Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Sedan 2.2 D-CAT 177KM 130kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2231 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-2800 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 96 mm
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Sedan 2.2 D-CAT 177KM 130kW 2009-2011
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Toyota Avensis III
Sedan 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Jeżdżę dynamicznie. Wcześniejszym autem był VW Passat 2.0 tdi 140km rocznik 2006/2007. Porównując obydwa auta uwazam iż Toyota spala zdecydowanie za dużo. Wielkim mankamentem w stosunku do Passata jest o 10-12 l mniejszy bak paliwa. Pozwala on na przejechanie średnio około 600-650 km (Passat okolo 950). Miałem okazję jeździć Passatem z DSG 170km z nowszym silnikiem CR i niestety stwierdzam iż Passat z tym silnikiem jest dużo bardziej ekonomiczny od obydwu wspomnianych wyżej aut (średnie minimalne spalanie na poziomie 5,8l!!!) (Silnik)
8,2
Toyota Avensis III
Sedan 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Jeżdżę dynamicznie. Wcześniejszym autem był VW Passat 2.0 tdi 140km rocznik 2006/2007. Porównując obydwa auta uwazam iż Toyota spala zdecydowanie za dużo. Wielkim mankamentem w stosunku do Passata jest o 10-12 l mniejszy bak paliwa. Pozwala on na przejechanie średnio około 600-650 km (Passat okolo 950). Miałem okazję jeździć Passatem z DSG 170km z nowszym silnikiem CR i niestety stwierdzam iż Passat z tym silnikiem jest dużo bardziej ekonomiczny od obydwu wspomnianych wyżej aut (średnie minimalne spalanie na poziomie 5,8l!!!) (Silnik)
8,2
Toyota Avensis III
Sedan 2.2 D-CAT 177KM 130kW
Cena za 1 przegląd pozytywnie mnie zaskoczyła(około 800PLN za całość). Spalanie za wysokie w stosunku np. do Passata TDi 2.0 CR DSG 170KM lub Mercedesa 220 Cdi 2.2 170KM (ten sam kierowca i styl jazdy) (Silnik)

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Sedan