Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Dual VVT-i, Valvematic, napęd łańcuchowy
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~fafik
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Auto świetne, komfortowe i niezawodne. Ale nie dla ulicznych szaleńców lubiących smród palonej gumy na asfalcie. Raczej dla rozsądnego kierowcy. Przede wszystkim do podróżowania na dłuższych trasach. Z silnikami valvematic idealne pod LPG (pośredni wtrysk paliwa, zawory regulowane hydraulicznie). Jazda nimi na LPG kosztuje grosze i w żaden sposób nie wpływa negatywnie na silnik, jak to było przy starszych modelach z silnikami VVTi. Tylko ta cena aut na rynku wtórnym mogłaby być trochę niższa. Moja wersja 2.0 Prestige ma pełny wypas z wyposażenia, w tym m.in. panoramiczny dach, pełna skóra, pełna elektryka siedzeń (z pamięcią), skrętne na zakrętach ksenony i mnóstwo innych mniej lub bardziej przydatnych bajerów.
3,9
~Jk
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Bardzo solidny samochod, daleki wyposazeniem od premium ale skrzynia automat cvt i bezkluczyka, swiatla halogenowe i duzo miejsca w bagazniku i wnetrzu, dosc twardo zawieszony pozbawiony mankamentow poprzednika. Raporty spalan powinny zostac skorygowane do rzeczywistych. Spalanie 13l zima w miescie 11l na autostradzie 180 kmh i srednie okolo 9,5l to norma. Zadtrzezenia mam do braku mozliwosci regulacji ustawien centralnego zamka (zmiana wymaga wizyty w serwisie) i dosc kiepskiego radia mam wersje z nawigacja i radio gra naprawde kiepsko. A nawigacja jest taka drewniana i upgrade map kosztuje wserwisie 1600 zl co jest wielka przesada. Mapy nie maja pokrycia wiekszego od 30 procent tzn nawet w warszawie nie znajduje wiekszosci adresow.
3,9
~szej hulud
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Samochód dla emeryta - zero emocji. Samochód dla spokojnej rodziny - dużo miejsca. Jeśli szukasz minimum sportu, to kup diesla. Próba ustawienia fotela i kierownicy w pozycji zbliżonej do sportowej zakończy się jednak niepowodzeniem.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon