Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia

Wybrane oceny

3,6
~Barga77
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Słabiutko. Wyciszenie nie istnieje. To nie jest samochód na autostrady. Ani przyspieszenia przy dużych prędkościach, ani komfortu podróżowania. To moim zdaniem najwieksza bolączka Toyoty w ogóle i to jest coś, czego na jeździe testowej się nie zweryfikuje. jakość materiałów we wnętrzu jak w Dacii, skrzypiące plastiki po kilkunastu tysiącach km!! "komputer pokładowy" z archaicznym softem. Powolny, bez żadnych funkcji, NAVI trudna do aktualizowania i przestarzała. Brak integracji ze smartfonem.. Cała "NIezawodność" bierze się z wykorzystania starych i prostych rozwiązań. Trudno, żeby to się psuło. To moja ostatnia Toyota.
3,7
~Maciej
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Kupiłem 3 lata temu, przejechałem 60k. Miałem awarię dodatkowego systemu zabezpieczającego - 5 wizyt w serwisie gwarancyjnym (straciłem 5 dni urlopu). Lusterka nie zawsze się chowają - w serwisie "ten typ tak ma". Paruje szyba w miejscu czujnika rozpoznawania znaków (wtedy kontrolka mruga na żółto) - "ten typ tak ma, musi wyschnąć". Ekran - dno - chyba skupowali palmtopy sprzed 20 lat i wmontowali do Avensisa. Rozdzielczość - dno. Dotyk - dno. Kiepskie przyspieszenie (ciężko wyprzedzić kogokolwiek) - ale nie był to u mnie wymóg konieczny. Brak możliwości słuchania radia na postoju (XXI wiek!!!). Brak zapalniczki w bagażniku (na lodówkę). Audio - VW z lat 90 mają lepsze. Zawieszenie dość twarde. Czuć każdą nierówność na drodze. Plusem jest to, że auto jeździ i ładnie wygląda z zewnątrz jak i wewnątrz. Nie było poważnych awarii. Fajnie się prowadzi. Mam 195cm wzrostu - wychodząc z auta czasem przywalę głową w rant, gdy siedzenie jest w najniższym położeniu. Trzyma cenę. Auto wycofane z produkcji ale i tak bym nie kupił ponownie.
4,9
~Jarek
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Silnik 1,8, można się czepiać, że auto mułowate ale to nie prawda. Nie ma co prawda turbiny, ale jeśli się zredukuje bieg to potrafi przyspieszyć tak przy małych prędkościach jak i w trasie przy setce na liczniku. Żadnej usterki do przebiegu 95000 km, wymieniany tylko olej, filtry, klocki, świece, dezynfekcja klimatyzacji - to wszystko. Nawigacja mogłaby być lepsza, w mojej, nie wiem czemu, przestała po którejś aktualizacji pokazywać korki w czasie rzeczywistym. Żadnych problemów z prowadzeniem - dobre opony i auto jedzie jak po sznurku, żadnego niepotrzebnego włączania się ESP jak ktoś pisze. Spalanie? Od 6,5 do 8,5 litra w zależności od prędkości, załadowania, stylu jazdy.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2015-2018
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
po przejechaniu 22000km wyszło mi średnie zużycie 8,1 zgodnie z ilością wlanego paliwa (1790 litrów), na komputer nie patrzę trasa Wrocław - Chełm - Wrocław (1000km) przy spokojnej jeździe (S8 120km/h na tempomacie, potem krajówki czyli jazda z prądem, bez zbędnego wyprzedzania jak jest dużo aut) wyszło 6,5 litra - jechałem solo bez bagażu wakacje - auto zapakowane po dach i 5 osób - trasa Wrocław - Jarosławiec + jazdy na miejscu- Wrocław ~1200km, średnie spalanie 8,5 litra
7,9
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Na pełnym baku robię max. 800km. Głównie 15km (x2) prostej drogi do pracy i staram się jeździć oszczędnie. Auto nadaje się do spokojnej jazdy. Zbiera się jak muł, więc wyprzedzanie tylko na bardzo długim odcinku.
8,5
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Autko jako zastępcze z wypożyczalni w kwestii dynamiki raczej słabo z automatem. Dużo lepsze osiągi miałem przy Fabii z 216 + skrzynia DSG fakt toyota cięższa jest ale nie aż tyle by nie mogła dorównać fabii

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015