Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje napęd łańcuchowy
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz ze Śląska
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
To moja kolejna ocena samochodu, pierwsza Toyoty...powinno być zdecydowanie więcej niż dobrze ale nie do końca doskonale. Takiej oceny jednak nie ma a Avensis bliżej do doskonałości. Toyota zaskakuje, na początku niepozorna, niczym nie zaskakująca ale z czasem jazda nią coraz bardziej cieszy, Przyznam, że nigdy tak nie miałem, na początku było zadowolenie a dopiero później dostrzegałem mankamenty, tu jest na odwrót...Zatem tak pokrótce...stosunkowo obszerne wnętrze, choć nie lider w klasie, ale zarazem jest bardzo zwrotna, komfortowa, dobrze wyciszona, dobry układ jezdny, trochę rozczarowuje dynamika bo benzyna wymaga innych obrotów niż diesel, ale bardzo miło zaskakuje spalanie...dobrze wyposażona, wszystko dobrze przemyślane...no i ma być liderem niezawodności, co będę mógł ocenić pewno za kilka lat. Nie ma silnika diesla, turbiny, kolektora z klapami zawirowań, filtra dpf...i pewno jeszcze kilku wynalazków które w razie awarii kosztują tysiące złotych. To duży plus o czym przekonałem się po kilku latach jazy dieslem.
3,6
~slawek.wie
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto przestronne, dość komfortowe, silnik zdecydowanie za słaby (poprzednio miałem diesla z turbiną więc brakuje zdecydowanie momentu), zaletą są skrętne ksenony i podgrzewanie wycieraczek oraz zasłonki szyb w tylnej strefie. Dużym minusem elektryczny hamulec ręczny. Boczne nawiewy w pseudo chromie odbijają się w lusterkach wstecznych - będę musiał czymś zakleić. Jasna alcantara - ładnie wygląda ale mało praktyczna. Kamera cofania bez linii określających bezpieczną strefę, w deszczowe dni kamera zabrudzona i nic nie widać (poprzednio miałem czujniki cofania - dużo lepsza opcja).
4,5
~Marek
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Oceniłem na tym forum już kilka poprzednich swoich samochodów. Porównam go do innych samochodów z rożnych klas. O avensisie mogę powiedzieć: samochód posiada mało wyraźnych wad oraz zalet Większość elementów jest na średnim poziomie. Jedni będą to lubić inni nie. Słabsze od samochodów tej samej klasy jest moim zdaniem wykończenie (materiały). Samochód jest jednak dobrze zmontowany, na przykład pod naciskiem trzeszczą plastiki centralnej konsoli, a w czasie jazdy, nawet po wybojach nic jednak nie skrzypi. Oceniałem samochód mając na uwadze do czego służy, czyli do codziennej jazdy po Warszawie i okolicach oraz trochę w trasie, nie zaś do jazdy terenowej ani do rajdów. Tu należy zauważyć, że nie lubi wysokich krawężników, chociaż nie zawadzamy spodem o progi zwalniające, nawet tam gdzie innym samochodom się to zdarza. Faktycznie lakier lichy, łatwo się rysuje. Zastanawiałem się czy kupiłbym go jeszcze raz i powiem szczerze, choć nie jest idealny, to w tych pieniądzach ciężko znaleźć coś sensowniejszego. Niby są ładniejsze, niby są diesle, niby benz. turbo, ale w codziennej eksploatacji trudno coś mu zarzucić, leje się benzynę i jeździ.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2012-2015
7,4
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Ceny przeglądów przeciętne, tzn. podobne do innych w tej samej klasie. Podobnie z częściami, tyle tylko, że nic się nie zepsuło, więc w zasadzie pomijam w rozważaniach (znam trochę toyoty naprawdę awaryjność jest na niskim poziomie, w szczególności wytrzymałe jest zawieszenie, praktycznie nie do zaj...nia - mam znajomych którzy mieli służbowe, o sposobie używania nie chcę pisać bo serce boli, - żaden terenowy nie wytrzyma tyle co zwykła toyota). Oleju nie bierze. Na alegro słabo na razie z częściami używanymi. Zużywa umiarkowane ilości paliwa i bardzo mało płynu do spryskiwacza (4 litry starczają na 6 miesięcy, dla porównania w hondzie CRV wystarczało na 1,5 miesiąca).
7,2
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Porównując gabaryty auta średnie spalanie na poziomie 7,5 można uznać za bardzo przyzwoite. W mieście w korkach nie przekracza 10 litrów. W normalnej jeżdzie miejsckiej spala między 8,5 a 9 litrów. Poza miastem 6,5 przy prędkościach do 120 km/h na autostradzie przy 140-150 km/h 7,5 litra.
10,0
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Posiadam ten samochód od roku i od roku jeździ on na lpg. W tym czasie zrobiłem 25000km i jeżeli chodzi o gaz nie mam z nim żadnego problemu. Jeżeli chodzi o spalanie to w tak sporym samochodzie z automatem wydaje się być przyzwoite. Myślę że przy spokojnej jeździe poza miastem spokojnie można osiągnąć 8,5 l jednak mi to się jeszcze nie zdarzyło (aż tak spokojna jazda).

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Sedan Facelifting