Szukaj

Informacje o Toyota Camry III Sedan 3.0 188KM 138kW 1991-1996

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 2959 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 188 KM (138 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Marcin kfl
Toyota Camry III
Sedan 3.0 188KM 138kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i na nic innego bym go nie zamienił no chyba że na nowszy model Camry . Jeśli szukacie bezawaryjnego , komfortowego , w miare szybkiego i bezpiecznego samochodu to szczerze polecam TOYOTE CAMRY , to nie jest tylko moja opinia tak dobta o tym samochodzie , prosze przeczytać opinie innych , fachowców , mechaników i sami zobaczycie , że wiem oczym mówię . Ponadto ten model Toyoty w USA był najlepiej sprzedającym sie samochodem i dzisiaj jest uznawany już za bestceller.
4,2
~Janek. ilajedrzej@poczta.onet.pl
Toyota Camry III
Sedan 3.0 188KM 138kW
Za stosunkowo niewielki pieniądze/ rocznik 92, 93 / z gazem, auto wygodne, ekonomiczne w eksploatacj, niźle ciągnie w każdym zakresie obrotów. Nie ma co się przejmować moimi przygodami z przepływomierzem i obrotami / patrz wyżej /. Po części to była moja wina, bo początkowo przestawienie na zasilanie na lpg miałem ustawione przy obrotach rosnących i przy szybkim dodaniu gazu nastąpił strzał / przepływomierz poszedł się walić / Teraz zmiana zasilania na lpg jest przy obrotach opadających i jest ok. Jednak problemu ciasnych zaworów wydechowych nie da się uniknąć /co ok. 70 tys. km. / Coś za coś.
4,5
~mariuszxxx@interia.pl
Toyota Camry III
Sedan 3.0 188KM 138kW
Samochód mimo 10 letniego stażu na polskich drogach sprawuje sie doskonale, jest bardzo dobrze wyciszony, bardzo komfortowy. Silnik o pojemnosci 3 litrow po założeniu instalacji gazowej dobrej klasy chodzi tak samo jak na benzynie czyli po prostu doskonale około 190 KM pozwala na dynamiczną jazdę bez stresu. Z racji swej wielkości i mocy samochód zacheca do dynamicznej jazdy. Polecam - samochód niedozajeżdżenia. Jedyne co boli to koszty OC które przy tej pojemności są niesprawiedliwie wysokie :-) - ale coś za coś jak to mówia.
Średnie spalanie dla Toyota Camry III Sedan 3.0 188KM 138kW 1991-1996
12,0
l/100 km
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,4
Toyota Camry III
Sedan 3.0 188KM 138kW
Podstawą dobrego i bezproblemowego funkcjonowania tego silnika na LPG to instalacja sekwencyjna. Cena za STAG-a, 3500 zł i sprawuje się naprawdę bardzo dobrze. Średnie spalanie policzone na przestrzeni 3000 km wynosi ok. 15 l/100km. Minimalne spalanie na trasie przy prędkościach do 130km/h kształtuje się na poziomie 12.7 l/100km. Maksymalne spalanie oczywiście w mieście może być różne... od 15 l do 19-20. Zależy od miasta, stylu jazdy i ilości czasu spędzonego w korkach. Średnie spalanie na poziomie 15l można uzyskać przy "normalnej" jeździe - co dla mnie oznacza, że bez szaleństw i wycieczek pod czerwoną kreskę, ale też bez głaskania gazu. Ogólnie wynik całkiem niezły biorąc pod uwagę gabaryty i moc - prawie 200 KM. Samochód bardzo wygodny, duży i bezawaryjny - godny polecenia
11,0
Toyota Camry III
Sedan 3.0 188KM 138kW
Zwykła instalacja gazowa, manualna skrzynia biegów. W mieście najwięcej spalił 13 litrów. Gdy ciągnąłem przyczepkę która ważyła (z zawartością 2t) 17 l. Z klimą 11-11,5 l. Silnik nie do zajechania, 515 000 przebiegu - chodzi przyjemnie. Ostatnio coś stało się z którąś z uszczelek i ubyło 3 litry oleju!!! Powinien się zatrzeć bo wchodzi 4 a on jakby nic się nie stało, nawet mechanicy się dziwili :) Wyniki przy prędkościach 90-100-110 km/h. Szybciej się nie opłaca, 5-10 minut różnicy przy 150 km trasy. Na dłuższych odcinkach 120 km/h
14,8
Toyota Camry III
Sedan 3.0 188KM 138kW
sekwencja od 2005r. Na długim dystansie bez postojów można zejść do 10l LPG/100km (do tej info uwaga - tankuje przed wyjazdem na stacji, gdzie mam pewność, że gaz jest dobrej jakości). Jeżdżąc w takim mieście jak Warszawa spalanie w korkach wynosi ok 15l, w luźniejszych porach nawet 22l co jest chyba oczywiste przy wielu sygnalizacjach,188KM i ciekawych możliwości mojego auta innych uczestników ruchu. Samochód na ten rocznik naprawdę dobrze się spisuje. Do tej pory miałem problem tylko z pompą wody[wymieniona na nową+pasek i napinacz rozrządu - koszt naprawy 650pln] i pompą wspomagania [regeneracja 500pln], która, co ciekawe, napędza wentylator(!), a bez dobrego chłodzenia silnik może się trochę grzać w korkach. (właściciel od 3lat)

Usterki Toyota Camry III

Liczba wpisów: 3
Temperatura silnika /grzeje się/
  • Toyota Camry III Sedan
  • układ chłodzenia
Witam wszystkich i proszę o pomoc... Moja Toyota Camry rocznik 93 motor 3.0 z LPG przebieg ok. 320 tys km Problem z grzejącym się silnikiem...na wolnych obrotach może chodzić kilka godzin i jest temperatura w normie, w czasie jazdy po przejechaniu ok 10 km. temperatura szybko wzrasta i utrzymuje się przed czerwonym polem. Po zatrzymaniu /np. w korku/ wraca do połowy skali. Uszczelki pod głowicami wymienione, chłodnica nowa, termostat wymieniany trzy krotnie i dalej ten sam problem. W cieplejsze dni próbowałem jazdy bez termostatu i było O.K. oczywiście dłużej się nagrzewała ale to nie był problem. Teraz idzie zima i jazda bez termostatu odpada ponieważ może się rozprogramować komputer i nie będzie ogrzewania kabiny :-( Mechanik walczy z tym od miesiąca i żadnej poprawy...Czy powodem mogą być źle podłączone przewody chłodzące w instalacji LPG ? Zapowietrzenie układu raczej odpada, ponieważ był układ odpowietrzany. Korek jest nowy, zmieniony na 1,1 bar ale to też nie pomogło. Problem ten występował już wcześniej u poprzedniego właściciela ale ktoś mądry podłączył dodatkowy elektryczny wentylator, który miał za zadanie schłodzenie chłodnicy. Nadmieniam, iż wentylator jest na wiskozie i po włączeniu klimy działa na wyższych obrotach. Proszę o sugestie bo jazda bez termostatu nie wchodzi w grę. Dziękuję za info... Pozdrawiam, zby61
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Falowanie obrotów silnika
  • Toyota Camry III Sedan 3.0 188KM 138kW 1991-1996
  • silnik
Po uruchomieniu silnika muszę trzymać nogę na pedale gazu i utrzymywać ok 1000obr/min wtedy silnik w miarę równo pracuje. Zaczyna się nagrzewać i obroty silnika zaczynają skakać z 1000obr w dół. Nawet silnik gaśnie. Po zgaszeniu ciepłego silnika i próbie odpalenia silnik, zapala i gaśnie. Muszę trzymać pedał gazu żeby silnik pracował. Jest to problem gdy trzeba zatrzymać się na światłach i w codziennej eksploatacji.Proszę o choć drobną radę co dalej robić. Myślę że jest to wina silnika krokowego.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
wyciek plynu chlodniczego
  • Toyota Camry III Sedan 2.2 136KM 100kW 1991-1996
  • układ chłodzenia
na zgaszonym silniku leje sie plyn chlodniczy gdzies z tylu silnika
Oczekuje na rozwiązanie
Toyota Camry III Sedan