Szukaj

Informacje o Toyota C-HR II SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota C-HR to produkowany od roku 2017 kompaktowy crossover SUV (segment I). Pierwowzorami koncepcyjnymi auta były, przedstawione w roku 2014 oraz 2015, dwa prototypy noszące nazwę Toyota C-HR Concept. W gamie japońskiej marki Toyota C-HR stała się następcą modeli Urban Cruiser i Scion xD (samochód marki będącej własnością Toyoty), i zapełniła także lukę powstałą po przesunięciu modelu RAV 4 czwartej generacji do segmentu SUV-ów klasy średniej. Samochód powstał na nowej modułowej platformie podłogowej Toyota New Global Architecture, tak jak m.in. Toyta Prius II generacji. Skrót C-HR ozacza „Compact High Rider” lub „Coupe High Rider”.
czytaj więcej
Powagosław

Miejscami wygląda bardzo prototypowo. Ale to komplement, bo właśnie tak – odważnie, nieco futurystycznie powinien wyglądać dziś kompaktowy crossover. CH-R to jedna z bardziej efektownych Toyot w ostatnich dwóch dekadach.


 

 

~Powagosław
Luzacjusz

Panie i panowie, Toyota zaprojektowała jakiś samochód! Naprawdę zaprojektowała, a nie ułożyła z klocków. I to nie wszystko, bo oto samochód Toyoty prezentuje się naprawdę dobrze! Dziwny jest ten świat.

~Luzacjusz
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~klessmar
Toyota C-HR II
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Ma kilka zalet, ale więcej wad, jak za auto tego producenta. Ogólnie zawód. Wolę jeździć Yarisem (też nowym i nie Cross) niż CH-R. Auto wykonane niechlujnie w zakresie montażu i dopasowania blach. Różnica szerokości szpar pomiędzy elementami, szczególnie w okolicach maski i błotnika i lamp przednich. Drzwi od kierowcy odbijają - trzeba było mocno walnąć aby się zamknęły od środka. W serwisie poprawili, zamykały się idealnie ale nie trzymały linii i szpar z drzwiami tylnymi. Wręcz odstawały od karoserii. Po kolejnej poprawce - linia i szpary ok, ale nie zamykają się idealnie lekko, czasem trzeba zamykać na dwa razy. Klapa bagażnika - jak nie walniesz to nie zamkniesz. Jakość montażu porażka. Auto zaraz po wyjechaniu z salonu ściągało . Trzy poprawki w serwisie. Jeździ prosto , ale kierownica jest krzywo... Porażka montażowa numer dwa. Nadal w aucie nie czuje się pewnie -niby jedzie prosto, ale czuję że chwila nieuwagi i będę albo w rowie albo po przeciwnej stronie drogi... Umiejscowienie przycisków na kierownicy od tempomatu - zwiększ prędkość i zmniejsz prędkość - wymaga kciuka o długości 10cm... przyciski rzadziej używane są bliżej koła kierownicy niż te używane co dzień - porażka projektowa nr 3 ( w Yaris jest odwrotnie i jest to o wiele wygodniejsze).. Przycisk na kierownicy głośniej ciszej - kolejna porażka.... bez oderwana uwagi od drogi -go nie użyjesz. W sumie i po co.... jakość dźwięku (głośników) porównywalna z Fiatem 125p. Brak możliwości regulowania siedzenia pasażera - wyżej , niżej powoduje że już niewysoka osoba - 170cm - przy wsiadaniu do przodu - uderzy głową w dach. Słaba jakość materiału na fotelach w wersji Comfort - podobna do tej z dostawczej Dacii Dokker. Zalety... wygląd - naprawdę ładnie zaprojektowane auto, bardzo ładny i funkcjonalny wyświetlacz z zegarami dla kierowcy Zalety .... bardzo dobrze trzyma się drogi na zakrętach - można je pokonywać z dużą prędkością. Dość wygodna pozycja kierowcy i pasażera, mimo silnika 1.8 i 140KM bardzo przyzwoite przyspieszenie i dynamika. Duży plus za wszelkie systemy bezpieczeństwa i jakość ich działania (tempomat adaptacyjny lepszy jak w R. Captur). Bardzo fajna funkcja zdalnego włączania ogrzewania czy klimatyzacji . Oczywiście wielkim plusem jest skrzynia CVT i płynność jazdy. Przed zakupem CH-R wierzyłem że kolejnym autem będzie również Toyota lub Lexus.... po doświadczeniach z CH-R - kolejnym autem (za 3 lata) nie będzie już Toyota. (jeździłem RAV4 rocznik 2020, a teraz mam CH-R 2024 i Yaris HEV 2024.
5,0
~Chr
Toyota C-HR II
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Idealnie się prowadzi, wszystko spasowane bardzo dobrze. Silnik dynamiczny i przede wszystkim cichy.
4,8
~Muzyk
Toyota C-HR II
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Średnie spalanie dla Toyota C-HR II SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2023
4,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Toyota C-HR II
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Miło zaskoczony jestem spalaniem tego auta. Średnia na dojazdach do pracy drogami wojewódzkimi to 4.5l/100 w jedną stronę a na powrocie popołudniu zawsze mniej mimo że trasa płaska 3.5-4/100. Spalanie na trasie jadąc krajowkami 4l/100, ekspresówka 100-120 średnia prędkość 90km/h z trasy 4.9l/100 ekspresówka/krajowki 50/50 średnia 66km/h 4.8l/100. Mam też inne mniejsze auto z 1.0 turbo i na dotarciu średnio spalił 5.6/100 a Toyota 4.3/100 średnia z 3 tankowań (2100km). Z minusów to jednak brak wycieraczki z tyłu to nieporozumienie. Licznik względem GPS kłamie 8%!, a to uważam za skandal. Auto zamiast 2100 ma tak naprawdę przejechane 1932 a uwzględniając to spalanie średnie to 4.65? Muszę się przyglądnąć sprawie.
4,4
Liczba komentarzy: 1
Toyota C-HR II
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Witam jestem posiadaczem CHR od 3 miesięcy, od nowości, autko kupione w salonie Toyota z przebiegiem 10km. A więc do dnia dzisiejszego mam przejechane 5900km. Do pierwszego 1000km jeżdżone 85% miasto i 15% ekspresówki spalanie wynosiło 5.6l/100km po 2000km. Spalanie spadło do około 5.1l/100km lecz tu już więcej przejazdu po autostradach 70% miasto 30% trasy szybkiego ruchu. Po 3500km. Miałem wyjazd na weekend z rodziną 85% trasy to autostrady i drogi szybkiego ruchu prędkości 120km/h do 150km/h dystans jaki zrobiliśmy przez 3 dni to 1240km. Średnia z tego dystansu to 4.9l/100 km. Byłem pod wrażeniem ponieważ na autostradach przy prędkości nawet 120km/ h auto potrafiło jechać tylko na baterii a w większości czasu elektryczny silnik wspomagał spalinowy co powodowało iż przy prędkości 120 130 km/h miałam zaledwie 1300 obrotów silnika, rewelacja 5 generacja hybrydy Toyoty jest dobra. Po tej wycieczce znów wróciłem do normalnej jazdy czyli 75% miasto 25% trasy i spalanie mam 4.3l/100km. Mam wrażenie że teraz latem uda mi się osiągnąć 3.9l/100km. Zobaczymy. Więc jeżeli ktoś twierdzi,że hybrydy to tylko do miasta to 5 generacja pokazuje że jest trochę inaczej
3,9
Toyota C-HR II
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Jestem posiadaczem C-HR od 2 tygodni narazie zrobiłem nim 500 kilometrów, ale jeśli chodzi o spalanie robi wrażenie jak na samochod który waży 1.5tony , minimalnie udało mi się odcienk 20km zrobić ze spalaniem 3l , zaś odcinki 60km na na ekspresówce z prędkością rzędu 90-120 km/h 4,2-4,9 l. Wyciszenie ok dla mnie porównania nie ma bo przesiadam się z głośniejszego samochodu. Wygoda też w porządku. Polecam.
Toyota C-HR II SUV