Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Dual VVT-i, Valvematic, napęd łańcuchowy
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~kurczak
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW
TOYOTA AVENSIS 2.0 152KM AUTOMAT. Pierwsza ocenę dokonalem juz jakis czas temu i teraz,po 3 latach i60tys km postanowiłem ją zaktualizować.Jestem bardzo zadowolony. To moja czwarta toyota w tym segmencie i cieszy mnie ze producent za kazdym razem wyciaga wnioski i w nowych modelach eliminuje wiekszosc (choc nie wszystkie) niedociagniec poprzedników.Samochód bardzo solidny,chociaz po 60 tys. km czasem da sie usłyszec jakies stukniecie czy prace plastików(sporadycznie i nienahalnie,jednak to juz nie to samo co stara Carina E,w której o ile dobrze pamietam przez 4 lata nie spaliła sie nawet zadna zaroweczka)Cichy silnik super automat, pełne wyposazenie, niskie spalanie, komfortowe zawieszenie. Szkoda ze avensis nie oferuje mocniejszej jednostki benzynowej,niemniej ten motor jest doskonały do grzecznej jazdy (do ostrzejszej brakuje odrobinkę mocy). Słaby sprzet audio-wymaga delikatej interwencji w ramach audio tuningu. Przewiduje dalszą bezawaryjną kilkuletnia przygodę z tym autem. Nauczony własnym doswiadczeniem,przekazuje kilka porad dla zastanawiajacych sie nad tym modelem-na co warto zwrócic uwage podczas zakupu: 1.na rozmiar kół. Auta demo stoja zazwyczaj na 17" ( w zimie na 16"),jesli wybierzesz bogatsze wersje to dostajesz auto na 18 calach.Warto przetestowac rózne opcje.Na polskich drogach 18" i 19" to głosnosc,wyzsze spalanie a przede wszystkim gorszy komfort.Warto za wczasu to sprawdzic i ewentualnie dogadac sie z dealerem na zamiane.Ja tego nie zrobiłem i póżniej na własna reke sprzedawałem 18ki i kupowałem nowe 17ki(wyszło znacznie drozej).No chyba ze ktos przedkłada wyglad nad komfort to nie ma sprawy. 2.Fabryczna nawigacja-dotykowy,kolorowy ekran na konsoli wyglada bardzo efektownie,ale sama nawigacja jest juz taka sobie-problemy z nawigowaniem,jezykiem, caly czas sie włacza. Navi posiada niby ogromny dysk audio(chyba 20GB)ale nikt nie dodaje ze nie da sie na nim zapisac formatu mp3 tylko audio!Jedyna przydatna rzecz to mozliwosc współpracy ekranu z kamera cofania oraz dotykowo wybierane nr telefonu. Ja zrezygnowałem z navi i dostałem w to miejsce zmieniarke na 6 CD z mozliwoscia odsłuchu mp3 oraz zostaw bluetooth z głosowym wybieraniem.Jestem bardzo zadowolony, zas navi mam przenosna bo uzywam "raz na ruski miesiąc" 3.Jesli kupisz najbogatsza wersje to w standardzie otrzymasz elektrycznie ustawiana kolumne kierownicy-jej zakres regulacji moze okazac sie za krótki dla wysokich kierowców.Dla mnie wystarczy,niemniej warto to sprawdzic. 4.Jesli zalezy Ci na automacie,to nalezy przetestowac wersje 2.0 benzyne i 2.2 150KM diesel-ja wybrałem benzyne i z pesrpektywy czasu podpisuje sie pod tym wyborem obiema rekami (diesel współpracuje z zupełnie innym i subiektywnie baaardzo słabym automatem-trzeba sprawdzic i porównac).Ciekawą alternatywa byłby silnik diesel 2.2 177KM ale niestety nie ma specykikacji z automatem). Szkoda,ze szklany dach oferowany jest tylko w wersji kombi.
5,0
~Jakub
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Auto jest bardzo solidne, od nowości (bo auto od nowości jest w rodzinie) nie wystąpiły żadne poważne awarie. Wiadomo, części eksploatacyjne się zużywają i trzeba wymieniać, ale jedyną niespodzianką była osłona termiczna wydechu, która któregoś dnia się urwała (koszt naprawy ok 150zł). Poza tym auto nigdy nie zawiodło.
3,3
~JacekM
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Nowoczesny, solidny wygląd auta, a w środku klęska, gorzej niż w niejednym kompakcie. Kiepskie plastiki i brzydkie tapicerki, brak dbałości o detale. Słabe fotele.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2009-2011
8,2
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW
A to absolutnie moje największe zaskoczenie-spalanie.Majac na uwadze nieograniczony apetyt starego avensisa z automatem,az trudno uwierzyc ze nowy model z autoamtem ,wazacy prawie 1,5 tony spala zeczywiscie tyle co podaje producent.czyli miasto koło 9L, cykl mieszany około 7La na trasie naprawde mozna zejsc w okolice 5.5l ( umnie na razie min 5,4L). Przykład: trasa ponad 300km, obciazenie 4 osoby plus umiarkowany bagaz plus właczona klima = 5.8L. Owszem, ostra jazda po autostradzie przy 170-180km/h owocuje spalniem 9-10L i wiekszym, ale na co dzien przy automacie jest naprawde lepiej niz sie spodziewałem. Przy mieszanej jezdzie spalanie waha sie w granicach 7-9L (zalezy naturalnie od róznych czynników). Podkreslam,ze jestem spokojnym kierowca, stąd u innych, z "cięzszą nogą" zuzycie paliwa moze byc wieksze. Serwis jak to u toyoty drogi,ale i bezawaryjnośc na bardzo wysokim poziomie.
7,0
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW
TOYOTA AVENSIS 2.0 152 koni skrzynia automatyczna CVT 7biegów przy kierownicy . Jazda Wrocław-świnoujście ustawiony tempomat na 120 km/h spalanie wyszło na miejscu 5.8L z włączoną klimom, powrót Świnoujście-Wrocław z włączoną klimom tym razem ustawiony tempomat na 140 km/h spalanie wyszło 6.8L . Spokojna jazda po mieście Wrocław nie zawalidroga wyszło spalanie 7.3L
8,4
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Trasa Koszalin -Warszawa drogi krajowe i wojewódzkie czyli boczne średnia prędkość 72km/h spalanie lpg 7.6 wynik z tankowania gazu . Powrót Warszawa - Koszalin autostrada ok 320 km predkosc 130 do 140 spalanie 10 l lpg drogą krajową ok 200 km spalanie 8 l lpg. Czyli normalne spalanie przy normalnej jeździe. Cudów nie ma im szybciej tym więcej.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Sedan