Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Jord
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Auto posiadlem niecaly rok, juz od poczatku wiedzialem, ze tej Toyoty nie polubie -choc sie staralem. Benzyna wolnosaca 2.0 przy tak mizernym momencie obrotowym nie daje frajdy z jazdy. Auto kupilem z malym przebiegiem 58 tys. sprzedalem gdy mial 79 tys. Pomimo, ze wersja premium w skorach, nawigacja itd, jedynie z manualna skrzynia i w przepieknym ciemno szarym kolorze to jednak zero fanu. Wielka zaleta tego samochodu i chyba jedyna bylo to, ze po prawie po roku jezdzenia sprzedalem ja za te same pieniadze. Teraz jezdze bmw 5 f 11 i to jest to - super jazda. Dodam tylko, ze powodem sprzedazy wczesniejszej Toyoty przed liftu byl zapchany pdf przy 128 tys, skonczylo sie na wycieciu - super jezdzil, ale ja nie chcialem ryzykowac jazdy za granica.
4,9
~foreks
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Uwazam, ze najlepsze auto na lata w klasie. Pewnie Passat jest lepszy dla Polaka, pewnie Mazda 6 ladniejsza. Ale Passat to smietnik, ktory po gwarancji bedzie sie psul, Mazda jest mala i bedzie rdzewiala (tak, nowe tez rdzewieja), a Toyota bedzie jezdzila i nie zestarzeje sie bardzo. Auto od nowosci ZADNEJ awarii, nie bierze oleju, CVT jest boska - cicha i jezdzi sie jak gokartem, nie wierzcie w bzdury o wyciu. Ta skrzynie jest cicha i po miescie nie ma lepszej. Auto mam opcje maksymalna - CVT, panorama, skora wentylowana, HDD, etc, wszystko co bylo a katalogu i czuje sie jak w Lexusie prawie. Za te kase nie ma nic lepszego.
4,9
~Mikolaj
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Po uplywie roku i 15000km przebiegu nic sie nie zmienilo w mojej ocenie tego samochodu:jest dopracowany,ksztalt karoserii i design srodka wreszcie nowoczesny i po prostu atrakcyjny.Nowa Avensis mi sie podoba,w uzytkowaniu jest przyjazna,wyposazenie w najwyzszej wersji ma kompletne.Szklany dach rozjasnia wnetrze -swietny pomysl.Serwis Toyoty w Gdyni Chwaszczynie jest przyjazny,spokojnie do polecenia.Spalanie w miescie 9.8ltr -gdzie sa korki itp.-OK.W trasie wakacyjnej ,gdzie jechalem szybko i bez ecodrivingu,wyszlo 9.7 ltr- tak duze auto i w automacie -dla mnie akceptowalne.Polecam,bardzo komfortowe wnetrze i prowadzi sie jak po szynach.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2012-2015
8,2
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Auto po 10 tys. przebiegu. Potrafi oczywiście zejść przy dziadkowym jeżdżeniu poniżej 5 l na trasie. W mieście spala mi tak ok 9,5 l. Generalnie auto trochę niemrawe, dla osób jeżdżących na niskich obrotach (do 4 tys.). Pokazuje trochę mocy jak dobrze go się kręci. Wtedy jednak zapomnijmy o oszczędnościach, bo mimo braku turbo, potrafi wówczas pić jak dobry żul pod sklepem. Generalnie jestem jak najbardziej za. Auto dobrze wygląda zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz (mam dodatkowo pakiet emotion, który dobrze nadaje smaczek autu). Zobaczymy jak z tą niezawodnością(mam jeszcze audi i już chyba nigdy niemca nie kupie, bo psuje się co tylko może, to już nową renówka megane była lepsza, tam chociaż nic się nie stało), to moja pierwsza toyota. Ja ze swojej strony dodał bym do tego auta silnik hybrydowy i wówczas można by dojść do fajnego spalania, szczególnie w mieście. Troche mało wydajna klima, ale daje radę. Zawieszenie też bym utwardził, ale może jestem przyzwyczajony do audi, którego zawieszenie oceniam dużo wyżej. Tak po za tym co wymieniłem nie mam uwag.
7,2
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Auto po 10 tys. przebiegu. Potrafi oczywiście zejść przy dziadkowym jeżdżeniu poniżej 5 l na trasie. W mieście spala mi tak ok 9,5 l. Generalnie auto trochę niemrawe, dla osób jeżdżących na niskich obrotach (do 4 tys.). Pokazuje trochę mocy jak dobrze go się kręci. Wtedy jednak zapomnijmy o oszczędnościach, bo mimo braku turbo, potrafi wówczas pić jak dobry żul pod sklepem. Generalnie jestem jak najbardziej za. Auto dobrze wygląda zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz (mam dodatkowo pakiet emotion, który dobrze nadaje smaczek autu). Zobaczymy jak z tą niezawodnością(mam jeszcze audi i już chyba nigdy niemca nie kupie, bo psuje się co tylko może, to już nową renówka megane była lepsza, tam chociaż nic się nie stało), to moja pierwsza toyota. Ja ze swojej strony dodał bym do tego auta silnik hybrydowy i wówczas można by dojść do fajnego spalania, szczególnie w mieście. Troche mało wydajna klima, ale daje radę. Zawieszenie też bym utwardził, ale może jestem przyzwyczajony do audi, którego zawieszenie oceniam dużo wyżej. Tak po za tym co wymieniłem nie mam uwag.
11,3
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Gaz w tym samochodzie zwrocil sie po ok 25 tys. km a instalacja kosztowala 4tys.zl. Po przejechaniu ok.35tys.km na gazie nie dzieje sie nic zlego, spadku osiagow nie zauwazylem, czesto jezdze autostradami i Vmax bez zmian wzgledem benzyny. Niestety ustawiony tempomat na 150km/h na autostradzie kosztuje 13 l/100km. Jak sie cisnie wiecej to raz wyszlo zuzycie 15 l/100km. Po miescie pali ok.10,0-10,8litra na 100km.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon Facelifting