Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
5,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Heniek
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Odkupiłem tego Avensisa z leasingu bankowego. Jestem zadowolony bo te auta w dzisiejszych czasach są zadbane, czyli serwisowane. Wynika to z tego, że auta firmowe muszą bezawaryjnie trasy i dlatego muszą być sprawne. Toyota jest dobrze wykonana i posiada dla mnie dobry silnik 1.6 D4D. Ma on niedużą pojemność ale jeździ sprawnie i dobrze wyprzedza. Spalanie jest niewielkie bo wychodzi w granicach około 6 litrów oleju napędowego. Przy samochodzie trzeba robić tylko obowiązkowy serwis bo nic sie nie psuje.
5,0
~Toyota
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Kupiłem to auto jako poleasingowe i nie narzekam. To był dobry wybór. Toyota jest dobrze zrobiona, wnętrze jest klasyczne, bez fajerwerków, ale trwałe i dobrze zrobione. Linia nadwozia też jest klasyczna i stonowana, ale bardzo ładna. We wnętrzu spokojnie mieszczą się 4 osoby, bez ścisku i bez przygniatania nóg tylnych pasażerów przez przednie fotele. Silnik to 1.6 d4d 114 km. Ktoś powie że to mało, ale ja uważam że jest OK, mocy starczy do sprawnego przemieszczania się, a palność wychodzi w granicach 6 litrów na 100km. Silnik jest cichy i nie wymagający wiecznych napraw jak w VW silniki TDI. W Toyocie silnik 1.6 diesla ma łańcuch rozrządu i według mnie jest on bardzo trwały. Mój samochód był cały czas serwisowany a olej wymieniany co 15 tyś km dlatego nie mam żadnych problemów. Nawet zimą przy mrozach auto odpala ochoczo. Kupiłem go jako poflotowe auto z banku.....i nie żałuję. Częścia takie jak klocki, tarcze, filtry są w miarę tanie i dostępne. Jak ktoś chce kupić dobry samochód to niech śmiało inwestuje w Avensisa.
5,0
~Toyota
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Kupiłem to auto jako poleasingowe i nie narzekam. To był dobry wybór. Toyota jest dobrze zrobiona, wnętrze jest klasyczne, bez fajerwerków, ale trwałe i dobrze zrobione. Linia nadwozia też jest klasyczna i stonowana, ale bardzo ładna. We wnętrzu spokojnie mieszczą się 4 osoby, bez ścisku i bez przygniatania nóg tylnych pasażerów przez przednie fotele. Silnik to 1.6 d4d 114 km. Ktoś powie że to mało, ale ja uważam że jest OK, mocy starczy do sprawnego przemieszczania się, a palność wychodzi w granicach 6 litrów na 100km. Silnik jest cichy i nie wymagający wiecznych napraw jak w VW silniki TDI. W Toyocie silnik 1.6 diesla ma łańcuch rozrządu i według mnie jest on bardzo trwały. Mój samochód był cały czas serwisowany a olej wymieniany co 15 tyś km dlatego nie mam żadnych problemów. Nawet zimą przy mrozach auto odpala ochoczo. Kupiłem go jako poflotowe auto z banku.....i nie żałuję. Częścia takie jak klocki, tarcze, filtry są w miarę tanie i dostępne. Jak ktoś chce kupić dobry samochód to niech śmiało inwestuje w Avensisa.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015