Szukaj

Informacje o Toyota Aygo II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta najmniejsze
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza, druga generacja Toyoty Aygo nadal jest efektem kooperacji Toyoty i koncernu PSA. Zaprezentowana została w mniej więcej tym samym czasie, co jej francuskie odpowiedniki: Citroen C1 oraz Peugeot 107. Stylistycznie model radykalnie odmieniono – został zaprojektowany z przeznaczeniem dla raczej młodszych odbiorców. Wyróżniającym elementem samochodu jest motyw na planie litery „X”, który biegnie poczynając od zderzaka, przez lampy, aż po lusterka boczne. Silnik dla Toyoty Aygo, tak jak w przypadku pierwszej generacji, produkowany jest w Polsce – w czerwcu 2014 rozpoczęto wytwarzanie zmodernizowanej jednostki.
czytaj więcej
Powagosław

Tak dziś powinny wyglądać nowoczesne auta miejskie: nastawione na indywidualizm, doprawione odrobiną szaleństwa, odróżniające się od siebie za wszelką cenę. Najciekawszy i najodważniejszy projekt Toyoty od lat.

~Powagosław
Luzacjusz

A co to? Maluch dla „X-Menów”? Pojazd z japońskiej kreskówki? Trochę przegięcie, trochę przebieraniec i cudak - fakt, ale pozytywny i bardzo kreatywny. To na pewno Toyota?

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 69 KM (51 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~vindov
Toyota Aygo II
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Toyota chciała wyprodukować auto, które będzie małe oraz tanie i takie właśnie jest Aygo. 3 cylindrowy silnik zbudowany na bazie sprawdzonej jednostki Yarisa 1.0 VVT-i (usunięto jeden cylinder). Ogolnie typowe auto miejskie, do 70km/h żwawo przyśpiesza, pozniej juz się lekko męczy. Bez problemu mozna zamknac licznik na autostradzie (170km) ale trzeba dlugo jechac z noga w podlodze, Wyciszenie (a raczej jego brak) - do miasta jak najbardziej, ale poza miastem jadac predkosciami autostradowymi w srodku jest glosno. Z awarii to raz kontrolka z sondy lambdy mi się świecila a poza tym nic sie nie dzialo. Z tylu zmieszcza sie 2 osoby, ale nalezy pamietac ze fotel kierowcy czy pasazera nie moze byc odsuniety do konca, bo wtedy na tyłach nie ma praktycznie miejsca. Spalanie srednie ok 5,5l/100km. Na zakupy auto w porządku, wszedzie sie zmiesci. Co do bagażnika to szału nie ma (na codzień w zupełności wystarcza, miesci sie jedna duza walizka). Ogolnie polecam autko jak ktos szuka sprawdzonego wozu żeby dojechac z punktu A do punktu B.
2,7
~Damian
Toyota Aygo II
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Jedyne co jest fajne to wygląd na zewnątrz i w środku, później uroki się kończą. Brak regulacji kierownicy przód tył, dla osób wysokich na długiej trasie oznacza ból... możemy wybrać albo ból stopy albo ból pleców, bo możemy odległość skompensować fotelem. Tylna szyba, w sumie mogłoby jej nie być. Stukot tych 3 cylindów jest tak drastyczny, że bez muzyki to się nie da jechać. Głośniki ujdą, nie jest to szczyt muzyczny ale ujdzie w biedzie. Spalanie 5,7-6,2 w zależności od klimy w cyklu mieszanym. Na autorstradzie przy 170 potrafi spalić 12,5l benzyny, więc warto się zastanowić... jak podają spalanie na ausotradzie 3,7l chyba to ja nie wiem jak im to wyszło, chyba jak wiatr wieje w tyłek i jadą z górki. Przy 90km/h licznik pokazuje 5-5-5l/100 chyba najbardziej ekonomiczna jazda wchodzi w granicach 70-90km na godzine. Jedź Pan 70km na godzine na autostradzie... Wartości podaje przy benzynie 98 bo faktycznie przy benzynie 95 spalanie jest minimalnie większe wg komputera. No i przy włączaniu wstecznego warczy, lipa. Czasami nie chce zaskoczyc wsteczny (nie wchodzi, jakby sie zablkokowal) i trzeba wyjsc do pozycji luzu, puscic sprzeglo i wcisnac ponownie, i wrzucic bieg.To tez jest lekka wada. W srodku plastik, szyba tylna non stop ujebana w trasie,dzieki temu zmniejsza sie jeszcze bardziej widocznosc (szerokos wycieraczki). Generalnie plastik, stuka puka. Duża wada w zime, nawiew wieje na kierownice tylko z jednej strony z lewej, z prawej sie nie da i jak zaczyna sie jazde to zimno w rece. Klima w lato chuja daje jak jest 30 stopni, przerabialem obieg jest slaby. Aaaa i nieskie zawieszenie, jazda przez progi zwalniające... Generalnie to najlepiej zwolnić w granicach 10km na godzine, pozniej walisz samochodem. Trzeba bardzo uwazac na wszelkie nierownosci, jakies wystajace kafle , kamienie itd, ktore mozna napotkac przy parkowaniu, bo zaryjesz na 100%. Wyprzedzxanie na trasie nie ma sensu, bo za slaby silnik. Wolalbym dorzucic i kupic fabie
4,5
~Paweł
Toyota Aygo II
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Witam, szukaliśmy dla mojej żony nowego małego autka do jeżdżenia po mieście i do pracy. Jeździliśmy na testach oprócz Aygo, także Kia Picanto, Hyundai i10 i Opel Karl. Uważam, iż zarówno pod względem wyglądu, jak i jakości Aygo bije całą konkurencję na głowę. Żona wybrała oczywiście Toyotę Aygo i jest bardzo zadowolona. Osiągi silnika są na miasto wystarczające, auto jest bardzo ładne, praktyczne, a elementy są bardzo dobrze spasowane (lepiej niż w mojej Aurisce II TS). Jeśli ktoś szuka małego autka do miasta i nie tylko, które do tego jest obecnie najładniejszym autkiem w segmencie A to powinien wybrać Toyotę Aygo.

Usterki Toyota Aygo II

Liczba wpisów: 7
tarcze i klocki
  • Toyota Aygo II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2018
  • układ hamulcowy
  • 56 tys. km
Aygo 2015. Przebieg 56 tys. tarcze i klocki przód do wymiany. Koszt w serwisie to ponad 1400 zł !!! Nie spodziewałem się przy takim przebiegu. Dla porównania w golfie VI mam 128 tyś i tarcze przód spokojnie wytrzymają następny komplet klocków. To co prezentuje toyota to jakieś nieporozumienie. Jakościowo mocno odstają od konkurencji z zachodu pod każdym względem. Ceny serwisowania bardzo zbliżone jak nie wyższe. Komfort i jakość nieporównywalna na zdecydowany minus dla toyoty, która nauczyła się perfekcyjnie tłuc swoje autka na taśmie po taniości o czym przekonują się kolejni właściciele tej marki. Niezawodność to mit. Śmiem twierdzić że jedyną możliwością utrzymania wysokiej niezawodności tych aut jest trzymanie ich w garażu, częste odkurzanie i wyjazd raz na tydzień do kościoła.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Lpg
  • Toyota Aygo II Hatchback 3d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW 2018-2021
  • lpg
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Problem jest z instalacją gazową . Mianowicie polega na włączaniu auta w tryb awaryjny czyli palą się kontrolki od kontroli trakcji,ABS , ciśnienie opon,check engine . Instalacją montowana firmy Landi Renzo .
1 komentarz
sprzęgło
  • Toyota Aygo II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • 52 tys. km
Przy przebiegu 52tyś padło sprzęgło. Uszkodzeniu uległ mechanizm dźwigni (pękła dźwignia) odpowiedzialny za pracę łożyska oporowego z dociskiem. Podobno wada fabryczna i w nowym zestawie był już inny numer części.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Aygo II Hatchback 5d