Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Wagon

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2009, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu (symbol T270). Auto radykalnie odmieniono pod względem stylistycznym, a zaprojektowane zostało przez stylistów ze studia stylistycznego Toyoty ED2. Zmieniły się nieco także wymiary samochodu. Toyota Avensis III powstała na nowej platformie podłogowej, tej samej, na której zbudowano model Verso. Avensis trzeciej generacji tym razem nie jest dostępny w nie najlepiej sprzedającym się wariancie liftback, nadal jednak oferowany jest w wersjach sedan oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis III Wagon – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4765 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1550 mm
Rozstaw kół - tył 1540 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1610 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 543 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 990 mm
Wysokość bagażnika 700 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

2,7
~IdI
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto dość ładne i w zasadzie to tyle z zalet. Moja opinia dotyczy wersji ze skrzynią CVT. Toyota skończyła się gdy pojawiły się w niej kluczyki „Valeło”. Silnik 1,8 z Cvt to jakaś kpina. Koszty jakie potrafią wygenerować jego dwie potężne wady fabryczne przyprawiają o zawrót głowy. Skrzynia to osobny temat do ponurych żartów. To jest cichy i wcale nie oszczędny paliwożerny silnik dla starego dziadka co jeździ tylko do kościoła i do domu. Motor zupełnie pozbawiony jakiejkolwiek mocy, jedzie od 5tys obrotów. Dodanie gazu w konfiguracji ze skrzynią Cvt jest rozumiane przez komputer auta nie jako jedź szybciej tylko wyj głośniej. Przez to że silnik wyje jak kojot zamiast napędzać auto to pali ile zdąży. Jazda tym czymś to mordęga. Auto wcale nie zabezpieczone antykorozyjnie. Mimo że kupiłem egzemplarz z pewnym przebiegiem z zawoskowanym podwoziem rdzewiało jak wściekłe. Korodowało wszystko od dołu… kilkuletni wosk zwijał się w rolki i wychodzily wykwity świeżej mocnej rdzy dosłownie jak grzyby po deszczu.
2,7
~IdI
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto dość ładne i w zasadzie to tyle z zalet. Moja opinia dotyczy wersji ze skrzynią CVT. Toyota skończyła się gdy pojawiły się w niej kluczyki „Valeło”. Silnik 1,8 z Cvt to jakaś kpina. Koszty jakie potrafią wygenerować jego dwie potężne wady fabryczne przyprawiają o zawrót głowy. Skrzynia to osobny temat do ponurych żartów. To jest cichy i wcale nie oszczędny paliwożerny silnik dla starego dziadka co jeździ tylko do kościoła i do domu. Motor zupełnie pozbawiony jakiejkolwiek mocy, jedzie od 5tys obrotów. Dodanie gazu w konfiguracji ze skrzynią Cvt jest rozumiane przez komputer auta nie jako jedź szybciej tylko wyj głośniej. Przez to że silnik wyje jak kojot zamiast napędzać auto to pali ile zdąży. Jazda tym czymś to mordęga. Auto wcale nie zabezpieczone antykorozyjnie. Mimo że kupiłem egzemplarz z pewnym przebiegiem z zawoskowanym podwoziem rdzewiało jak wściekłe. Korodowało wszystko od dołu… kilkuletni wosk zwijał się w rolki i wychodzily wykwity świeżej mocnej rdzy dosłownie jak grzyby po deszczu.
2,7
~IdI
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto dość ładne i w zasadzie to tyle z zalet. Moja opinia dotyczy wersji ze skrzynią CVT. Toyota skończyła się gdy pojawiły się w niej kluczyki „Valeło”. Silnik 1,8 z Cvt to jakaś kpina. Koszty jakie potrafią wygenerować jego dwie potężne wady fabryczne przyprawiają o zawrót głowy. Skrzynia to osobny temat do ponurych żartów. To jest cichy i wcale nie oszczędny paliwożerny silnik dla starego dziadka co jeździ tylko do kościoła i do domu. Motor zupełnie pozbawiony jakiejkolwiek mocy, jedzie od 5tys obrotów. Dodanie gazu w konfiguracji ze skrzynią Cvt jest rozumiane przez komputer auta nie jako jedź szybciej tylko wyj głośniej. Przez to że silnik wyje jak kojot zamiast napędzać auto to pali ile zdąży. Jazda tym czymś to mordęga. Auto wcale nie zabezpieczone antykorozyjnie. Mimo że kupiłem egzemplarz z pewnym przebiegiem z zawoskowanym podwoziem rdzewiało jak wściekłe. Korodowało wszystko od dołu… kilkuletni wosk zwijał się w rolki i wychodzily wykwity świeżej mocnej rdzy dosłownie jak grzyby po deszczu.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Wagon
7,7 – 8,5
l/100 km
6,3 – 7,8
l/100 km
7,9 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Ave t27 2.0 126km 380tyś przebiegu i tak: zużycie oleju silnikowego po 15tyś km ok 2 mm na miarę (15mmod max do min)olej 0w40. Ave z dpf i spalanie średnie 5.2-5.4.Jak jadę przepisów 90-100tospalanie średnie ok 4.2l/100km. Jak deptam w trasie 160-180km to 6.6l/100km nie przekracza. Aby takie wyniki mieć trzeba: 1. Rozpiąć 5-ty wtrysk który daje paliwo do dpfa. 2. Wpiąć 2 rezystory ok 15ohm/5W jeden w miejsce cewki drugi zamknąć obwód wtrysku. 3. Raz dziennie wykasować błąd dpfa (bo komp będzie próbował go przepalić, taką ma procedurę. Ja jeżdżę już tak przez 80tyś km i wszystko działa. Jak się jeździ 70km/h na 5tym biegu to spalanie waha się między 3,4 a 3,7l/100km.
8,1
Toyota Avensis III
Wagon 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Jestem ogólnie zadowolony. Średnie spalanie samochodu w trybie typowo mieszanym 1/1 mam od zakupu samochodu (44 000km ) wynosi 7.6L co mysme że jest dobrym wynikiem. I zaznaczę tutaj dosyć agresywną jazdę.
5,9
Toyota Avensis III
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Komputer w trasie zawyza spalanie o około 0,3l. Spalanie z Siedlec nad morze do stegny na klimatyzacji w 2 osoby ekspresówka caly czas 130/150km/h a reszta drogami zwykłymi około 80-90-100 km/h z wyprzedzaniem tirow spalanie wyszlo na komputerze 5,9l a pod dystrybutorem 5,6l. Przy jezdzie drogami krajowymi okolo 100km/h spalanie okolo 5-5,5l.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Wagon