Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 124 KM (91 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1600-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Ergonomia

Wybrane oceny

4,5
~Tom
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Świadomy wybór z uwagi na pewność zakupu używanego samochodu. Oczywiście ocena subiektywna. Ale do rzeczy. Generalnie jest dobrze. Jeżdżę niemało bo ok. 50 tys. rocznie. Avensisem do tej pory (5 miesięcy) 20 tys. Super autko do spokojnej rodzinnej jazdy, niesamowity bagażnik (do tej pory najbardziej pakowny). W środku sporo miejsca. Jeśli miałbym się przyczepić to do fotela kierowcy - jest za wysoki przy maksymalnym obniżeniu i trochę zasłania widok prawej strony lusterko wsteczne. Średnie spalanie 5.4 l/100km. (na odcinku 20.000 km)
4,8
~titko82
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Te negatywne opinie to chyba spisek BMW albo VAG'a ;) Fakt faktem, że to moje pierwsze kombi, ale o zmianie póki co nie myślę. Jechałem jakiś czas temu z pasażerką na blablacar, na miejsce spotkania przywiózł ją mąż ich wspólnym VW Passatem z 2017r. Zachwycałem się linią nadwozia Passat'a i wypytałem o jakość. Pasażerka po przejechaniu około 200km powiedziała: "chętnie zamienimy się z Panem na tą Toyotę bez dopłaty z Pana strony" Toyota z 2014, Passat 2017
3,6
~DANY
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Przesiadałem się z Toyot Avensis od rocznika 97 (I), poprzez 2007 (II) i teraz 2012 (III). Ostatnie dwa to kombi. Przyznam się, że spalanie, jak na diesela powyżej oczekiwań, ale jazda przyzwoita. Silnik na początku ospały, ale jak już idzie, to łatwo się przyspiesza. Mało usterek. Chyba tylko standardowe wymiany. Uwaga na hamulec elektryczny, czasami pokazuje błędy i auto wchodzi w tryb awaryjny.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW 2012-2015
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
OGÓLNIE AUTO SPALA MI 7,2. JADĄC W TRASIE OK 170 KM SPALANIE ŚREDNIE TO 7,7 DO 7,8 W MIEŚCIE + KRÓTKIE DOJAZDY DO PRACY OK 11KM W JEDNĄ STRONĄ ALE POZA MIASTEM TO OK 6,5 ZAŁOŻYŁEM CHIP I ZWIĘKSZYŁEM MOC Z 310 NM DO 379NM I SAMOCHÓD SPALA IDENTYCZNIE BO NIE TRZEBA MOCNO UŻYWAĆ PEDAŁU GAZU. AUTO ZWINNIEJSZE NIŻ STANDARDOWE 124KM. MOC PODNIESLI DO 142KM. JEST LEPIEJ ALE JEŻDZIŁEM ZWINNIEJSZYMI AUTAMI. RACZEJ MAM CIĘŻKĄ NOGĘ ALE PRZY CHIPIE NIE TRZEBA MOCNO GAZOWAĆ. SAMOCHÓD JEST CIĘŻKI DLATEGO SPALANIE TAK WYCHODZI.
5,3
Liczba komentarzy: 2
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Użytkowikom, których Toyoty z tym silnikiem palą 7-8 litrów proponuję zweryfikować stan dpf'a, bo takie spalanie to abstrakcja ;) Trasa PL-Zagranica (700km), 95% trasy z prędk. 140km na tempomacie, opony 205/16/60 spalanie średnie 5.3 bez klimy, ta sama trasa z klimą 5.8 Polska południowa - morze, prędkość 130-140km, 2 osoby dorosłe + 2 dzieci i bagażnik zapakowany po brzegi + klima, spalanie 5.5 Wyjazd rodzinny 170km, 2os dorosle + 2 dzieci, bagazik zapakowany po brzegi, predk. 80-110km bez klimy - spalanie 5.0 Ciekawe jest, że kilka razy zdarzyło się, że komputer zawyżył spalanie.... Wskazywał 6.2, a po zalaniu do pełna wyszło 5.6. Optymalne ciśnienie w oponach, to przód 2.5, tył 2.4. Auto przy 80tyś. pozbawione wad. Jak na 1580kg, przyspieszenie od 0-100 w 10.1 sek to wcale nie taki żółw, ale zarówno przyspieszenia, jak i prędkości przy tej masie nie czuć.. Poza tym to auto rodzinne. Ja jestem bardzo zadowolony, chociaz serwis w ASO Toyoty jest b. drogi. Ale róznice w poszczególnych miastach potrafią być spore. Najdroższy jest serwis Toyota Katowice.
6,7
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
na początku narzekałem ale teraz jestem zadowolony. bardzo wygodny, jazda rewelacyjna tylko długi jest. mam go od 2013r (rocznikowo 2012).

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon Facelifting