Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2231 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000-2800 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 96 mm
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Ergonomia

Wybrane oceny

5,0
~koala
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW
Moje poprzednie oceny to koala i miskoala. Auto po 11 latach i 240 tys km przebiegu dalej jest bezawaryjne oraz oszczędne. Dalej dolewam płynu LM 1052, jeżdżę głównie w trasie, mam boxa na niecałe 170KM i dalej jestem zadowolony. Czego chcieć więcej ? Nigdy nie miałem tak bezawaryjnego samochodu. Nawet nie myślałem, że samochód może się nie psuć przez taki przebieg. Tyle, że nie jeżdżę po dziurach, omijam krawężniki, studzienki. Na trasie (95% lub więcej przebiegu) jeżdżę ze stałą prędkością często na tempomacie. Co jakiś czas dolewam płynu do zwiększenia temperatury DPF w celu wypalania DPF (niezauważalne). Czasem dla kaprysu dolewam coś do baku innej firmy na przeczyszczenie wtrysków itp. I to generalnie na tyle. A dodam, że przy każdym przeglądzie co 15 tys km wymieniam olej i wszelkie możliwe filtry nawet jeżeli są one przewidziane na 60-90 tys km. Ja wymieniam co 15 tys km. Do tego co dwa lata płyn hamulcowy, w chłodnicy i jak jest coś jeszcze to także. Wszelki osprzęt jest fabryczny, amortyzatory, turbo, wtryski, dpf itd co świadczy o jakości i trwałości. Przy niezbyt częstym hamowaniu (jazda w trasie) od nowości wymieniłem raz tarcze hamulcowe i 2 razy klocki gdzie osoby jeżdżące po mieście wymieniają klocki co 20-30 tys km. Dlatego jak kiedyś powiedział Marek Wieruszewski oraz Jacek Balkan lepiej kupić auto użytkowane na trasie z większym przebiegiem niż auto z mniejszym przebiegiem robionym w mieście.
4,1
~bez nicka
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW
Najlepszy samochod jakim jezdzilem. Kilka mankamentow by sie znalazlo. Chociazby niektore plastiki. Ale Pancerwageny tez maja slabe. Niestety dzisiejsze disle to produkty high-tec. Wiec nie ma mowy o bezawaryjnosci... elektronika np. Zeby jezdzic tym w miare bezawaryjnie trzeba dbac. Przy wymianie glupiego filtra powietrza nie mozna dopusic do dostania sie czegokolwiek do kanalu dolotowego, nawet drobiny piasku. Wystapuje wtedy zagrozenie awaria turbiny. Nie wspomne o lekiej jezdzie na zimnym silniku, wychladzaniu turbo na goracym, czy chociazby stylu jazdy z filtrem czastek stalych.Stosowanie olejow Low-saps i paliwo dobrej jakosci bez zadnych dodatkow bio. Diesle Toyoty nie lubia generalnie przegrzania, pojawiaja sie wtady problemu z uszczelka pod glowica. Przed zakupem nalezaloby przeczytac ksiazke o dislach :) Zawsze mozna trafic na jakis wadliwy zlom. Pewnych marek i rocznikow nalezy unikac jak ognia ( Laguna II czy Passat B6 do 2008)
4,2
~Visitor
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW
To moje pierwsze spostrzezenia po zakupie. Ogolnie pozytywne wrazenia na dzien dobry. Nie wszystko mozna od razu ocenic. Najwazniejsze to mocny silnik, dobre doskonale zawieszenie(w toyotach dlugowieczne)i cisza wewnatrz. Szkoda tylko ze jest wyposazony w filtr czastek stalych. I moze sie on oczyszczac tylko prz wiekszych przelotach. Na krotkie trasy jest to rozwiazanie niekorzystne. Bo filtr sie pozatyka. Oceniam to auto lepiej, wyzej niz passata 2.0 140 KM diesel. Byl to byl glowny rywal dla avensisa prz zakupie. Jest glosniejszy pomimo ze tez common rail, niemiecki :)no i jakis nijaki w srodku. Wogole nie ta stylistyka. Ma podobnie jak toyota poprzedniej generacji problemy z kolem dwumasowym. No ale zeby pekaly glowice?! No wlasnie, dlatego nie mam passata. Mazda 6 jest zbyt ascetyczna jak na moj gust. Laguna odpadla w przedbiegach ( nie jestem milionerem i potrzebowalbym i tak drugiego samochodu zeby czyms wogole jezdzic).Toyota miala wpadke jakosciowa w avensisie T25. Mam nadzieje, ze wyciagneli odpowiednie wnioski.Przesiadlem sie z aurisa. Wiadomo nie ta polka, auris sie cofnal w rozwoju jezeli chodzi o jakosc zastosowanych materialow wewnatrz w stosunku do corolli. W avensisie odnioslem przeciwne wrazenie. Tu nic nie udaje niczego. Materialy przyjemne miekkie. Wnetrze stalo sie przytulne. Duza sprawa w dieslach to uzytkowanie. Sa drozsze w naprawach. To fakt. Ale wielu rzeczy mozna sie ustrzec. Padajace turbo nie pada z reguly jezeli nie gonimy zimnego silnika i wychladzamy turbine. Uklad wtryskowy tez podziala jezeli nie bedzie wlewane jakies badziewie do zbiornika paliwa. Dwumas rozpadnie sie szybciej jak ma sie ciezka noge i robi dymy z opon na kazdym skrzyzowaniu.Jak troche posmigam to dopisze co nieco jeszcze o tym samochodzie. Tymczasem dziekuje za uwage :)
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW 2009-2011
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW
Pierwszy samochód, który średnio pali więcej, niż katalog. Jeżdżę około 90% w trasie, połowę tego na autostradzie. Zwykle nie przekraczam 130-135km/h. Na trasie 2000km po autostradzie z ustawionym tempomatem na 130 spalanie wyszło 6,8 Poza autostradą, 100-105 spala około 6,2. Spalaniem jestem zawiedziony, mimo że nie płacę. Ale to idiotyzm,żeby osiągać czystsze spaliny poprzez dodatkowe spalanie. W Avensisie II, 2.0 Diesel spokojnie schodziłem do 5,5l przy takim samym jeżdżeniu. Obecnie średnią z 13kkm mam 6,8. W poprzedniku na prawie 180kkm zmieściłem się w 6
7,4
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW
Na krótkich dystansach po mieście auto pali dużo - mam na myśli zakorkowane miasto typu Kraków. Wtedy spalanie sięga ponad 10l. Na trasie najlepiej czuje się do 120 km - wtedy spala w okolicach 6 litrów. Generalnie najbardziej optymalne obroty to 1900/2000 i spalanie 5-6 l. Na autrostradzie przy prędkości 150 km/h pali około do 7,5 l.
6,5
Toyota Avensis III
Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW
osiągi samochodu bardzo dobre, auto prowadzi się jak po sznurku, miałem wcześniej Audi A4 2.0 TDI, nie ma jak porównywać do cichej jazdy Toyoty, spalanie na tym samym poziomie, komfort oceniam na korzyść avensis, gabaryty bezkonkurencyjne. W avensis mam wyższe poczucie solidności, bezawaryjności i przestronność i widzenie na boi i tył 6+. Zegary bursztynowe oceniam niżej, ale nie męczą i są przyjemnie spasowane ze środkowym kokpitem. Bardzo polecam.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon