Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1800-2400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Jędrula
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Mój egzemplarz pochodzi z rynku Polskiego, w pełni udokumentowany przebieg i historia. Mechanicznie i o dziwo blacharsko nie ma się do czego przyczepić, no może poza słabym zabezpieczeniem antykorozyjnym tylnej części podwozia. Na pochwałę zaskakuje ilość miejsca w kabinie, jednak jest to typowy japończyk o bardzo słabej ergonomii. Podłokietniki umieszczone zdecydowanie za nisko co powoduje, że nie da się z nich korzystać trzymając kierownicę w prawidłowy sposób. Kolejna uciążliwa rzecz zwłasza w dłuższych trasach to krótkie siedzisko i brak podparcia dla ud oraz mało miejsca na lewą nogę. Typowo dla japończyków mała odległość kierownicy od pedałów powoduje trudności z zajęciem prawidłowej pozycji za kierownicą (albo podkurczone nogi albo kierownica zbyt daleko). W moim odczuciu silnikowi zdecydownaie brakuje wigoru w dolnym zakresie obrotów (konkurencja z niemiec o podobnych parametrach dużo lepiej radzi sobie z ruszaniem spod świateł czy wyprzedzaniem). Zużycie paliwa też nie powala, spodziewałem się większej oszczędności. Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza ale musiałem przyzwyczaić się do specyficznego wbijania jednyki. Wygłuszenie raczej średnie, dobrze działająca klimatyzacja oraz wygodny system bezkluczykowy. System audio gra całkiem znośnie. Deska rozdzielcza czarna i plastikowa (aczkolwiek nic nie trzeszczy), trochę brakuje miejsca na odłożenie telefonu.
4,4
~Wolf
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Dostałem to auto po koledze z pracy jako służbowe. Nie wiem jak jeździł i pomyślałem, że skoro ma 250 tyś km to będzie masakra. Okazało się, że chodzi jak zegarek, wnętrze super, fotele dają radę, kierownica bez zarzutu, skóra nie wytarta. Nic nie stuka, nic nie puka. Wyposażenie mam bogate, chyba nie licząc skóry na fotelach i nawigacji jest wszystko. Teraz auto ma 300tyś i dosatłem nowe a w firmie złożyłem propozycję wykupu. Robię to bez obaw. Auto jest super. Jeśli ktoś potrzebuje sprawdzonej konstrukcji, pewnej, polecam. Mi spalanie pokazuje 7,5l ale jeżdżę też autostradami po 170km/h więc nie spodziewam się 5L.
4,0
~szczesliwy_uzytkownik_4_lata_pozniej
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
To już 4 pełne lata i 65 000km za kółkiem tego auta. Użytkowane zarówno w mieście jak i na trasach szybkiego ruchu. Po tym czasie mogę śmiało stwierdzić iż absolutnie nie żałuję tego zakupu. Do tej pory mu ufam. Wiem, że odpali niezależnie od pogody i dowiezie mnie na miejsce. Przez cały okres eksploatacji wymieniłem tylko i wyłącznie dwie żarówki. Oczywiście nie wliczam klocków, tarcz, oleju, filtrów etc. Cały urok zabiła jednak kompletna nuda bijąca z wnętrza i niezwykle ubogie wyposażenie. Brak np. tempomatu w nie-najuboższej wersji jest delikatnie mówiąc przesadzoną oszczędnością. Najdłuższa trasa - 1400km w jednym rzucie (Warszawa-> Chorwacja) bez bólu pleców, nóg i uszu. Wysiadłem z auta nie wymagając hospitalizacji - wypiłem zasłużone piwo i poszedłem na plażę :) Czy kupiłbym ją jeszcze raz? Kliknę TAK ale pewnie tylko dlatego, że jestem jej wdzięczny za te wszystkie kilometry świętego spokoju. Przesiadłem się do niej z Passata, który mocno mnie doświadczył w kwestii nie-spokoju (nie wspominam, dwóch wcześniejszych opli bo na serio nie chcę do wracać do tej traumy - ledwo wyparłem to z pamięci)... Powoli biorę się jednak za szukanie nowego auta. Jeśli nowsze generacje Avensis będą nadal świeciły wyposażeniową pustką przesiądę się raczej na subaru, hondy lub mazdy (pełna miłość do japończyków wybuchła - rzygam tęczą)... Przestała mnie cieszyć dwustrefowa klimatyzacja, czujnik deszczu czy zmierzchu... To dostaje się teraz w autach za połowę ceny mojej Toyoty. JA NIE JESTEM WYMAGAJĄCY - JA CHCĘ CHOCIAŻ TEMPOMAT!
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Ave t27 2.0 126km 380tyś przebiegu i tak: zużycie oleju silnikowego po 15tyś km ok 2 mm na miarę (15mmod max do min)olej 0w40. Ave z dpf i spalanie średnie 5.2-5.4.Jak jadę przepisów 90-100tospalanie średnie ok 4.2l/100km. Jak deptam w trasie 160-180km to 6.6l/100km nie przekracza. Aby takie wyniki mieć trzeba: 1. Rozpiąć 5-ty wtrysk który daje paliwo do dpfa. 2. Wpiąć 2 rezystory ok 15ohm/5W jeden w miejsce cewki drugi zamknąć obwód wtrysku. 3. Raz dziennie wykasować błąd dpfa (bo komp będzie próbował go przepalić, taką ma procedurę. Ja jeżdżę już tak przez 80tyś km i wszystko działa. Jak się jeździ 70km/h na 5tym biegu to spalanie waha się między 3,4 a 3,7l/100km.
5,7
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
... Oczywiście można osiągnąć nawet 4,2 l/100 i taki wynik zrobiłem na 200km autostradzie jadąc 90km/h na 6 biegu z włączonym tempomatem. w normalnych warunkach jeżdżąc nawet bardzo oszczędnie taki wynik jest nierealny. Generalnie codziennie pokonuje 30 km do pracy jadąc dwupasmówką, z normalnym wyprzedzaniem na trasie ma koło 5 litrów Uważam, że jak na spore autko, to spalanie jest bardzo przyzwoite. Dynamika wystarczająca do normalnej jazdy, no chyba że ktoś przesiadł się właśnie z Subaru Imprazy WRX STI to będzie zawiedziony poza tym na razie nic się złego z autkiem nie dzieje. Irytują trochę trzeszczące plastiki - są mówiąc poetycko- "gówniane" Jak na wersje Biznes+ trochę to niefajne, ale poza tym mawiają , że "Toyoty sie nie psują" - coś za coś- na Bugatti Veyron mnie nie stać ( przynajmniej narazie :-)
5,9
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Komputer w trasie zawyza spalanie o około 0,3l. Spalanie z Siedlec nad morze do stegny na klimatyzacji w 2 osoby ekspresówka caly czas 130/150km/h a reszta drogami zwykłymi około 80-90-100 km/h z wyprzedzaniem tirow spalanie wyszlo na komputerze 5,9l a pod dystrybutorem 5,6l. Przy jezdzie drogami krajowymi okolo 100km/h spalanie okolo 5-5,5l.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon