Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2231 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-2800 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 96 mm
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Michał
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Jeżdżę tym autem równo rok, zrobiłem niecałe 15 tyś km - głównie w mieście, ale trasy też od czasu do czasu. Auto spisuje się bardzo dobrze - silnik dynamiczny, 177 KM pozwala sprawnie przyspieszać nawet z rodziną przy pełnym załadunku. Także typowo jak u Toyoty - bez żadnych problemów, ale jakość wykończenia kabiny, wyciszenie, czy zawieszenie pozostawiają trochę do życzenia. Dla przykładu - konsola centralna jest wykonana z ładnego plastiku, który przypomina szczotkowany metal. Niestety jest cienki i czasami trzeszczy na wybojach. Mam auto z prawie najbogatszą wersją wyposażenia, i poprzedni właściciel musiał sporo ważyć, bo na lewym boku siedziska kierowcy jest małe pęknięcie skóry, i podłokietnik lekko wciśnięty. Fotele przednie dosyć płytkie, więc nie trzymają za dobrze na ostrych zakrętach przy dużej prędkości. Są za to bardzo wygodne, a że to nie jest samochód sportowy to trochę się pewnie czepiam. W ogólnym rozrachunku - dynamiczne, przestronne, oszczędne i bezawaryjne auto rodzinne.
3,9
~Longjohn
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW
W przeciwieństwie do poprzednika doskonałe światła biksenonowe.(zobaczymy jak długo?) Hamulec ręczny, elektryczny,to chyba talon na balon? Stacyjka elektroniczna -pomysł dobry. Hamulce o większych tarczach to plus,ale przymusowo koła 17 cali. (cena opon rewelacyjna.) Nie podoba mi się likwidacja bębnów hamulca ręcznego Chyba ksiegowy w toyocie zadziałał.
4,6
~Nn
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Niezawodny. Dla mnie i przyspieszenie i moc wystarczające. (Silnik)
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW 2009-2011
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Jeżdżę bardzo dynamicznie (jak już rozgrzeję silnik oczywiście), więc w mieście spalanie wychodzi mi w przedziale 8.5-9l/100km. Na trasie poza autostradą ok 7.5l, jak pojechałem do Berlina i z powrotem na przedłużony weekend to wyszło średnie 8,2l, wliczając jazdę z prędkością 180-200 km/h na autostradzie bez limitu w Niemczech.Jak dla mnie to dobrze przy 177 KM. Co do kosztów utrzymania innych niż paliwo to jeżdzę do ASO w Gdańsku. Ceny trochę wyższe niż w normalnym serwisie, ale do przełknięcia. Kończyła mi się dodatkowa, roczna gwarancja, więc zrobiłem kompleksowy, dokładny przegląd- sprawdzono absolutnie wszystko, co było można, wymieniono olej i filtr, filtr paliwa, płyn hamulcowy, przednie klocki, zrobiono serwis klimy z dezynfekcją i wymianą filtra, wymieniono gumkę tylnej wycieraczki. Za całość zapłaciłem 1890 PLN. (Silnik)
8,1
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW
KUPIŁEM WERSJĘ 2.2 177KM KOMBI W TYM ROKU I JESTEM ZASKOCZONY DUŻYM SPALANIEM.POPRZEDNIO MIAŁEM AVENSISA 2.2 150 II GENERACJI 5-DRZWI.,GDZIE ZUŻYCIE BYŁO O 2 LITRY MNIEJSZE,POMIMO DYNAMICZNEJ JAZDY.ZAINTERESOWAŁA MNIE OFERTA TUNINGU FIRMY 44TUNING.PL KTÓRZY GWARANTUJĄ PO ZAMONTOWANIU SWOJEGO PRODUKTU USUNIĘCIE WADY FABRYCZNEJ UKŁADU WTRYSKOWEGO- KALIBRACJA KOSZT 2600,-.PYTANIE DO LUDZI Z BRANŻY O CO TU CHODZI ? CZY TOYOTA SAMA NIE JEST W STANIE ROZWIĄZAĆ PROBLEMU,JEŻELI TAKI WYSTĘPUJE? PROSZĘ O RZECZOWE KOMENTARZE W TEJ SPRAWIE. (Silnik)
8,1
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-CAT 177KM 130kW
KUPIŁEM WERSJĘ 2.2 177KM KOMBI W TYM ROKU I JESTEM ZASKOCZONY DUŻYM SPALANIEM.POPRZEDNIO MIAŁEM AVENSISA 2.2 150 II GENERACJI 5-DRZWI.,GDZIE ZUŻYCIE BYŁO O 2 LITRY MNIEJSZE,POMIMO DYNAMICZNEJ JAZDY.ZAINTERESOWAŁA MNIE OFERTA TUNINGU FIRMY 44TUNING.PL KTÓRZY GWARANTUJĄ PO ZAMONTOWANIU SWOJEGO PRODUKTU USUNIĘCIE WADY FABRYCZNEJ UKŁADU WTRYSKOWEGO- KALIBRACJA KOSZT 2600,-.PYTANIE DO LUDZI Z BRANŻY O CO TU CHODZI ? CZY TOYOTA SAMA NIE JEST W STANIE ROZWIĄZAĆ PROBLEMU,JEŻELI TAKI WYSTĘPUJE? PROSZĘ O RZECZOWE KOMENTARZE W TEJ SPRAWIE. (Silnik)

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon