Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Dawid
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Samochód kupiony na dojazdy do pracy polska niemcy z salonu toyoty. Plastiki zwykłe przy naciskaniu zaskrzypia, podczas jazdy nie, audio standardowe korzystam na trasach ze spotify przez bluetooth. Przejechałem 70tys. W dwa lata wymieniłem komplet tarcz i klocków. Wymieniam olej co 10 tys. liqui moly. Auto bezawaryjne! Pali mniej niż legendarne 1.9 tdi a jest znacznie dynamiczniejszy. Euro 6 bez Adblue! Bardzo dobry samochód dla ludzi bez kompleksów. Najniższe spalanie 3.2l na 100km ale równa autostrada 100km/h na liczniku. Jedynie co to ta wersja silnikowa nie nadaje się w mojej ocenie do miasta z manualną skrzynią biegów, na 4 biegu ma za niskie obroty 1300 przy prędkości 55-60km/h żeby nie męczyć dwumasa jeżdżę na 3 biegu 1700 obrotów.
4,7
~Dawid
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Samochód kupiony na dojazdy do pracy polska niemcy z salonu toyoty. Plastiki zwykłe przy naciskaniu zaskrzypia, podczas jazdy nie, audio standardowe korzystam na trasach ze spotify przez bluetooth. Przejechałem 70tys. W dwa lata wymieniłem komplet tarcz i klocków. Wymieniam olej co 10 tys. liqui moly. Auto bezawaryjne! Pali mniej niż legendarne 1.9 tdi a jest znacznie dynamiczniejszy. Euro 6 bez Adblue! Bardzo dobry samochód dla ludzi bez kompleksów. Najniższe spalanie 3.2l na 100km ale równa autostrada 100km/h na liczniku. Jedynie co to ta wersja silnikowa nie nadaje się w mojej ocenie do miasta z manualną skrzynią biegów, na 4 biegu ma za niskie obroty 1300 przy prędkości 55-60km/h żeby nie męczyć dwumasa jeżdżę na 3 biegu 1700 obrotów.
3,4
~Halyna
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Fajne auto bez polotu i finezji. Widać, że konstrukcja ma już swoje lata, w szczególności jeśli popatrzymy na konkurencję z segmentu D. Jak na tą klasę auta i cenę można by się spodziewać czegoś więcej. Silnik swoje 143KM ma chyba tylko na papierze, w rzeczywistości odczucia z jazdy są raczej takie jakbyśmy podróżowali 100KM autem. Spalanie też mocno odbiega od deklarowanego przez producenta, zarówno w trybie miejskim jak i na trasie.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015