Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2009, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu (symbol T270). Auto radykalnie odmieniono pod względem stylistycznym, a zaprojektowane zostało przez stylistów ze studia stylistycznego Toyoty ED2. Zmieniły się nieco także wymiary samochodu. Toyota Avensis III powstała na nowej platformie podłogowej, tej samej, na której zbudowano model Verso. Avensis trzeciej generacji tym razem nie jest dostępny w nie najlepiej sprzedającym się wariancie liftback, nadal jednak oferowany jest w wersjach sedan oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4820 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Zwis przedni 1020 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1609 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 543 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Całokształt - Ergonomia

Wybrane oceny

4,9
~Ricardob2
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Ogólnie Auto na plus, rozmiary trochę większy kompakt, pojemność bagażnika super, wygoda dla 4 osób też. Auto odkupione po rodzinie, zrobiłem nim ponad 30 tyś na liczniku już 290 000, fakt że zużycie autostradowe bo 90 % przebiegu tego auta tak wyglądało. Wyposarzenie pełne, asystent hamowania, pasa , wszelkie czujniki i to działa. No urwany na wulkanizacji czujnik ciśnienia, założony nowy, wymaga adaptacji i się świeci, przed zimą zrobię:}. Wykończenie przyzwoite, blacha też ok, co prawda robiłem trochę konserwacji z tyłu, ale, ruda bardziej na zawieszeniu i to powierzchowna.
4,2
~Ave Owner
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
To już drugi rok z Avensis...auto służy dobrze, jednak od typowych Japan Cars różni się tym, ze pewne fakty należy tutaj wyprzedzać wcześniej, zanim auto ulegnie typowym dla tego modelu usterkom, które kończą się później negatywnymi opiniami na forach i odsprzedażą tych modeli z uszkodzonymi silnikami. Z racji że silnik N47 diesel nie jest rodem z Japonii, musimy bezwzględnie przestrzegać tutaj następujących zasad: 1. Zmiana oleju co 10 000km (12 000 max) na olej dobrej jakości 5W30 np. Liqui Moly, lub Motul X-clean... 2. Nie wkręcać auta na wysokie obroty na zimnym silniku, a po uzyskaniu temperatury właściwej na wskaźniku, odczekać do pełnego wkręcania jeszcze ok 5 do 10 min., gdyż realnie silnik ten łapie temperaturę ok 10 min później niż pokazuje wskazówka...jest to jedna z przyczyn późniejszych problemów z panewkami w tym modelu.. 3. Obowiązkowo sprawdzić stan kolektora dolotowego po przebiegu 100 000km. Z reguły wymaga on i magistrala porządnego oczyszczenia z nadmiaru nagaru (smoły). Nadmiar nagaru znacznie ogranicza moc auta i podnosi jego spalanie. Wadą fabryczną jest też konstrukcja łożysk od klapek kolektora, oraz stan samych klapek. Tutaj obowiązkowa wymiana kolektora na nowy (drogo), lub solidna regeneracja (ok 1000zł), którą wykonują na ten moment 2 firmy w PL (z Ostrowa koło Łodzi - wstawiają klapki stalowe i nowe poprawione łożyska, oraz słynny spec. od silników N47 Pan Robert z Józefowa). Uszkodzenie klapek kolektora powoduje słabą mocą auta w dolnym zakresie, oraz ryzyko urwania się klapki i jej wizytę w silniku.. Klapek w tym silniku absolutnie nie można usuwać, gdyż generuje to całą serię późniejszych problemów z silnikiem. 4. Terminowa zmiana rozrządu przy ok. 150 000km przebiegu (łańcuchy, napinacze, ślizgi). Później łańcuch lubi się zerwać, także lepiej spać spokojnie i cieszyć się jazdą.. 5. Dopilnować akcji serwisowej na wymianę chłodnicy EGR, gdyż ta pierwotna miała swoje wady, a Toyota Polska wymienia je gratis w ramach akcji serwisowych... 6. Dbać o turbinę...nie pałować na zimnym i nie gasić silnika odrazu po powrocie z trasy...nie chwilę jeszcze popracuje.. 7. Paliwo tyko dobrej jakości i nie jeździć na niskiej rezerwie (czyste paliwo to sprawne wtryski, zawory itp.) Po spełnieniu tych powyższych wymagań, autem cieszymy się przez długie lata...a w przypadku wgrania programu na 180 koni i 400NM (tylko sprawdzony tuning warsztat) cieszymy się jeszcze bardziej ;-)) wtedy mamy naprawdę frajdę z jazdy, niskie spalanie, a elastyka i dynamika w trasie silnika znacznie odbiegają od tradycyjnych japońskich wysokoobrotowych diesli, czy średnio nadających się w trasy hybryd.
3,9
~Mirek
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Auto posiadam od ponad roku....Ogólnie ten silnik jest bardzo zdławiony i jazda w dłuższym okresie na mocy 143km, która realnie jest mniejsza jest nudna i auta się dosłownie odechciewa...spalanie też spore jak na zmulonego diesla 6,5 - 7,5 l/100km...Jazda po mieście i przełożenia skrzynie biegów to tragedia....Auto nie ruszy z 2 biegu, cały czas trzeba szukać jedynki, a jazda powolna w prędkościach 50-70kmh na biegach 3/4 to też trudna sprawa...ALE UWAGA...wszystko się diametralnie zmienia kiedy auto poddamy zmianie programu (chip tuning) ze 143 na 180 koni, i momentu obrotowego z 320 na 400nm. Jest to zakres, w którym to auto odżywa, odzyskuje dół, staje się fajnie elastyczne na wszystkich biegach a spalanie odczuwalnie spada....Przy jeździe do 80 kmh spalanie poniżej 5 l/100 km..TAK, trudno uwierzyć, ale tak jest..W przypadku tego silnika jest to obowiązkowy zabieg, który w moim przypadku uchronił moją Avensis przed dalszą odsprzedażą. Wstępny pomiar na hamowni wykazał, że auto ma realnie 129 koni mocy z deklarowanych 143, a po zmianie programu auto wskoczyło na 180 koni i 408nm i od tej pory autem jeżdżę z przyjemnością...Inne przypadłości to dziwne odgłosy z drzwi podczas jazdy, które zostały wyeliminowane przez dokładne wysmarowanie uszczelek środkiem do pielęgnacji uszczelek...Auto ogólnie wygodne do jazdy, wygodne fotele, wygodne zawieszenie...Także po małej ingerencji w moc auta jest OK, ale przed ingerencją...cały czas ma się wrażenie że coś jest ...nie tak...
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015
7,6 – 8,1
l/100 km
5,7 – 6,3
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Ubezpieczenie to indywidualna sprawa. Jedynym kosztem jak na razie jest zakup paliwa i myślę, że niezależnie od sposobu jazdy każdy będzie zadowolony. Widzę po opiniach, że inni wskazują na większe spalanie. Może jeżdżę spokojniej, a może sprzyja mi codzienna trasa do pracy, w każdym bądź razie na ostatnich 3-4 tys. km samochód średnio spalił mi 6,2 l, co uważam za wynik rewelacyjny i drgą największą zalęte tego modelu. Inne spalanie: autostrada 140 km/h - 8,0, autostrada 160 km/h - 8,6. Poprzednio mój stary Passat 1,9 TDI automat brał 1 l więcej.
7,3
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
po przejechaniu 22000km wyszło mi średnie zużycie 8,1 zgodnie z ilością wlanego paliwa (1790 litrów), na komputer nie patrzę trasa Wrocław - Chełm - Wrocław (1000km) przy spokojnej jeździe (S8 120km/h na tempomacie, potem krajówki czyli jazda z prądem, bez zbędnego wyprzedzania jak jest dużo aut) wyszło 6,5 litra - jechałem solo bez bagażu wakacje - auto zapakowane po dach i 5 osób - trasa Wrocław - Jarosławiec + jazdy na miejscu- Wrocław ~1200km, średnie spalanie 8,5 litra
7,9
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Na pełnym baku robię max. 800km. Głównie 15km (x2) prostej drogi do pracy i staram się jeździć oszczędnie. Auto nadaje się do spokojnej jazdy. Zbiera się jak muł, więc wyprzedzanie tylko na bardzo długim odcinku.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015