeij pomyślane....Auto na szczęscie służbowe.
3,1
~Mr . Nie
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Wyciszenia absolutny brak, przy niskiej prędkości słychać opony, powyżej 100 szum , przy 120 huk 140 to katorga . Fotel kierowcy słaby, krótki brak trzymania w bocznego . Zawieszenie jest. nijakie auto buja się w zakrętach jak suv auto lata dosłownie, dodatkowo układ kierowniczy mało informacji zwrotnej z kierownicy. Materiały wnętrza jak na ta klasę auta żenująco kiepskie , fatalna jakość wyświetlaczy . Obsługa nieintuicyjna i na dodatek zacofana nic nie działa Dacia wyprzedziła Toyotę w tym względzie o 10 lat Zaskoczenie dotyczy tylnej kanapy- bardzo, bardzo wygodna- stąd popularność jako taxi . Silnik wyje przy przyspieszniu- nie mówię o deptaniu z gazem w podłodze. Jest tak głośny, że na autostradzie powoli dobijałem do 140 bo buczenie jest przerażające. Zainteresowanym polecam przejechać się kilkukrotnie by błędu nie popełnić jak ja .
3,9
~jacek
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Hohoho.....komuś się ulało w poprzedniej opinii...no ale niestety cos w tym jest.Niezrozumiała polityka firmy Toyota.Miałem Lexusa GS 2010,zamarzyło mi sie nowe auto z salonu i zerknałem na śliczną Camry.....ale Camry to niestety auto z innej epoki.Do poprzedniej opinii,ze multimedia to śmiech,po prostu kpina z ludzi,tanie materiały, czy słabe reflektory dodałbym jeszcze to co Pan pominął.Zawias bagaznika wchodzący głeboko do środka,brak czujników martwego pola...Reszta uwag to prawda,bo akustyka tego auta,drżące od głosu blachy i szyby,huk przy jeździe to coś niespotykanego nawet w niższych klasach.Mój stary lexus był nieporównywalnie lepszy.Co do jazdy to spokojna,bezemocyjna,oszczędna!,Napęd działa sprawnie.Skrzynia cóż - trzeba lubić ten rodzaj CVT ,nie daje czucia,tzn dżwięki sobie,a a silnik i przyspieszenia sobie,ale jak komuś wszystko jedno to styknie.Auto nie do jazdy ,kierowania,a do przemieszczania się.Zanim kupisz- weż od dealera na 2 dni i sam zobacz,emocje na bok po prostu sprawdź...Dla mnie rozczarowaanie zwłaszcza w zderzeniu z Lexem...Tak jakby ktśs inny projektował to auto Toyocie.Czemu tak? Nie wiadomo,wymyka się logice.
Średnie spalanie dla Toyota Camry IX Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2024
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Podane powyżej dane są orientacyjne i niereprezentatywne. Podaję dane na podstawie konkretnych tras: Rok produkcji - 12.2021 model po FL. Przebieg 38.000 km. Samochód używany prawie wyłącznie w dużym mieście - Warszawa, eksploatowany w specyficzny sposób. Podczas największego natężenia ruchu w dzień, trochę w nocy. Sposób jazdy - zrównoważony. Średnie zużycie w trakcie całej eksploatacji - 5,84 l./100 km/. W mieście - lato 5,4 l./100 km. zima ok. 5,9 - 6,0 l./100 km. Najmniejsze zużycie 4,52 l./100 km. Największe 7,72 l./100 km /autostrada - jazda z prędkością licznikową 152 km/.h, wg GPS 140-145 km/h. /momentami 200 km/h. - Niemcy/. Bez większych problemów można osiągnąć zużycie 5,4 - 5,9 l./100 km. w dużym mieście /korki/ jeżdżąc normalnie. W moim przekonaniu to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę masę, wielkość i moc samochodu.
5,3
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Przy oszczędnej jeździe można zejść poniżej 4,5 l / 100 km. Przy mojej normalnej jeździe po mieście samochód pali ok 6,1 - 6,3 litra / 100 km. Dla porównania mogę powiedzieć, że przy podobnym sposobie jazdy poprzedni samochód z silnikiem 1,6 benzyna 156 KM palił 10-10,5 l. Spalanie Camry na trasie przy 150 km / h - ok. 7 - 7,3 litra. Jazda po drodze krajowej 90-110 km / h - 4,3 l / 100. Tak wynika z moich obserwacji po 2 miesiącach użytkowania samochodu i ok 4000 przebiegu. Wszystko na zimowych oponach. Jeśli chodzi o mnie oczekiwania - poziom spalania rewelacyjny.
5,8
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Wyciszenie określam na 6/10. Brakuje okładzin w nadkolach i słychać opony. Spalanie 9/10. W małym mieście raczej się nie sprawdzi, gdyż zimny silnik spala tyle co benzyna. W cieplejsze miesiące szybciej się nagrzewa i można zejsc w mieście do 4.5l na 100 km. W trasie pokazuje się z najlepszej strony - szybkie wyprzedzanie i zużycie paliwa na poziomie 5.0-5.8 to standard. Autostrada - średnio 6.0-7.0 w zależności od wiatru i terenu. Prędkości około 140 km/h. Bywają momenty, ze w korku na odcinku 2km spali średnio 1l/100km. Nie znam bardziej oszczędnego auta z taką mocą i za te pieniądze. Na plus systemy w wersji executive. Skrzynia działa bardzo dobrze. Jeżeli piłujesz to wycie będzie przeszkadzać. W normalnej jeździe jednak jest niezauważalne. Media słabe, ale mi wystarczą. Najważniejsze, ze auto ma oszczędność diesla przy prostocie wolnossącej benzyny. Kupiłbym drugi raz, gdybym miał wybierać. Ewentualnie lexusa Es.
Toyota Camry IX Sedan