Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2.2 D-CAT 150KM 110kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2231 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2.2 D-CAT 150KM 110kW 2012-2015
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.2 D-CAT 150KM 110kW
Piszę właśnie ten raport siedząc w takiej Avence, samochód ogólnie bardzo fajny. Co do mojej jazdy, jestem młodym kierowcą lat 2x+ , benzyna za darmo, więc i noga nie lekka. Spalanie jest jedyną rzeczą, która przeraża mnie w tym silniku. Przyspieszenie, powiedziałbym mierne, ale w zupełności wystarczające. Samochód testowałem na słynnej A2 z Warszawy do Zielonej Góry. Średnia prędkość z komputera pokładowego 117km/h. Tempomat ustawiony na na około 150km/h, momentami troszkę szybciej, ale ogólnie starałem się trzymać tej prędkości. Spalanie wyszło 10.0l/100km. Rekordzista w silnikach diesla na trasie to na pewno nie jest. Co do jazdy w miescie. To jest dopiero udręka, zrobiłem z nim w mieście około 200km, spalanie aktualnie wskazuje 12.5l/100km, nie oszczędzam go, ale też nie pałuje, przekroczenia prędkości na prawdę niewielkie, gdyż jeżdzę przepisowo. Zdecydowanie jak na samochód tej klasy, powinien palić ciut mniej. Te 2-3litry i byłoby na prawdę super. Od razu dodam, że może się okazać, że rzeczywiście spalanie spadnie, gdyż aktualnie na blacie mam 1000km przebiegu, a jak dobrze wiemy, testy najlepiej wykonywac po przejechaniu około 10tyś km. (Bezawaryjność (drobiazgi))
9,9
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.2 D-CAT 150KM 110kW
Auto super wygodne. Ładne. Bezawaryjne. I tyle. Paliwo żłopie jak szalone. Mały zbiornik paliwa skraca trasę. Mimo to polecam. (Bezawaryjność (drobiazgi))
9,7
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.2 D-CAT 150KM 110kW
Samochód jest bardzo paliwożerny. Średnie spalanie na poziomie 9.5l/100km w połączeniu z małym zbiornikiem paliwa -55l. powoduje że często zaglądam na stacje. (Bezawaryjność (drobiazgi))

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon Facelifting