Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Janek
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Samochód typowo rodzinny. Bardzo wygodny. Niby nic specjalnego ale jednak ma to coś. Dla fanów rajdów i bicia szybkości raczej się nie nada. Przesiadłem się z Kia Ceed I 1,6 Crdi po faceliftingu i różnica jest bardzo zauważalna. Wprawdzie po jednej stronie stanął diesel a po drugiej benzyniak i ktoś na szalę zwycięstwa może rzucić zużycie paliwa to jednak jest ono znikome. Różnica: Kia - średnio 5,6 (diesel) - Toyota - średnio 6,4 (benzyna). Mówię tu o jeździe spokojnej, nie mylić z jazdą emerycką.
4,4
~Yoggi
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Super niezawodne auto dla ludzi ceniacych prostote pewne sprawdzone rozwiazania. Silnik mimi 150 km troche ociezaly , no ale smochod swoje wazy. Poki co jedyne wizyty w serwisie to wymiany oleju i inne pierdoly. Spalanie u mnie to ok 8 litrow ale jezdze na krotkich dystansach.Oby tak dalej. jeszcze? ok
4,7
~karus
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Każdy kto kupuje Ave T27 na pewno nie oczekuje od tego samochodu sportowych osiągów, niebanalnej stylistyki czy mega wyposażenia, szuka raczej solidnego samochodu za rozsądną cenę. Z rozsądną ceną różnie bywa ale co do solidności (szczególnie silników Pb) to nie ma zastrzeżeń. Samochód nie jest bez wad ale te wady przy bardzo wielu zaletach nic nie znaczą. Ogromną zaletą jest możliwość konwersji na LPG - ten silnik świetnie znosi gaz i co ciekawe w kombi można włożyć butlę nawet 90 litrów brutto w koło zapasowe przy zachowaniu płaskiej podłogi. Generalnie im dłużej jeżdżę tym bardziej jestem zadowolony z tego samochodu.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2012-2015
7,6
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Witam. Bez najmniejszego problemu osiągam swoją Avką średnie spalanie rzędu 6,5 l/100km, tankuję zawsze do pełna, na jednym baku robię do 830 km, już kiedyś we wcześniejszym moim komentarzu na tym portalu pisałem o tym to mi zarzucono tekst sponsorowany:) Zostawiłem ostatnio swej dziewczynie auto do jazdy, dla niej bez problemu było osiągnięcie spalania na poziomie 5,9 na całym baku:) Na trasie po Niemczech i Holandii spalanie miałem na poziomie 7,9 litra, najważniejsza jest technika jazdy, wtedy spokojnie można zejść ze spalaniem, pozdrawiam.
7,6
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Kto tu nie ma zastrzeżeń. Zawsze mogłoby być taniej. Ale cenowo chyba tak samo jak w innych serwisach. Mają trochę promocji i system zbierania punktów, więc czasami wychodzi wręcz tanio. I tu dodam dla osób wahających się z wyborem silnika. Otóż kolega ma takie same auto, tylko 2.0 benzynę. Robimy podobne trasy, podobny styl jazdy. Elastyczność 2.0 jest nieco lepsza od 1.8 (żadne odkrycie), ale niewiele, a przynajmniej nie na tyle aby płacić za 2 dodatkowe litry na 100 km w mieście. Na trasie różnice są mniejsze, 05-1 litra więcej ale w mieście różnica ogromna. Ogólnie powiem, iż 1.8 jak na osiągi które oferuje i jak na silnik wolnossący, jest bardzo ekonomiczny. Jestem bardzo mile zaskoczony i bardzo cieszę się, że wybrałem ten silnik, tym bardziej, że cena 2.0 to kilka tyś więcej. Co do zaznaczonego spalania poniżej, pewnie są zawodnicy co zejdą poniżej (6 bieg, płaska autostrada i 80 przez najbliższe 500 km, to i 5 litrów wyjdzie). Ja nie potrafię jeżdżę normalnie.
8,3
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
7 wirtualnych biegów cvt. 6.5l/100km przy 110 km/h autostradą, obroty ok 2000/min. 130km/h 7l obroty 2400/min. Pozniej już opory powietrza wpływają bardziej na spalanie niż opory silnika. Bardzo daje się we znaki hamowanie w mieście, które z uwagi na większą masę samochodu powoduje spalanie 8-9l/100 km. Dlatego dynamiczna tzn za szybka jazda między światłami powoduje spalanie 10l/100km.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
5,0
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH
przebieg: 48 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Brak różnic pomiędzy jazdą na LPG a Pb. Butla 70l brutto (do kombi można włożyć nawet 90l brutto w koło przy płaskiej podłodze). Samochód chodzi swienie na LPG. Przełącznik w schowku na monety, wlew w klapce. Instalka LPGTECH 204, wtryski Baracuda, reduktor AC.
5,0
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: BRC
przebieg: 125 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Auto pracuje bardzo ładnie, spalanie w mieście ok 10 L (dość ciężka noga) Na drogach krajowych wojewódzkich średnio ok 9.5 L Drogi expresowe ok 9 L prędkości do ok 120 130 km/h Autostrady przy prędkościach ok 160 - 170km/h spalanie ok 13 L
5,0
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 9 tys. km
użytkowana przez: 51 tys. km
Przy wyborze instalacji kierowałem się opinią ludzi, którzy z motoryzacją mają więcej wspólnego niż ja. zdałem się na test Kuby bielaka - testy toyoty avensis, dokładnie tej, którą świeżo kupiłem. postawiłem więc na polski produkt BlueBox z 5-letnią gwarancją, która jeszcze ani razu nie była mi konieczna. instalacja bardzo dobrze zamontowana i wyregulowana. spalanie różni...
Toyota Avensis III Wagon Facelifting